search icon

Επιχειρήσεις

Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα είχαν τα μεγαλύτερα κέρδη στο οκτάμηνο (vid)

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας - Στο 8μηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 5,85 δισ. ευρώ

Ο πληθωρισμός το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2023 συνεχίζει να φέρνει τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ την ώρα που οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές, όπως είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο οκτάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 5,85 δισ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,8%, εκ των οποίων 4,457 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.

Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL σε αξία το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.

Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,6% από 26,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 21,1% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 26%.

Ενισχυμένες είναι και οι προωθητικές ενέργειες με το 24,9% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να γίνονται να έχει γίνει υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 25,4%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 5,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 12,3% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 11,9%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 2,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς αυξημένος 1,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειωμένος κατά 2,3%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε έξι και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (3,8%), στα αλκοολούχα ποτά (3,1%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (0,2%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,2%), στα σνακς (4,7%) και στα γαλακτοκομικά (0,9%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,8%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 2,5%), στα υλικά μαγειρικής (3,3%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (1,9%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,2%).

Τα στοιχεία του οκταμήνου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (15,6%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%.

Στα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 14,1% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,4% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 10,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,6%. Τέλος, αύξηση 7% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

Διαβάστε ακόμη:

Έρευνα Bloomberg: Τα επιτόκια της ΕΚΤ πιάνουν «ταβάνι» και… μένουν εκεί μετά το σήμα Πάουελ (γραφήματα)

Ανεβαίνει το πετρέλαιο εν μέσω φόβων για επέκταση της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή

Κομισιόν: Μοίρασε πρόστιμα 13,4 εκατ. ευρώ σε έξι φαρμακευτικές εταιρείες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version