Απώλειες της τάξης των $14,2 δισ. προκάλεσε το 2020 η υγειονομική κρίση του COVID-19 στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών. Με τα εισοδήματα να μειώνονται, ελέω πανδημίας, οι καταναλωτές στράφηκαν σε προϊόντα πρώτης ανάγκης αποφεύγοντας μη απαραίτητες αγορές όπως τηλεοράσεις LCD και νέα smartphones.
Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Finaria, τα έσοδα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ηλεκτρονικών καταναλωτικών ειδών εκτιμάται ότι μειώθηκαν στα $ 213,8 δισ. το 2020. Αυτή η επίδοση μεταφράζεται σε απώλειες πωλήσεων $ 14,2 δισ. τη χρονιά που πέρασε.
Συνολικά, το 2020 το μέσο έσοδο ανά χρήστη στην ευρωπαϊκή αγορά καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων υπολογίζεται ότι μειώθηκε κατά 6,3% στα $ 252. Σύμφωνα πάντως με τις προβλέψεις, αναμένεται να αυξηθεί στα $ 282 τα επόμενα χρόνια.
Πάντως οι αναλυτές προβλέπουν ανάκαμψη του κλάδου στην Ευρώπη την επόμενη διετία. Τα έσοδα της βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης της Ευρώπης αναμένεται να αυξηθούν σε πάνω από $ 230 δισ. το 2022. Στο μεταξύ, μέχρι το τέλος του 2025, το ποσό αυτό θα αγγίξει τα $ 240 δισ.
Να σημειωθεί ότι ο κλάδος των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης στην Ευρώπη γνώρισε σταθερή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με τα έσοδα να αυξάνονται από $ 208 δισ. το 2012 σε $ 227,9 δισ. δολάρια το 2019.
Υπολογιστές, tablets, smartphones
Παρά την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές και tablets, λόγω της εξ αποστάσεως εργασίας και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τα έσοδα της ευρωπαϊκής αγοράς υπολογιστών εκτιμάται ότι μειώθηκαν κατά 6,3% σε ετήσια βάση το 2020. Αυτό σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε πωλήσεις $55,9 δισ. το περασμένο έτος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Finaria, οι πωλήσεις τηλεφώνων στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων σταθερών τηλεφώνων, κινητών και smartphones, επίσης μειώθηκαν το 2020. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μια πτώση των πωλήσεων της τάξης του 6,3% το 2020, που σε απόλυτους αριθμούς τοποθετεί την αγορά στα $106,2 δισ.
Στην κατηγορία των τηλεοράσεων, των προϊόντων ήχου και των πολυμέσων αναμένεται επίσης πτώση 6,1% σε ετήσια βάση το 2020, με τα έσοδα να μειώνονται στα $49 δισ. Η αγορά των περιφερειακών για τηλεοράσεις στην Ευρώπη επίσης μειώθηκε σε ποσοστό 1,7%, για να διαμορφωθεί, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στο $1,8 δισ.
Online κανάλι
Καθώς εκατομμύρια καταναλωτές πανευρωπαϊκά μετακινούνται από τα φυσικά καταστήματα στο online κανάλι αγορών, το ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίσσεται σε βασικό μοχλό για την αγορά ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Το 2019, οι διαδικτυακές πωλήσεις εισέφεραν το 29% των συνδυασμένων εσόδων στην ευρωπαϊκή κατηγορία καταναλωτικών ηλεκτρονικών.
Ο αριθμός αυτός εκτιμάται ότι αυξήθηκε σε 33% το 2020, ενώ μέχρι το 2023, τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα αντιπροσωπεύουν το 37% όλων των πωλήσεων ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης στην Ευρώπη.
Οι μεγαλύτερες αγορές
Η Γερμανία αποτελεί τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, με 87 αλυσίδες καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών και έσοδα $ 29,3 δισ. το 2020, μειωμένα κατά 8,1% έναντι του 2019. Το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 61 αλυσίδες και πωλήσεις $ 28,8 δισ., 2,7% λιγότερο από ό, τι πριν από ένα χρόνο. Η Γαλλία και η Ισπανία ακολουθούν έσοδα με $ 24,9 δισ. και $ 10,8 δισ. το 2020, αντίστοιχα.
Διαβάστε ακόμη:
Λιανεμπόριο: Προς άνοιγμα της αγοράς από 18 Ιανουαρίου με click in shop
Πώς ο Αγγελικούσης ενισχύει την ελληνική σημαία – Οι νέες αγορές του tycoon της ναυτιλίας
Δίνουν τα χέρια ΔΕΗ και RWE για τη μεγάλη συμφωνία των 2 GW σε ΑΠΕ