Η PepsiCo εγκαταλείπει την πρακτική του shrinkflation στις ΗΠΑ, καθώς η εταιρεία που παράγει τα τσιπς Lay’s, Doritos, Tostitos και Ruffles ξαναγεμίζει τις συσκευασίες της προκειμένου για να ξανακερδίσει τους πελάτες που έχουν κουραστεί από τις υψηλότερες τιμές και μικρότερο περιεχόμενο.
Η εταιρεία πρόκειται να βάλει μεγαλύτερη ποσότητα προϊόντος σε κάποιες από τις συσκευασίες της, καθώς οι καταναλωτές έχουν δυσφορήσει με τη λογική της συρρίκνωσης του περιεχομένου των προϊόντων και έχουν στραφεί σε φθηνότερες επιλογές ή έχουν σταματήσει να αγοράζουν τα εν λόγω τρόφιμα.
Εκπρόσωπος της PepsiCo δήλωσε στο CNN ότι οι σακούλες «μπόνους» των Tostitos και Ruffles θα περιέχουν 20% περισσότερα τσιπς στην ίδια τιμή με τις κανονικές σακούλες και θα διατίθενται σε επιλεγμένα σημεία. Η PepsiCo προσθέτει επίσης δύο επιπλέον μικρές σακούλες με τσιπς στην επιλογή variety-pack με 18 σακούλες, δήλωσε ο εκπρόσωπος.
«Είναι η εποχή των αθλητικών διοργανώσεων. Υπάρχουν πολλές συγκεντρώσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της PepsiCo Ramon Laguarta την περασμένη εβδομάδα.
Το 2021, ο Edgar Dworsky, δικηγόρος προστασίας των καταναλωτών και ιδρυτής της ιστοσελίδας Consumer World, ο οποίος παρακολουθεί σχολαστικά το Shrinkflation, διαπίστωσε ότι η έκδοση «Hint of Guacamole» της Tostitos συρρικνώθηκε κατά μία ουγγιά από 12 σε 11 ουγγιές, ενώ η έκδοση «Hint of Lime» μειώθηκε από 13 ουγγιές σε 11. Ο Dworsky διαπίστωσε επίσης ότι η Ruffles μείωσε κατά μισή ουγγιά τη σακούλα «Sour Cream & Onion» το 2013.
«Καιρός ήταν», δήλωσε ο Dworsky για την κίνηση της PepsiCo. «Οι λάτρεις των τσιπς έχουν υποφέρει από χρόνια μειώσεων».
Η PepsiCo είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αλμυρών σνακ στις Ηνωμένες Πολιτείες και οι ανταγωνιστές της είναι πιθανό να ακολουθήσουν το παράδειγμά της, δήλωσε στο CNN ο Robert Moskow, αναλυτής της TD Cowen.
Υψηλότερες τιμές, χαμηλότερες πωλήσεις
Η PepsiCo προβαίνει σε αυτές τις αλλαγές επειδή οι καταναλωτές, που πιέζονται από την έξαρση του πληθωρισμού, αγοράζουν λιγότερα σνακ. Συχνά μεταπηδούν από τις ακριβότερες μεγάλες μάρκες όπως η Tostitos στις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας της Walmart, της Costco και άλλων λιανοπωλητών.
Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2024, οι πωλήσεις σνακ μειώθηκαν κατά 0,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι και ο όγκος των σνακ στο λιανεμπόριο μειώθηκε κατά 1,1%, σύμφωνα με έρευνα των αναλυτών της Bank of America.
Οι πωλήσεις σνακ της PepsiCo μειώθηκαν κατά 1% το περασμένο τρίμηνο και ο όγκος των σνακ μειώθηκε κατά 1,5%. Οι τιμές των σνακ αυξήθηκαν ταχύτερα από ό,τι σε άλλα είδη.
Οι τιμές ανά ουγκιά των αλμυρών σνακ αυξήθηκαν κατά 36% σε σύγκριση με το 2020, ξεπερνώντας την αύξηση κατά 21% στις συνολικές τιμές των παντοπωλείων, δήλωσε ο Moskow.
Η μέση τιμή των τσιπς πατάτας 16 ουγκιών τον Σεπτέμβριο ήταν 6,46 δολάρια. Τον Σεπτέμβριο του 2020, η μέση τιμή ήταν 5,02 δολάρια, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας.
Οι καταναλωτές και οι νομοθέτες τα τελευταία χρόνια έχουν επίσης διαμαρτυρηθεί για τις εταιρείες που μειώνουν το μέγεθος των προϊόντων τους, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν τις τιμές.
Η PepsiCo, η General Mills, η Mondelez και άλλοι γίγαντες της βιομηχανίας έχουν αυξήσει τις προσφορές για να προσπαθήσουν να κερδίσουν πίσω τους πελάτες, αλλά οι προσφορές ήταν αναποτελεσματικές, σύμφωνα με την Bank of America.
Άλλες εταιρείες προσπαθούν επίσης να αντιδράσουν στην απογοήτευση των καταναλωτών για τη συρρίκνωση.
Η Domino’s προσέφερε τον περασμένο μήνα μια περιορισμένης διάρκειας προσφορά με την ονομασία «Moreflation». «Οι καταναλωτές έχουν βαρεθεί να βλέπουν στην πραγματικότητα μια μικρότερη μερίδα στην ίδια τιμή», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικών της Domino’s.
Διαβάστε ακόμη
Goldman Sachs: Η Ελλάδα συνεχίζει δυναμικά τη μείωση του χρέους (πίνακας)
ΑΚΤΩΡ – Intrakat: Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες στον ΒΟΑΚ (vid)
Πώς θα κινηθούν οι μεγαλύτερες κεντρικές τράπεζες τους επόμενους μήνες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα