search icon

Επιχειρήσεις

Συγκέντρωση του κλάδου Σούπερ Μάρκετ σε πέντε επιχειρήσεις, βλέπουν οι επαγγελματίες του χώρου

Σε πέντε μεγάλες αλυσίδες αναμένεται να οδηγήσει η συγκέντρωση στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις κορυφαίων στελεχών του κλάδου των σούπερ μάρκετ που συμμετείχαν στο συνέδριο «CEO Forum 2016» του κλαδικού περιοδικού Σελφ Σέρβις.

Σε πέντε μεγάλες αλυσίδες αναμένεται να οδηγήσει η συγκέντρωση στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις κορυφαίων στελεχών του κλάδου των σούπερ μάρκετ που συμμετείχαν στο συνέδριο «CEO Forum 2016» του κλαδικού περιοδικού Σελφ Σέρβις.

Ενδεικτικές ήταν οι αναφορές του Φρανς Μίλερ, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του βελγικού ομίλου Delhaize, ο οποίος έχει παρουσία στην Ελλάδα μέσω της ΑΒ Βασιλόπουλος. Ο κ. Μίλερ ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο εξαγοράς κάποιας μεγάλης ελληνικής αλυσίδας εντός του 2016 και απάντησε ότι ο όμιλος θα συμμετέχει στη διαδικασία συγκέντρωσης που βρίσκεται στην ελληνική αγορά, αν και εξήγησε ότι δεν μπορεί να πει περισσότερα, καθώς εκπροσωπεί μια εισηγμένη εταιρεία.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή» δύο κορυφαία στελέχη της αγοράς, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης (διευθύνων σύμβουλος της Μetro AEBE), που πρόσφατα προέβη στην εξαγορά της «Βερόπουλος», και ο Κώστας Μαχαίρας (εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Delhaize και διευθύνων σύμβουλος για τις δραστηριότητες του ομίλου στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης) εξέφρασαν την εκτίμηση ότι η συγκέντρωση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ θα οδηγήσει σε πέντε αλυσίδες.

«Ήρθε η στιγμή που επιταχύνθηκαν οι εξελίξεις οι οποίες εκκολάπτονταν επί χρόνια. Βεβαίως, το μέγεθος από μόνο του δεν αρκεί για να εξασφαλίσει την επιτυχία. Ή έχεις λόγο ύπαρξης ή βγαίνεις από την αγορά», δήλωσε ο κ. Παντελιάδης.

Ο κ. Μαχαίρας προέβλεψε ότι οι τρεις από τις πέντε θα είναι ελληνικές, ενώ μια από τις μελλοντικές τάσεις στον κλάδο θα είναι η είσοδος στην αγορά παικτών τύπου AmazonFresh. Αυτή η αλλαγή στο ψηφιακό περιβάλλον της αγοράς αναπτύχθηκε αρκετά στο πλαίσιο του συνεδρίου, όπου αναδείχθηκε και μια ακόμη τάση αναφορικά με το «every day low price», με τους επιχειρηματίες να προσανατολίζονται σε αλλαγή στρατηγικής στον τομέα των προσφορών.

Συζητήθηκε επίσης η ανάγκη να μειωθούν οι προμήθειες στο πλαστικό χρήμα, αλλά και η αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων μέσω της διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων. Σε σχετικό πάνελ συζήτησης συμμετείχαν οι Νίκος Καραγεωργίου (πρόεδρος ΕΣΒΕΠ), Βαγγέλης Κυπριώτης (γενικός διευθυντής Καταναλωτικών Προϊόντων και Προϊόντων Υγείας & Φροντίδας Ελλάδος της Γρ. Σαράντης), Κωνσταντίνος Μ. Φρουζής (διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Creta Farms), Ιωάννης Αρτινός (γενικός διευθυντής της Αμβυξ Α.Ε.) και Κωνσταντίνα Καλλιμάνη (εντεταλμένη σύμβουλος του ομίλου Καλλιμάνη).

Εν τω μεταξύ, εν όψει του Νέου Παρατηρητηρίου Τιμών, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, αναφέρθηκε στη συνεργασία του με τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη, επιστημονικό σύμβουλο στο Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ο οποίος παρουσίασε στο συνέδριο έρευνα για τις αγοραστικές τάσεις και τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων

Exit mobile version