Εστιάζοντας σε προϊόντα με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και στρέφοντας τις προσπάθειες της στη διείσδυση σε μεγάλες ξένες αγορές με “αιχμή” τις ΗΠΑ, όπου ήδη ξεκινά να τοποθετεί τα αντιηλιακά Carroten στα ράφια της αλυσίδας Target, η διοίκηση της Σαράντης εκτιμά ότι και φέτος οι επιδόσεις της εισηγμένης θα ανταποκριθούν στο πενταετές σχεδιασμό που είχε επικοινωνηθεί πέρυσι.

Φέτος πάντως ο προϋπολογισμός των επενδύσεων εμφανίζεται ακόμα μεγαλύτερος σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, φθάνοντας τα 40 εκατ. ευρώ με στόχο να εξυπηρετήσει το στόχο της επέκτασης της εταιρείας. Για τους μετόχους, παραμένει σε ισχύ η δέσμευση της διοίκησης να διατηρεί κατ’ ελάχιστον τη μερισματική απόδοση στο 38% και κλιμακούμενη με βάση τις ετήσιες επιδόσεις!

Συνοπτικά οι εκτιμήσεις της διοίκησης της Σαράντης για το 2025, όπως παρουσιάστηκαν χθες απ’ τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Γιάννη Μπούρα και τον οικονομικό διευθυντή κ. Χρήστο Βάρσο, είναι οι εξής:

  • Καθαρές πωλήσεις: Αναμένονται στα €628,0 εκατ., αύξηση 4,7% από το 2024, στο ίδιο επίπεδο με το 5ετές πλάνο.
  • Οργανικό EBIT: Αναμένεται να φτάσει τα €70,0 εκατ., αύξηση 14,8% σε σύγκριση με το 2024 (€61,0 εκατ.) και 3,6% υψηλότερο από το 5ετές πλάνο.
  • Περιθώριο EBIT: Αναμένεται να διαμορφωθεί στο 11,1%, αυξημένο κατά 90 μονάδες βάσης σε σύγκριση με το 2024 και 30 μονάδες βάσης σε σύγκριση με το 5ετές πλάνο.
  • Οργανικό EBITDA: Αναμένεται στα €92,0 εκατ., αύξηση 12,7% από το 2024 (€81,6 εκατ.) και 1,9% υψηλότερο από το 5ετές πλάνο.
  • Περιθώριο EBITDA: Αναμένεται να φτάσει το 14,6%, αυξημένο κατά 100 μονάδες βάσης από το 2024 και 20 μονάδες βάσης σε σύγκριση με το 5ετές πλάνο.
  • Κεφαλαιουχικές δαπάνες (CAPEX): Αναμένονται στα €40,0 εκατ., με αύξηση 127% σε σύγκριση με το 2024 και 21,0% υψηλότερο από το 5ετές πλάνο.
  • Ελεύθερες ταμειακές ροές (FCF): Αναμένονται στα €68,0 εκατ., αυξημένες κατά €2,4 εκατ. σε σχέση με το 5ετές πλάνο, γεγονός που οφείλεται στην αυξημένη κερδοφορία (+2 εκατ. ευρώ) και στη βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης,

Η εταιρεία εκτιμά ότι παρά τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, η στρατηγική της και οι επενδύσεις της θα συνεχίσουν να τροφοδοτούν τη δυναμική της ανάπτυξης.

Επιπλέον, οι εξαγωγές αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό από το αναμενόμενο, γεγονός που ενισχύει περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους. Η εταιρεία προβλέπει βελτίωση στο περιθώριο EBIT κατά 40 μονάδες βάσης για το 2025, λόγω της διαφοροποίησης του μίγματος προϊόντων και της ενίσχυσης της κατηγορίας skincare & beauty, όπως ανέφερε ο κ. Μπούρας. «Το skincare και η beauty κατηγορία αποδίδουν καλύτερα από το πενταετές μας πλάνο, κάτι που αναμένουμε να επηρεάσει θετικά τα περιθώρια κέρδους το 2025», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, οι εξαγωγές παρουσιάζουν ταχύτερη ανάπτυξη από την αρχική πρόβλεψη, γεγονός που ενισχύει περαιτέρω την κερδοφορία. «Οι εξαγωγές μας κινούνται γρηγορότερα από το πλάνο, ενώ το μέσο περιθώριο εκεί είναι σημαντικά υψηλότερο από το υπόλοιπο επιχειρηματικό μας μείγμα», δήλωσε.

Η εταιρεία εκτιμά ότι οι ελεύθερες ταμειακές ροές θα ανέλθουν στα 68 εκατ. ευρώ, με βασικούς παράγοντες την αυξημένη κερδοφορία (+2 εκατ. ευρώ) και την αποτελεσματική διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης μετά την πλήρη ενοποίηση της Stella.

Επενδυτικό πρόγραμμα 40 εκατ.

Για το 2025, η Σαράντης προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 21% σε σχέση με το πενταετές πλάνο, με έμφαση στη βελτίωση παραγωγικής δυναμικότητας και την ψηφιακή μεταμόρφωση. Πρόκειται για ένα ποσό κατά πολύ αυξημένο με βάση τον αρχικό σχεδιασμό κυρίως λόγω του εμπροσθοβαρούς επενδυτικού πλάνου στην Stella Pack αλλά και λόγω της μεταφοράς κατά ένα έτος των επενδύσεων που ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν για το νέο κέντρο διανομής στα Οινόφυτα το 2024.

Όπως τόνισε ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου, οι κύριες επενδύσεις φέτος περιλαμβάνουν:

  • 15 εκατ. ευρώ για την πλήρη λειτουργική ενοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και σε επενδύσεις στη διαδικασία ανακύκλωσης για τη Stella Pack στην Πολωνία.
  • 10 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της παραγωγικής ικανότητας του εργοστασίου στα Οινόφυτα, με στόχο την αυξημένη παραγωγή προϊόντων suncare.
  • 4 εκατ. ευρώ για τη συνεχιζόμενη ψηφιακή αναβάθμιση της εταιρείας.
  • 7 εκατ. ευρώ για υποδομές στο κέντρο διανομής των Οινοφύτων.
  • 14 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας skincare & beauty.

Επέκταση

Η Σαράντης συνεχίζει την παγκόσμια ανάπτυξη του brand Carroten, με έμφαση στις αγορές των ΗΠΑ και της Μέσης Ανατολής. Ήδη τα προϊόντα έχουν τοποθετηθεί σε 1.800 καταστήματα Target στις ΗΠΑ, μετά την επιτυχημένη είσοδο στο Amazon. «Η φυσική μας παρουσία στις ΗΠΑ μέσω των Target είναι μεγάλη ευκαιρία. Τα προϊόντα μας βρίσκονται ήδη στα ράφια και αναμένουμε τις αντιδράσεις της αγοράς».

Παράλληλα, η Μέση Ανατολή αποτελεί νέο πεδίο δράσης, με το Carroten να ηγείται της επέκτασης.

Στην Ευρώπη, το skincare brand της εταιρείας αναμένεται να λανσαριστεί στην Πολωνία μέσα στο 2025, ενώ η επιτυχημένη πορεία του Carroten στην Ουγγαρία δημιουργεί προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη.

Περί εξαγορών

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν στην τηλεδιάσκεψη της εταιρείας, η Σαράντης είναι πάντα ενεργή στον τομέα των εξαγορών (M&A) και ενδιαφέρεται για στρατηγικές κινήσεις που ταιριάζουν στη στρατηγική της. Ωστόσο, τη δεδομένη χρονική στιγμή, όπως δηλώθηκε από τον εκπρόσωπο της εταιρείας, δεν υπάρχει κάποια ενεργή εξαγορά στην ατζέντα.

Η εταιρεία εξετάζει συνεχώς την αγορά και πιθανές ευκαιρίες, κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη και σε κατηγορίες προϊόντων που ήδη δραστηριοποιείται. Επιπλέον, με την ολοκλήρωση της εξαγοράς και ενσωμάτωσης της Stellapack, η εταιρεία αισθάνεται πλέον πιο σίγουρη να προχωρήσει ακόμα και σε μεγαλύτερες εξαγορές, εφόσον προκύψουν οι κατάλληλες συνθήκες.

Άρα, ενώ η εταιρεία είναι ανοιχτή σε εξαγορές, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια επικείμενη συμφωνία που να μπορεί να ανακοινωθεί.

Ενίσχυση της Μερισματικής Πολιτικής

Η Σαράντης αναβαθμίζει τη μερισματική της πολιτική, αυξάνοντας τη μερισματική της απόδοση ( payout ratio) στο 45%-50%, από 43,5% το 2024. Ωστόσο, η εταιρεία διατηρεί ως ελάχιστο όριο το 38%, διασφαλίζοντας μια σταθερή μερισματική απόδοση για τους μετόχους της.

Με ισχυρές προοπτικές, επιθετικές επενδύσεις και στοχευμένη επέκταση σε νέες αγορές, η Σαράντης μπαίνει στο 2025 με δυναμική ανάπτυξης και στρατηγική εδραίωσης στην παγκόσμια αγορά.

Διαβάστε ακόμη 

Πλειστηριασμοί: Νέα σφυριά για «Καπνική Μιχαηλίδη», Galini Sea View και οικογένεια Αγούδημου (pics)

Καλώδιο: Η Αθήνα στηρίζει την ηλεκτρική διασύνδεση και βάζει στο παιχνίδι το Ισραήλ

Omnibus Package: Η Ε.Ε. χαλαρώνει τις απαιτήσεις για εκθέσεις βιωσιμότητας των επιχειρήσεων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα