Η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης και η αντίστοιχη υπηρεσία μηνυμάτων της Ιαπωνίας συγχωνεύονται, υπό μία συμφωνία μεταξύ των μητρικών εταιρειών τους.
Όπως αναφέρει το BBC, η Yahoo Japan είναι η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στη χώρα, ενώ παράλληλα διαθέτει θυγατρικές εταιρείες στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και στον τομέα της online τραπεζικής.
Από την άλλη, η Line είναι η κυρίαρχη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων στην Ιαπωνία και παράλληλα είναι εξαιρετικά δημοφιλής στην νοτιοανατολική Ασία και την Ταϊβάν.
Οι αναλυτές εκτιμούν πως η συγχώνευση αυτή θα βοηθήσει και τις δύο πλευρές να ανταγωνιστούν, από θέση ισχύος, τους άλλους «γίγαντες» της χώρας στον τομέα τους.
«Η συγχώνευση αυτή θα προκαλέσει πονοκέφαλο και θα είναι απειλή» για τις ανταγωνιστικές εταιρείες, όπως η NTT Docomo και η Rakuten, τονίζει ο Seijiro Takeshita, από το πανεπιστήμιο της Shizuoka.
Big in Japan
Μπορεί η Google να είναι η κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, όμως στην Ιαπωνία, η Yahoo βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων, με περισσότερους από 50 εκατ. χρήστες κάθε μήνα.
Να θυμίσουμε πως η Yahoo Japan δεν έχει σχέση με την αμερικανική Yahoo, η οποία πούλησε το μερίδιο της το 2018.
Η Line η οποία ανήκει στη νοτιοκορεάτικη Naver, έχει σχεδόν 80 εκατ. χρήστες στην Ιαπωνία και ένα αντίστοιχο αριθμό χρηστών στη νοτιοανατολική Ασία και την Ταϊβάν.
Φαίνεται πως η δημοφιλής εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων είναι το νέο «στοίχημα» της Softbank, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει επενδύσει πολλά δισεκατομμύρια σε κορυφαίες ασιατικές τεχνολογικές εταιρείες.
Παράλληλα, η συγχώνευση αυτή θα μπορούσε να κάνει τη Softbank κυρίαρχο παίκτη στην αγορά πληρωμών στην Ιαπωνία.
Αυτή τη στιγμή η Softbank έχει ήδη το δικό της σύστημα πληρωμών, το PayPay, όμως μετά τη συγχώνευση θα έχει και την εφαρμογή Linepay, η οποία χρησιμοποιείται από πολλούς ανταγωνιστές της.