search icon

Επιχειρήσεις

«Συνδρομητικά Ξενοδοχεία»: Το νέο μοντέλο για την εποχή του Covid-19

Οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες ανά τον κόσμο προσφέρουν τις υπηρεσίες τους μέσω μηνιαίας συνδρομής προκειμένου να ανατρέψουν τη δεινή οικονομική τους θέση εν μέσω πανδημίας

Είτε πρόκειται για ευχαρίστηση, εργασία, είτε για μακροχρόνια διαμονή, οι υπεύθυνοι φιλοξενίας ελπίζουν πως οι μηνιαίες συνδρομές, θα είναι η απάντηση στο οικονομικό αδιέξοδο, που αντιμετωπίζουν οι ξενοδοχειακές μονάδες στην εποχή του Covid-19.

Τα ξενοδοχεία InterContinental, Marriott και Accor είναι από τα κύρια ονόματα που έχουν ξεκινήσει ή εξετάζουν σχέδια μηνιαίων συνδρομών, στην προσπάθεια τους να επεκτείνουν το πελατολόγιο τους και να αλλάξουν τον ρου των ξενοδοχείων μετά τη κατακόρυφη πτώση κρατήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Οι μηνιαίες συνδρομές κυμαίνονται από 1,500 ευρώ στη Σιγκαπούρη έως 2,000 ευρώ στην Ινδονησία, ενώ οι θαμώνες του InterContinental μπορούν ήδη να απολαύσουν την πρόσβαση σε όλους τους χώρους εργασίας, τα δωμάτια και τις εγκαταστάσεις του InterContinental με το νέο πακέτο «εξ αποστάσεως εργασίας».

Παράλληλα, η αλυσίδα ξενοδοχείων, Accor, δήλωσε στο Global Traveller του CNBC ότι «εξετάζει μηνιαίες χρεώσεις συνδρομής» για δωμάτια που πρόκειται να μετατρέψει σε ιδιωτικά γυμναστήρια ή και ακόμα σε στούντιο ηχογράφησης. Στο μεταξύ, η Marriott, από την πλευρά της, δήλωσε ότι θα ανακοινώσει τα σχέδια της τις επόμενες εβδομάδες.

Αλλά τα ξενοδοχεία δεν στοχεύουν μόνο στα στελέχη επιχειρήσεων. Αφού παρακολούθησαν την τεράστια άνοδο των κολοσσών συνδρομής όπως το Netflix, το Peloton και το Spotify κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όλο και περισσότερα ξενοδοχεία αναζητούν μοντέλα συνδρομών, ώστε να δώσουν ώθηση στην αύξηση των εσόδων τους.

Τον περασμένο μήνα, το πρακτορείο ταξιδιών πολυτελείας, Inspirato, ισχυρίστηκε ότι έγινε ο πρώτος πάροχος του είδους βασιζόμενο αποκλειστικά στις συνδρομές, επεκτείνοντας ένα ήδη υπάρχον μοντέλο «all-you-can-travel».

Για 3,000 ευρώ το μήνα, η εταιρεία που εδρεύει στο Ντένβερ επιτρέπει στους συνδρομητές της, να διαμένουν σε 300 καταλύματα σε όλο τον κόσμο, χωρίς επιπλέον χρεώσεις ή φόρους ανά διανυκτέρευση.

Η εταιρεία αναφέρει ότι δεν υπάρχει προκαθορισμένο όριο διαμονής, αν και ο μέσος συνδρομητής ταξιδεύει από έξι έως οκτώ εβδομάδες με μέσο όρος διανυκτερεύσεων τις τέσσερις ημέρες, ενώ εξακολουθεί να ισχύει η μέγιστη διαμονή των 60 ημερών.

Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια νέα αρχή για τον όμιλο που και ανταποκρίνεται καλύτερα στην «αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες βάσει συνδρομών», δήλωσε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Μπρεντ Χάντλερ.

Πράγματι, τον περασμένο μήνα, ο ξενοδόχος, Αντρέ Μπαλάζ, είπε ότι θα μετατρέψει το εμβληματικό Chateau Marmont του Λος Άντζελες σε ένα ξενοδοχείο μόνο για μέλη, ενώ τα επώνυμα ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών δεν είναι τα μόνα που εξετάζουν ένα νέο μηνιαίο μοντέλο συνδρομής

Τον Αύγουστο, ο ιδιοκτήτης του boutique ξενοδοχείου με έδρα τον Παναμά, Selina, δήλωσε ότι θα ενοικιάσει το 50% των δωματίων του βάσει μηνιαίων συνδρομών που θα κυμαίνονται περίπου στα 800 ευρώ. Η αλυσίδα ξενοδοχείων με έδρα το Άμστερνταμ, CitizenM, ξεκίνησε δύο υπηρεσίες συνδρομής για το διεθνές δίκτυο 21 καταλυμάτων σε όλη τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι και το Άμστερνταμ.

Για 800 ευρώ ανά εργαζόμενο το μήνα, μία εταιρική συνδρομή παρέχει στις εταιρείες απεριόριστη πρόσβαση σε όλες τις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου, καθώς και τρεις διανυκτερεύσεις και χρήση αίθουσας συσκέψεων, ενώ μία ενιαία συνδρομή παρέχει στα μέλη της διαμονή έως και 30 ημέρες στην τιμή των 1,800 ευρώ ή 70 ευρώ ανά διανυκτέρευση.

Ο Λενέρ ντε Ζονγκ, διευθύνων σύμβουλος του CitizenM, δήλωσε ότι η συμφωνία – η οποία επί του παρόντος περιορίζεται σε 1.000 αιτήσεις – έχει σχεδιαστεί για ευέλικτους εργαζόμενους και ταξιδιώτες ως εναλλακτική λύση για την ενοικίαση σε μεγάλες πόλεις.

«Όταν έχετε τη δυνατότητα να εργαστείτε από το σπίτι, έχετε πραγματικά τη δυνατότητα να εργαστείτε από οπουδήποτε», είπε. «Είδαμε ότι αυτή είναι μια μοναδική ευκαιρία για να γίνουμε το «Netflix του ξενοδοχειακού κλάδου» και να παρέχουμε απεριόριστες διανυκτερεύσεις σε σταθερές τιμές.»

Φυσικά, το βασικό εμπόδιο για πολλούς από τους ξενοδοχειακούς κολοσσούς θα είναι οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί – λόγω της έξαρσης του δεύτερου κύματος – που οδήγησαν μερικά από τα ξενοδοχεία στην αναστολή της λειτουργίας του το 2020, ενώ δεν είναι ακόμα σαφές ποια πρόταση θα πέσει στο τραπέζι, ώστε να υπάρξει εναλλακτική λύση σε περίπτωση ενός νέου lockdown.

Ωστόσο, η ανάγκη προσαρμογής των ξενοδοχείων με μηνιαίες ταξιδιωτικές συνδρομές θα μπορούσαν να ωφελήσουν τόσο τα ξενοδοχεία όσο και τους καταναλωτές.

Ακόμα και πριν από την πανδημία, εταιρείες όπως η BeRightBack με έδρα το Λονδίνο είχαν ξεκινήσει ήδη να εφαρμόζουν αυτήν την πρακτική, με μηνιαία συνδρομή 70 ευρώ για τρία ταξίδια το χρόνο ανάμεσα σε 60 ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Exit mobile version