Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair προσέφυγε στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ευρωπαϊκής Eπιτροπής για την απόφασή της να εγκρίνει κρατική ενίσχυση 3,4 δισ. ευρώ από την ολλανδική κυβέρνηση στον εθνικό αερομεταφορέα KLM.
Συμφωνία με την προσφυγή, η οποία δημοσιεύθηκε στις αρχές της εβδομάδας, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και παράλληλα καλεί το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ να καταβάλει τα δικαστικά έξοδα.
Καθώς η πανδημία της Covid- 19 έχει πλήξει βαρύτατα τον τομέα των αερομεταφορών και οι εταιρείες ανησυχούν ότι η ζήτηση εισιτηρίων θα παραμείνει σε πολύ χαμηλά επίπεδα τους επόμενους μήνες, αρκετές κυβερνήσεις κρατών – μελών της ΕΕ ενέκριναν κρατικές ενισχύσεις δεκάδων δισ. ευρώ για τη διάσωση, μεταξύ άλλων, της Lufthansa, της Air France και της TAP.
Ωστόσο, παρόλο που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει αυτές τις κρατικές ενισχύσεις λόγω των έκτακτων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο’ Λίρι θεωρεί ότι πλήττεται ο ανταγωνισμός καθώς, σύμφωνα με τον ίδιον, «πρόκειται για μια θεαματική περίπτωση στην οποία ένα πλούσιο κράτος μέλος της Ε.Ε. αγνοεί τις συνθήκες της Ε.Ε. προς όφελος της εθνικής βιομηχανίας του».
Ο κ. Ο’ Λίρι αμφισβητεί επίσης τις κρατικές ενισχύσεις προς την πορτογαλική ΤΑΡ καθώς και την ένεση ρευστότητας 9 δισ. ευρώ της γερμανικής κυβέρνησης προς την Lufthansa .
Με την προσφυγή της στο Δικαστήριο της ΕΕ η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους προβάλει πέντε αξιώσεις κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την πρώτη εξ αυτών να αναφέρεται στην απόφαση της Κομισιόν να αγνοήσει τη διάσωση της Air France, παρόλο που η τελευταία ανήκει στον ίδιον όμιλο με την KLM.
Η Ryanair εγκαλεί επίσης την Ευρωπαϊκής Επιτροπή καθώς η έγκριση των κρατικών ενισχύσεων προς την KLM παραβιάζει, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, συγκεκριμένες διατάξεις της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ (ΣΛΕΕ) και τις γενικές αρχές του δικαίου της ΕΕ σχετικά με την απαγόρευση των διακρίσεων, την ελεύθερη παροχή υπηρεσιών και την ελεύθερη εγκατάσταση, οι οποίες χαρακτηρίζουν την απελευθέρωση των αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ από τα τέλη του 1980.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην προσφυγή «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αγνόησε τη ζημία που προκλήθηκε η κρίση της COVID-19 σε πανευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες και τον ρόλο τους στην αεροπορική συνδεσιμότητα των Κάτω Χωρών, εξουσιοδοτώντας τις Κάτω Χώρες να δώσουν ενίσχυση στην KLM».
Διαβάστε ακόμη:
Η «εξωφρενική» πρόβλεψη για καθολικό βασικό εισόδημα και η φυγή από τις πόλεις
Επίδομα θέρμανσης: Βγαίνει η απόφαση, ξεκινούν οι αιτήσεις – Πώς να το υπολογίσετε
Ληξιπρόθεσμα: Χρωστάμε €2,1 δισ. στην Εφορία και €400 εκατ. στα Ταμεία