Την απώλεια 200.000 συνδρομητών κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου ανακοίνωσε η Netflix. Είναι η πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία που μειώνεται ο αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών και η εταιρεία προειδοποίησε ότι αναμένονται ακόμα περισσότερα προβλήματα.
Η μετοχή της έκανε «βουτιά» πάνω από 25% στις συναλλαγές μετά το κλείσιμο του χρηματιστηρίου. Απώλειες είχαν και οι μετοχές σε Roku, Spotify και Disney μετά την Netflix.
Η τελευταία προβλέπει απώλειες 2 εκατομμυρίων χρηστών παγκοσμίως για το β’ τρίμηνο. Όπως μεταδίδει το CNBC, η τελευταία φορά που η Netflix έχασε συνδρομητές ήταν το 2011.
«Η αύξηση εσόδων μας έχει επιβραδυνθεί σημαντικά» ανέφερε η εταιρεία σε επιστολή της προς τους μετόχους. «Το streaming κερδίζει έναντι της Linear TV (σσ. που προσφέρει στους τηλεθεατές περιεχόμενο μέσω εγγραφής σε καλωδιακές ή δορυφορικές υπηρεσίες), όπως είχαμε προβλέψει, και οι τίτλοι του Netflix είναι πολύ δημοφιλείς παγκοσμίως. Ωστόσο, η σχετικά υψηλή διείσδυσή μας στα νοικοκυριά – όταν περιλαμβάνεται ο μεγάλος αριθμός νοικοκυριών που μοιράζονται λογαριασμούς – σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, δημιουργεί εμπόδια στην αύξηση των εσόδων», αναφέρεται στην επιστολή.
Αρχικά η Netflix είχε αναφέρει στους μετόχους ότι αναμένει την προσθήκη 2,5 εκατομμυρίων συνδρομητών κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, ενώ οι αναλυτές περίμεναν ότι οι νέοι συνδρομητές θα προσέγγιζαν τα 2,7 εκατομμύρια. Την ίδια περίοδο πέρυσι, η Netflix πρόσθεσε 3,98 εκατ. επί πληρωμή συνδρομητές.
Ο co-CEO, Ριντ Χέιστινγκς, ανέφερε ότι η εταιρεία ψάχνει τρόπους για χαμηλότερες τιμές, μέσω της υποστήριξης από διαφημίσεις, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νέους συνδρομητές, την ώρα που τα προηγούμενα χρόνια η πλατφόρμα αντιστεκόταν σθεναρά στις διαφημίσεις.
Σημειώνεται ότι η προσθήκη διαφημίσεων θα δίνεται ως option στους χρήστες που επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα με χαμηλότερες τιμές και, σύμφωνα με τον Χέιστινγκς, αυτό δεν θα γίνει πριν περάσουν ένα ή δύο χρόνια.
Η εταιρεία ανέφερε επίσης ότι η αναστολή των υπηρεσιών της στη Ρωσία και η εκκαθάριση όλων των Ρώσων συνδρομητών από την πλατφόρμα είχε ως συνέπεια να χαθούν 700.000 συνδρομητές.
Παράλληλα, επισήμανε ότι παρατηρείται αυξανόμενος ανταγωνισμός από άλλες παραδοσιακές εταιρείες που μπήκαν κι αυτές στο streaming, ενώ αρνητικό ρόλο παίζει και ο διαμοιρασμός των password μεταξύ των χρηστών.
Η εταιρεία εκτιμά ότι εκτός από τα 222 εκατομμύρια νοικοκυριά που πληρώνουν, η πρόσβαση μοιράζεται με το ίδιο password στον ίδιο λογαριασμό σε περισσότερα από 100 εκατομμύρια επιπλέον νοικοκυριά και προειδοποίησε ότι αναμένονται αναταράξεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Κατά τη διάρκεια του lockdown λόγω κορωνοϊού η πλατφόρμα έζησε μια «χρυσή » περίοδο με εκρηκτική άνοδο των χρηστών, καθώς όλος ο κόσμος έμενε σπίτι. Σε μια προσπάθεια να διατηρήσει αυτό το μομέντουμ συνεχίζοντας να κερδίζει μερίδιο της αγοράς, η Netflix αύξησε τις δαπάνες για περιεχόμενο, κατά κύριο λόγο original προγράμματα. Προκειμένου να διαχειριστεί το αυξημένο κόστος, αύξησε και τις τιμές γι’ αυτή την υπηρεσία. Χθες Τρίτη ανακοίνωσε ότι αυτές οι αλλαγές στις τιμές βοηθούν την αύξηση των εσόδων, είναι ωστόσο υπεύθυνες για την απώλεια 600.000 συνδρομητών σε ΗΠΑ και Καναδά το τελευταίο τρίμηνο.
Διαβάστε ακόμη:
Κάτω των 30 και ήδη δισεκατομμυριούχοι – Πώς τα κατάφεραν, ποιος είναι ο νεότερος
Abercrombie & Fitch: Η αυτοκρατορία που «κατέρρευσε» – Τα σκάνδαλα και το come back
Φέσσας: Γιατί ο κλάδος των ακινήτων παραμένει μια ασφαλής επένδυση – Τα σχέδια της Briq Properties