Οι υπέρογκες αυξήσεις που έχουν καταγράψει οι τιμές των καυσίμων έχουν οδηγήσει στο «σφυρί» πάνω από 10.000 μικρά ή μεγάλα σκάφη αναψυχής.

Η αναρρίχηση της αμόλυβδης σε πάνω από 2 ευρώ το λίτρο έχει κάνει κυριολεκτικά απαγορευτική ακόμη και μια μικρή βόλτα με βάρκα γιαλό-γιαλό καθώς ένα μικρό ρεζερβουάρ 20 λίτρων γεμίζει πλέον με πάνω από 40 ευρώ ενώ πέρυσι γέμιζε ούτε με 30 ευρώ.

Βέβαια όσο πιο μεγάλο είναι το σκάφος ή το ταχύπλοο τόσο μεγαλύτερο είναι και το κόστος χρήσης καθώς οι κινητήρες πρόωσης αυξάνουν τόσο σε κυβικά όσο και σε κατανάλωση.

Επίσης μεγάλο θα είναι και το πλήγμα για τις εταιρείες κατασκευής σκαφών αναψυχής και βαρκών καθώς το υψηλό κόστος χρήσης απομακρύνει τους καταναλωτές από την ιδέα της απόκτησης κάποιας βάρκας ή σκάφους όπως επίσης και για τα συνεργεία επισκευής εξωλέμβιων και εσωλέμβιων κινητήρων θαλάσσης καθώς οι περισσότεροι ιδιοκτήτες εκτός από το γεγονός ότι έχουν αναρτήσει αγγελίες πώλησης των σκαφών τους δεν έχουν και την οικονομική δυνατότητα συντήρησης τους οπότε μέχρι να βρεθεί ο επόμενος αγοραστής τα σκάφη θα παραμένουν επάνω στα τρέιλερ σε πάρκινγκ ή σε χωράφια αντί να βρίσκονται σε κάποια παραλία.

Για να αντιληφθεί κανείς τη διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου μεταξύ ενός μικρού αυτοκινήτου και ενός ταχυπλόου το Newsauto.gr παραθέτει δύο παραδείγματα που επιβεβαιώνουν την εκτόξευση του κόστους χρήσης των σκαφών αναψυχής.

Ειδικότερα ένα καινούριο αυτοκίνητο μικτού βάρους 1.200 κιλών με βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 100 ίππων, θα καταναλώσει στον αυτοκινητόδρομο περίπου 7 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα, κινούμενο στα όρια του ΚΟΚ.

Αντίστοιχα ένα σκάφος με μικτό βάρος 1.200 κιλά και εξωλέμβιο κινητήρα με ιπποδύναμη 100 ίππων για να διανύσει 100 χλμ. θα καταναλώσει από 50 έως 60 λίτρα βενζίνης ανάλογα με τον καιρό και την ταχύτητα πλεύσης.

 

Διαβάστε περισσότερα στο Newsauto.gr