Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack στην Πολωνία μπορεί να μην έχει συμπληρώσει δίμηνο, εν τούτοις η διοίκηση του Ομίλου Sarantis φαίνεται ότι προετοιμάζεται για το επόμενο «χτύπημα» χτίζοντας μία ικανή «δύναμη πυρός».
Όπως έλεγε χθες κατά την ετήσια ενημέρωση των αναλυτών ο οικονομικός διευθυντής του Ομίλου κ. Χρήστος Βάρσος, ο Όμιλος έχει αυτή τη στιγμή εξασφαλισμένους πόρους μέσα από ανοικτές δανειακές γραμμές αλλά και Ίδια Κεφάλαια ποσό ύψους 34 εκατ. ευρώ για πιθανές νέες εξαγορές.
Οποιαδήποτε μελλοντική κίνηση βέβαια θα πρέπει να ενταχθεί στο νέο τετραετές στρατηγικό πλάνο, που αναμένεται να παρουσιάσει η νέα διοίκηση κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης αύριο. Σε αυτό πάντως, όπως φάνηκε κατά τη χθεσινή ενημέρωση στους αναλυτές, η βελτίωση των περιθωρίων κέρδους θα εξακολουθήσει να αποτελεί κεντρικό άξονα.
Μάλιστα όπως έλεγε ο αναπλ. Διευθύνων σύμβουλος κ. Γιάννης Μπούρας, η βελτίωση που υπήρξε το 2023 στο περιθώριο EBIT, φθάνοντας το 9,8%, από 7,2% το 2022, είναι μία τάση διατηρήσιμη.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Sarantis η σημαντική βελτίωση του περιθωρίου κέρδους προήλθε από τη μεταβολή στο μίγμα πωλήσεων και την τιμολόγηση.
Υπενθυμίζεται πως κατά την περυσινή χρήση ο Όμιλος προσηλώθηκε στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο «HERO» του Ομίλου, δηλαδή στα προϊόντα υψηλής αξίας στις στρατηγικές κατηγορίες, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν στην περαιτέρω κερδοφορία και βιώσιμη ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτό λάνσαρε τη νέα σειρά δερμοκαλλυντικών Clinea, που διαθέτει μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Παράλληλα είναι σε εξέλιξη η διείσδυση της εταιρείας στις ασιατικές αγορές κυρίως μέσω της κατηγορίας των δερμοκαλλυντικών προϊόντων. Όπως ειπώθηκε κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη έχει ήδη τοποθετηθεί η μάρκα Bioten σε δίκτυα της ΝΑ Ασίας και παράλληλα λανσαρίστηκε η Clinea στις Φιλιππίνες. Στην Ευρώπη, ένας απ’ τους κύριους στόχους παραμένει η ιταλική αγορά, όπου επιχειρείται η δημιουργία συνεργασιών.
Νο 1 η Πολωνία
Σε κάθε περίπτωση πάντως η ελληνική αγορά πλέον σταματά να έχει τα “πρωτεία” σε επίπεδο μεγέθους για τον ίδιο τον Όμιλο. Κι αυτό διότι με την πλήρη ενσωμάτωση της Stella Pack η Πολωνία πλέον καθίσταται Νο 1 αγορά. Υπενθυμίζεται πως το 2023 οι πωλήσεις στην πολωνική αγορά ανήλθαν σε 110 εκατ. ευρώ ενώ η πλήρης ενσωμάτωση της Stella Pack υπολογίζεται ότι θα εισφέρει τζίρο της τάξης των 78 εκατ. ευρώ. Συγκριτικά, το 2023 στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις ήταν 156 εκατ. ευρώ (32,4% επί του συνόλου).
Διαβάστε ακόμη
Με option το 10% η συμμετοχή του Υπερταμείου στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ