search icon

Επιχειρήσεις

Σε διαιτησία παραπέμπει την Fraport Greece το ελληνικό Δημόσιο

Παραμένουν ανοικτές οι διαφωνίες μεταξύ των δύο πλευρών για την κατάσταση στην οποία παραλήφθηκαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Της Μαριάννας Τζάννε

Σε διαιτησία παραπέμπει την Fraport Greece το ελληνικό δημόσιο, απορρίπτοντας την απόφαση της Επιτροπής Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, στην οποία είχε παραπεμφθεί η υπόθεση για την κατάσταση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Η Επιτροπή είχε επιδικάσει πρόσφατα στην Ελληνογερμανική κοινοπραξία αποζημίωση ύψους 25 έως 30 εκατ. ευρώ.

Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Υποδομών Θάνου Βούρδα που αναρτήθηκε στην Διαύγεια την προηγούμενη εβδομάδα, δεσμεύεται κονδύλι 9.000 ευρώ, ως προκαταβολή για την κατάθεση αιτήσεως υπαγωγής στο Διεθνές Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ΙCC).

Η Fraport είχε στραφεί τους προηγούμενους μήνες κατά του ελληνικού δημοσίου, διεκδικώντας αποζημίωση 70 εκ. ευρώ. Η εταιρεία κατηγορεί την ελληνική πλευρά ότι παραμέλησε και δεν συντηρούσε τα αεροδρόμια την τελευταία διετία, με αποτελέσματα, να φορτωθεί με πρόσθετα κόστη η διαχείριση. Όπως έχει επικαλεστεί, η εικόνα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μεταβλήθηκε επί το δυσμενέστερο, μεταξύ του χρόνου της υπογραφής της σύμβασης (Δεκέμβριος 2015) και της έναρξης της παραχώρησης (Απρίλιος 2017). Η Fraport έχει επικαλεστεί όρο της σύμβασης σε περίπτωση μεταβολής περιουσιακών στοιχείων που προβλέπει αποζημιώσεις καθώς και έκθεση της Grand Thornton. Η ελεγκτική εταιρεία έχει καταρτίσει το Μητρώο Κινητών Περιουσιακών Στοιχείων των αεροδρομίων (οχήματα, εξοπλισμό, έπιπλα κ.α), στο οποίο –όπως σημειώνεται -αποτυπώθηκαν οι μεγάλες αποκλίσεις.

Από την αλληλογραφία της Fraport με το υπουργείο Υποδομών και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκύπτει μια μακριά λίστα με προβληματικά σημεία στα 14 αεροδρόμια όπως υδατοστεγάνωσης αεροσταθμών, διάβρωσης μεταλλικών στοιχείων, ζημιές στους χώρους στάθμευσης και ελιγμών αεροσκαφών, στο οδόστρωμα, στα συστήματα φωτισμού προσέγγισης (ALS) και κίνησης αεροσκαφών (AGL), απαξίωσης κατά 69% των φωτιστικών σωμάτων, κακή συντήρηση συστημάτων ψύξης-θέρμανσης, για την οποία χρειάστηκε να εγκατασταθούν νέες κεντρικές μονάδες, υποβάθμιση συστημάτων διαχείρισης αποσκευών (BHS) κ.α.

Το δημόσιο από την πρώτη στιγμή υποστήριξε ότι όλα τα περιουσιακά στοιχεία που παραδόθηκαν στην Fraport ήταν καλοσυντηρημένα, σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία και δίχως ζημιές, πέρα από την φυσιολογική φθορά που παρουσιάζουν από την χρήση. Έχει μάλιστα κατηγορήσει την εταιρεία ότι δεν έχει προσκομίσει τις απαιτούμενες αποδείξεις ότι οι φερόμενες απαιτήσεις προκλήθηκαν την περίοδο του διαγωνισμού.

Η Fraport τότε είχε παραπέμψει την υπόθεση σε Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών. «Η διαδικασία της Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, η οποία προβλέπεται ρητώς στη σύμβαση παραχώρησης, αποτελεί πάγια διεθνή πρακτική για τέτοιου μεγέθους έργα και εντάσσεται στο πλαίσιο της ταχείας επίλυσης των διαφορών και της ομαλής εκτέλεσης των συμβάσεων, ώστε να προωθείται η υλοποίηση των έργων χωρίς αμφισβητήσεις και εμπόδια» έχει δηλώσει η Fraport Greece.

Η υπόθεση όμως δεν κλείνει από την στιγμή που το δημόσιο αποφάσισε να καταφύγει στην διαιτησία η οποία θα έχει και τον τελευταίο λόγο στην αντιπαράθεση μεταξύ των δύο πλευρών.

Exit mobile version