«Σε αυτή την κρίση όλοι είμαστε στην ίδια πλευρά. Πρέπει να μείνουν ζωντανές οι επιχειρήσεις ώστε να εξασφαλίσουν την επόμενη μέρα και να διασφαλιστεί ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον στον χώρο των αερομεταφορών».
Το αίτημα να υπάρξει συνολική στήριξη από την ελληνική Πολιτεία στον κλάδο των αερομεταφορών, που έχει δεχθεί μεγάλο χτύπημα από την πανδημία εκφράζει στο ΝΜ ο κ. Θεόδωρος Κροκίδας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sky Express, η οποία αυξάνει σταδιακά το επόμενο διάστημα τη συχνότητα των δρομολογίων της, στο πλαίσιο του «ανοίγματος» των πτήσεων εσωτερικού.
Τα νούμερα από την κρίση του κορωνοϊού δείχνουν τη μεγάλη απώλεια εσόδων για την εταιρεία, η οποία συνδέει 34 προορισμούς σε νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα με καθημερινά δρομολόγια και ξεκίνησε τη χρονιά με θετικές επιδόσεις:
Ενδεικτικά για τον Ιανουάριο η αύξηση των εσόδων ήταν κατά 33,9% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2019 και τον Φεβρουάριο κατά 22,9%, για να ξεκινήσει από τον Μάρτιο η «βουτιά» σε επίπεδο εισιτηρίων και εσόδων. Eτσι για τον πρώτο μήνα του lockdown η πτώση μείωση όσον αφορά τα εισιτήρια ήταν στο 38,8% και στα έσοδα στο 46,9%, για τον Απρίλιο αντίστοιχα στο -87,8% και στο -90,6% ενώ για το Μάιο το η μείωση όσον αφορά τα εισιτήρια έχει περιοριστεί κατά τί στο 75,3% και στο 81,4%.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η οποία συνδέεται με τον επιχειρηματικό όμιλο Γρύλου, κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι επιλογές που ακολούθησε ήταν «να συνεχίσει να εξυπηρετεί καθημερινά τους 34 προορισμούς (με αποτέλεσμα μάλιστα να βρεθεί για πρώτη φορά και στην πρώτη 20άδα του Eurocontrol (18η θέση) με τις αεροπορικές που εκτελούσαν πτήσεις μέσα στο Μάρτιο), να βρει λύσεις με το προσωπικό και να μην κάνει απολύσεις, να δημιουργήσει ευέλικτες υπηρεσίες ώστε να είναι σε διαρκή επικοινωνία με το επιβατικό κοινό για τη διαχείριση εισιτηρίων και να ενισχύσει το τηλεφωνικό κέντρο με προσωπικό και εξοπλισμό για το μεγάλο φορτίο. Παράλληλα, επέλεξε να δώσει δωρεάν εισιτήρια στο σύνολο του προσωπικού των ΜΕΘ όλων των νοσοκομείων της χώρας».
Η μείωση της συχνότητας των πτήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν, σύμφωνα με τον κ. Κροκίδα στο ήμισυ, την ίδια στιγμή που οι πληρότητες έπεσαν στο ελάχιστο.
«Η χρονιά είχε ξεκινήσει με πολύ καλούς οιωνούς και μάλιστα το 2020 υπολογίζαμε σε μία αύξηση κοντά στο 20% των διαθέσιμων θέσεων δεδομένου ότι θα ωρίμαζαν και οι συνεργασίες που κλείσαμε με μεγάλες αεροπορικές πέρυσι με τις Qatar, Αir France KLM, Cyprus Αirways για τη μεταφορά επιβατών στο εσωτερικό δίκτυο. Πέρυσι είχαμε έσοδα κοντά στα 90 εκατ. ευρώ με κοντά στα 1,3 εκατ. επιβάτες».
Για την επόμενη μέρα η εταιρεία προχωρά σταδιακά στην προσθήκη συχνοτήτων, δεδομένης και της «απελευθέρωσης» στο εσωτερικό δίκτυο, με «ανταγωνιστικούς ναύλους ώστε να ενισχύσει τις επιλογές τόσο των επιχειρηματιών να προετοιμάσουν στα νησιά τις δραστηριότητες τους όσο και των Ελλήνων ταξιδιωτών».
Παράλληλα, θα «τρέξει» και καμπάνια προώθησης της Ελλάδας στο εξωτερικό, ενώ «ανταγωνιστικοί θα είναι οι ναύλοι και για τους επισκέπτες του εξωτερικού ώστε να έχουμε φέτος εισερχόμενη κίνηση. Απαραίτητη προϋπόθεση ωστόσο είναι να υπάρξουν τα κατάλληλα εργαλεία για όλες τις αεροπορικές στην Ελλάδα ώστε να στηρίξουν το μεταφορικό έργο και να παραμείνει ο ανταγωνισμός προς όφελος όλων», επισημαίνει ο πρόεδρος της Sky Express.
Ο κ. Κροκίδας υποστηρίζει ότι «οποιαδήποτε στήριξη από την ελληνική Πολιτεία θα πρέπει να είναι οριζόντιας μορφής, για όλες τις επιχειρήσεις, ώστε να έχουν όλες τη δυνατότητα να ξεπεράσουν τη δύσκολη συγκυρία.»
Ο κλάδος θεωρεί εκ των ων άνευ την στήριξη των εγχώριων ομίλων πολύ περισσότερο δε και λόγω της σημασίας των αεροπορικών συνδέσεων για τον ελληνικό τουρισμό. Όπως επισημαίνεται «οι εγχώριοι όμιλοι βγουν αποδυναμωμένοι από την κρίση και από την άλλη πλευρά, μεγάλες αεροπορικές και tour operators του εξωτερικού λαμβάνουν γενναία στήριξη, τότε θα φθάσουμε να μιλάμε για πλήρη εξάρτηση ως χώρα στον τουρισμό από τον σχεδιασμό των ξένων ομίλων και τους προορισμούς που θέλουν οι ίδιοι να στρέψουν τους πελάτες τους».