Σχεδόν διπλασίασε τις πωλήσεις της το 2020 η γνωστή διαδικτυακή πλατφόρμα Skroutz λόγω των περιοριστικών μέτρων που επεβλήθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Μιας χρονιάς ορόσημο για τον κλάδο των ταχυμεταφορών, καθώς το 2020 αναδείχθηκε σε έτος μεγάλων ευκαιριών αλλά και επαναπροσδιορισμού των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της Skroutz, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 95,9% και διαμορφώθηκαν στα 38,8 εκατ. ευρώ από 19,85 εκατ. ευρώ το 2019. Το μεικτό κέρδος αυξήθηκε στα 16,9 εκατ. ευρώ από 8,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα μετά φόρων κέρδη της εκτοξεύθηκαν κατά 150%, φθάνοντας στα 12,5 εκατ. ευρώ, από 5 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Σημαντική ήταν η αύξηση στα ταμειακά διαθέσιμα που ανήλθαν στα 21,3 εκατ. ευρώ.
Η διοίκησή της προβλέπει ότι ο κύκλος εργασιών θα διερευνηθεί περαιτέρω εντός του έτος, ενώ εκτιμά ότι μετά το πέρας των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας η εισχώρηση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην καταναλωτική συμπεριφορά θα έχει σε μεγάλο βαθμό μόνιμο και όχι παροδικό χαρακτήρα.
Εξαγορές, νέες υπηρεσίες και διανομή μερίσματος
Στις αρχές του έτους και συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του 2021 ανακοινώθηκε και η είσοδος της Skroutz στον χώρο του last mile delivery μέσω της εξαγοράς της υπηρεσίας courier SendΧ δια της απόκτησης του 100% των μετοχών της MyJobNow και της MJN Staffing Services που δραστηριοποιούνται με τον εμπορικό τίτλο «SendX».
Παράλληλα,πέραν της παραπάνω εξαγοράς υιοθέτησε και μια διαφορετική προσέγγιση στην παράδοση δεμάτων, στα πρότυπα διεθνών κολοσσών, όπως η Amazon. Συγκεκριμένα προς εξυπηρέτηση του πελάτη και με στόχο να τον απαλλάξει από τα μεταφορικά κόστη η Skroutz λάνσαρε την συνδρομητική υπηρεσία Skroutz Plus. Μέσω του Skroutz Plus, και με μια ετήσια συνδρομή της τάξης των 17€, η πλατφόρμα προσφέρει δωρεάν μεταφορικά για αγορές μέσω Skroutz, αξίας άνω των 20€ και βάρους έως και 14 κιλών.
Πέρυσι, η εταιρεία αποφάσισε την παύση των δραστηριοτήτων της στην αγορά του online delivery φαγητού μέσω της πλατφόρμας Skroutzfood, και σύναψε συμφωνία με την πλατφόρμα BOX για την ανακατεύθυνση των χρηστών του Skroutzfood απευθείας στο BOX. Επίσης, εντός του 2020, έκανε σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων της, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της για την επέκταση των πωλήσεων της στην ελληνική αγορά.
Επίσης, εντός της χρήσης 2020, η εταιρεία προχώρησε σε διανομή μερίσματος από κέρδη προηγούμενων χρήσεων, ύψους €1.1 εκατ. σε μέρος εκ των παλαιότερων υπαλλήλων της.
Για τη χρήση 2020 η εταιρεία θα προτείνει τη μη διανομή μερίσματος στους μετόχους της.
Αύξηση άνω του 60% του προσωπικού σε έναν χρόνο
Αναφορικά με τον αριθμό του προσωπικού αυξήθηκε πάνω από 60% σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα στον όμιλο απασχολήθηκαν 425 άτομα με σχέση εξαρτημένης εργασίας το 2020. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση για τα οικονομικά μεγέθη, η εταιρεία επενδύει σημαντικά στην εκπαίδευση τους.
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου
Κατά τη διάρκεια της χρήσης το Μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας αυξήθηκε κατά €8.820 με την έκδοση 8.820 νέων κοινών ονομαστικών μετοχών. Το συνολικό Μετοχικό Κεφάλαιο της Εταιρείας στις 31/12/2020 ανέρχεται σε € 62.820.
Διαβάστε ακόμη:
Φέτος οι αιτήσεις, του… χρόνου οι ρυθμίσεις με 36 – 72 δόσεις
United Airlines: Ετοιμάζεται να απολύσει 593 εργαζόμενους που δεν εμβολιάστηκαν
Γιατί οι εταιρείες δεν αποκαλύπτουν σχεδόν ποτέ τους μισθούς στις μικρές αγγελίες