Αύξηση του μεριδίου αγοράς, ενίσχυση της παρουσίας της και επέκταση του δικτύου προορισμών της είναι μεταξύ των βασικών πυλώνων του στρατηγικού σχεδιασμού της SKY Express με βάση το σχεδιασμό της διοίκησης του Ιωάννη Γρύλου.
«Έχοντας ήδη καλύψει τους στόχους που έθεσε με τον προγραμματισμό νέων δρομολογίων και την ενίσχυση των υφιστάμενων προορισμών της, η εταιρεία εξακολουθεί την αναπτυξιακή πορεία, μέσα από μία προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική ανάπτυξης και ενίσχυσης του στόλου και των προορισμών της, στοχεύοντας σε περαιτέρω ανοδική πορεία» αναφέρεται στην έκθεση της διοίκησης με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2023. Σημειώνεται εδώ ότι η αεροπορική θυγατρική του ομίλου AVIAREPS που συνδέεται με τον Γιάννη Γρύλο, μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου θα έχει ολοκληρώσει την ενσωμάτωση επτά νέων προορισμών εξωτερικού στο πτητικό της πρόγραμμα (Τίρανα, Γερεβάν, Τιφλίδα, Κωνσταντινούπολη, Πράγα, Βιέννη και Άμστερνταμ) και πλέον θα εξυπηρετεί 22 διεθνείς προορισμούς , διατηρώντας παράλληλα το δίκτυο 33 προορισμών εσωτερικού.
Η SKY express την περασμένη χρονιά κατέγραψε σημαντική αύξηση των πωλήσεων 36% και συγκεκριμένα 392,69 εκατ. ευρώ έναντι 287,79 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Ένα σημαντικό ποσοστό των εσόδων από πτήσεις, ήτοι 49% αυτών, αφορά πωλήσεις για το δίκτυο του εξωτερικού. Σημειώνεται ότι ο συνολικός δείκτης πληρότητας (load factor) διαμορφώθηκε σε 71%, περιλαμβάνοντας και τις άγονες γραμμές «ποσοστό ικανοποιητικό, αν ληφθεί υπόψη η επίδραση των συγκεκριμένων γραμμών αλλά και ο σταδιακός βαθμός ωρίμανσης των υφιστάμενων προορισμών εξωτερικού και η προσθήκη νέων μέσα στο έτος». Από την ανάλυση του συνόλου των εσόδων των 392,69 εκατ. ευρώ και των εξόδων 369 εκατ. ευρώ προκύπτει για το 2023 σημαντική κερδοφορία και συγκεκριμένα κέρδη προ φόρων ποσού ύψους ευρώ 23,64 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 10,17 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ήταν στα 20,13 εκατ. ευρώ.
Σε επίπεδο υποχρεώσεων, αυτές ανήλθαν σε 97,92 εκατ. ευρώ πέρυσι, εκ των οποίων τα 94,53 εκατ. ευρώ αφορούν τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις. Όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης, η εταιρεία, έχοντας ήδη εφαρμόσει πλάνο ανάπτυξης στη διάρκεια των προηγούμενων ετών, από το 2020 και αντιμετωπίζοντας τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης και της ταλάντωσης των οικονομιών μέσω των ισοτιμιών, μεγάλωσε το δίκτυο της, διαχειρίζεται την ωρίμανση των νέων προορισμών της, ενώ με τη δημιουργία νέων επιχειρησιακών δομών και τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος, αναμένει ευλόγως την αποτύπωση της απόδοσης των ενεργειών της τα επόμενα οικονομικά έτη.
«Καθώς η Ελλάδα παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις του ταξιδιωτικού κοινού και η εταιρεία εισπράττει τη θετική επίδραση των ενεργειών των προηγουμένων ετών, μετά την ενίσχυση του πτητικού της έργου και της ανταγωνιστικής θέσης της στην ευρωπαϊκή αγορά». Η διοίκηση δηλώνει ότι «η αύξηση του μεριδίου αγοράς, η ενίσχυση της παρουσίας της και η επέκταση του δικτύου προορισμών της, η διατήρηση και περαιτέρω ενίσχυση της τεχνογνωσίας του ανθρώπινου κεφαλαίου της, η βελτιστοποίηση της λειτουργικότητας της εταιρείας με υιοθέτηση νέων τεχνολογικών μέσων, η συνεχής αξιολόγηση του κόστους της, η επέκταση των όρων πίστωσης των προμηθευτών αλλά και η καλύτερη διαχείριση της ρευστότητας της εταιρείας αποτελούν τους πυλώνες του στρατηγικού σχεδιασμού για τις επόμενες χρήσεις».
Εντός του 2024 η SKY express έλαβε την απόφαση να εξακολουθήσει την στρατηγική της για την ενίσχυση του στόλου αεροσκαφών που διαθέτει και οριστικοποίησε την υπογραφή συμβάσεων παραλαβής νέων αεροσκαφών τύπου A320neo και ATR 72-600, στοχεύοντας σε παραλαβές εντός του 2024, ενώ παράλληλα επεξέτεινε το πρόγραμμα ενίσχυσης του στόλου της και για το 2025 με αντίστοιχες συμφωνίες. Με την ένταξη των νέων αεροσκαφών στο στόλο της εταιρείας θα καλυφθεί το επεκτεινόμενο πρόγραμμα προορισμών και συχνοτήτων του δικτύου εμπορικών πτήσεων της εταιρείας. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της, η εταιρεία προχώρησε και στη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης δύο αεροσκαφών τύπου ATR 72-600 MSN 1672 και MSN 1676 της κατασκευάστριας αεροσκαφών εταιρεία AVIONS DE TRANSPORT REGIONAL G.I.E. με τη συνδεδεμένη εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης «Skyserv Α.E.» (υπό την ιδιότητα της τελευταίας ως ιδιοκτήτριας και εκμισθώτριας των παραπάνω αεροσκαφών.
Διαβάστε ακόμη
Ο Μητσοτάκης ξορκίζει τις αναταράξεις στη ΝΔ με στοχευμένες επισκέψεις και σημαντικά έργα
Αναλυτές: Γεωπολιτικά και δασμοί θα φέρουν απόλυτη ισοτιμία μεταξύ ευρώ και δολαρίου το 2025
Καθ’ οδόν για χρονιά ρεκόρ ο ΟΠΑΠ – Ο Aρειος Πάγος «έφερε» bonus 7 εκατ. ευρώ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα