Οι λευκές συσκευές και οι υπηρεσίες είναι στο επίκεντρο της αναπτυξιακής στρατηγικής της Public, η οποία έχει ξεκινήσει ένα τριετές πρόγραμμα επενδύσεων επέκτασης και μετασχηματισμού του δικτύου των καταστημάτων αλλά και των υποδομών της συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ με στόχο να μπει σε τροχιά κερδοφορίας. Στο πλαίσιο αυτό, όπως εξηγούσε χθες στους δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου κ. Ρόμπυ Μπουρλάς, η εταιρεία επενδύει σε ευέλικτους τρόπους πληρωμής με άτοκες δόσεις, ενισχύει το πρόγραμμα πιστότητας πελατών δημιουργώντας ψηφιακό wallet που αντί για πόντους θα έχει χρήματα ως επιβράβευση για μελλοντικές αγορές, διευρύνει την γκάμα των μεταχειρισμένων (Second Go) προκειμένου να δώσει εναλλακτικές στον καταναλωτή που πιέζεται λόγω του πληθωρισμού στα τρόφιμα και την ενέργεια, και παράλληλα επενδύει σε νέες υπηρεσίες μέσα απ’ το ευρύτερο οικοσύστημα που έχει δημιουργήσει, και στο οποίο προσφάτως εντάχθηκαν η εταιρεία Sleed και η Bookvoice.

Με την ενοποίηση των καταστημάτων της πρώην Media Markt στην Public και τις παραπάνω κινήσεις ο κ. Μπουρλάς τόνισε ότι για φέτος η Public στοχεύει σε κύκλο εργασιών κοντά στο μισό δισ. ευρώ, ελαφρώς χαμηλότερα απ’ τα 515 εκατ. ευρώ του 2023, καθώς δεν υφίσταται το επιδοτούμενο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή». Την ίδια ώρα η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι η λειτουργική κερδοφορία θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα (στα 25 εκατ. ευρώ από το ρεκόρ των 20 εκατ. ευρώ το 2023), ωστόσο δύσκολα θα περάσει σε καθαρή κερδοφορία.

Κατά τη διάρκεια ενημέρωσης ο Ρόμπυ Μπουρλάς, Διευθύνων Σύμβουλος του Public Group, τόνισε ότι στόχος είναι το 2024 να ξεπεράσουν οι πωλήσεις οικιακών συσκευών τα 100 εκατ. ευρώ ενώ προτεραιότητα στη νέα εποχή του Ομίλου είναι η κατηγορία αυτή να ενταχθεί στο σύνολο των καταστημάτων της Public.

Μάλιστα στο επενδυτικό πλάνο της τριετίας περιλαμβάνονται η δημιουργία 10 νέων καταστημάτων, ανακαινίσεις με επεκτάσεις ή μεταφορά καταστημάτων (ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν οικιακές συσκευές) καθώς και ενίσχυση της παρουσίας της αλυσίδας και στην Κύπρο.

Όπως είπε ο κ. Μπουρλάς ο όμιλος αναζητεί τα κατάλληλα ακίνητα σε περιοχές της Κρήτης, της Πελοποννήσου, καθώς και στην Αττική για τη δημιουργία νέων μεγάλων καταστημάτων επιφάνειας 2.000 τ.μ., ενώ έρχονται το επόμενο χρονικό διάστημα νέα Public Home σε περιοχές όπως η Ρόδος και ο Βόλος.

«Σήμερα τα 28 καταστήματα του δικτύου μας έχουν μικρές οικιακές συσκευές και τα 23 έχουν και μεγάλες. Έχουμε εντοπίσει σημεία όπου δεν έχουμε παρουσία μέσω καταστημάτων. Από 59 καταστήματα που έχουμε σήμερα στα επόμενα 3-5 χρόνια προσδοκούμε να έχουμε φτάσει στα 70 καταστήματα. Είναι project που υλοποιείται αργά λόγω μη εύρεσης κατάλληλων χώρων», ανέφερε ο κ. Μπουρλάς.

Ας σημειωθεί ότι οι οικιακές συσκευές συνέβαλαν στην παραγωγή πάνω από το ¼ του ετήσιου τζίρου (ποσοστό 27%) το 2023 με τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 70 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσιες σε σχέση με το 2022 που είχαν διαμορφωθεί στα 23 εκατ. ευρώ. Η Public στοχεύει οι πωλήσεις το 2024 να φτάσουν τα 100 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα θα επεκταθεί και η στρατηγική φιλοξενίας Shop in Shop με στόχευση αφενός την παρουσία στο σύνολο των καταστημάτων Public της iRepair καθώς και τη δημιουργία φέτος 24 shop-in-shop με τη Vodafone.

Επίσης το πρώτο shop in shop της Apple εντός της Public θα δημιουργηθεί αρχικά στο κατάστημα του Συντάγματος. Ο κ. Μπουρλάς ανέφερε μάλιστα πως «σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουν από την Apple θα είναι το μεγαλύτερο κατάστημα που υπάρχει στην Ελλάδα. Θα πάρει σχεδόν τον μισό όροφο και θα είναι με το νέο layout της Apple».

Στο πλάνο ανάπτυξης του φυσικού δικτύου περιλαμβάνεται το νέο Public στο Hellinikon Mall στο mega project του Ελληνικού, το οποίο πιθανόν να είναι «το ομορφότερο Public όλης της Ελλάδας», όπως το χαρακτήρισε ο κος Μπουρλάς.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην πώληση μεταχειρισμένων συσκευών τονίζοντας ότι είναι μία αγορά σε άνοδο. «Θα συνεχίσει να ανεβαίνει. Η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την προσφορά. Ο κόσμος αναγκάζεται να αγοράζει προϊόντα από το εξωτερικό. Και αυτό είναι επικίνδυνο. Έχουν διπλασιαστεί από πέρσι οι πωλήσεις second go σε τεμάχια. Σε άλλες αγορές ώριμες όπως η Γαλλία έχει φτάσει το 10-15% των κινητών τηλεφώνων που πωλούνται σε καταναλωτές να είναι μεταχειρισμένα, Το 90% αυτών είναι Apple. Δεν είμαστε στην Ελλάδα σε αυτό το επίπεδο διείσδυσης».

Η έμφαση στις καινοτόμες υπηρεσίες και τις στρατηγικές συνέργειες με κορυφαίες εταιρείες, ενίσχυσαν καθοριστικά το αποτύπωμα των πωλήσεων το 2023. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση της υπηρεσίας “Public Now Pay Later” με Klarna ξεπέρασε το 50% των σχετικών συναλλαγών, η υπηρεσία “Locker Pick up 24/7” με τη BOX NOW έφτασε στο 40%, η ικανοποίηση πελατών για τις επισκευές στα iRepair points ξεπέρασε τον δείκτη 90 στα 100, ενώ θετικά είναι τα πρώτα δείγματα γραφής από τη συνεργασία με τη Vodafone όπως επισήμανε η διοίκηση της εταιρείας.

Tαυτόχρονα ξεκινάει το πρόγραμμα Public+, το νέο πρόγραμμα πιστότητας. Γι αυτό ο Όμιλος δημιούργησε το “Public Wallet”. Το wallet θα είναι για αποκλειστική χρήση στα καταστήματα της Public και έρχεται να αντικαταστήσει το κομμάτι των πόντων και τα loyalty προγράμματα των τραπεζών που μπερδεύουν τους καταναλωτές, σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά. Στο πρόγραμμα θα συμμετέχουν και οι συνεργάτες της Public με έκπτωση στη bookvoice αλλά και την παροχή δωρεάν δεδομένων στους συνδρομητές Vodafone.

Διαβάστε ακόμη

«Νεώριον Συμμετοχών»: Βγαίνουν στο σφυρί τον Ιούλιο τα «ιμάτιά» της στη Σύρο (pics)

Περιστέρης: Μετατίθεται για το 2025 η παράδοση Αττικής Οδού και Εγνατίας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ρεύμα: Οι περικοπές ενέργειας συνιστούν «νάρκη» στο ευνοϊκό επενδυτικό ενδιαφέρον για τις ΑΠΕ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ