Της Στεφανίας Σούκη

Ψήφο εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό δίνει ο ταξιδιωτικός κολοσσός Thomas Cook, επενδύοντας με δέκα νέα ξενοδοχεία τα οποία στοχεύει να εντάξει σταδιακά κάτω από την ομπρέλα του έως το 2018.

Την ίδια στιγμή, το ολοκαίνουριο ξενοδοχειακό brand του ομίλου, το Casa Cook, το έκτο κατά σειρά μετά τα ήδη επιτυχημένα Sentido, SunConnect, Sunwing, Sunprime και SmartLine, κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του από την Ελλάδα, ξεκινώντας από τη Ρόδο τον Μάιο, με επόμενους σταθμούς άλλες δημοφιλείς αγορές της Μεσογείου, όπως αυτή της Ισπανίας.

«Η Ελλάδα είναι ο δεύτερος σημαντικότερος προορισμός για τον όμιλο (σ.σ.: ο πρώτος είναι η Ισπανία) και παρουσιάζει μια δυναμική στην οποία θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και στο μέλλον», αναφέρει στο «business stories» o διευθυντής Μάρκετινγκ του ομίλου Thomas Cook Ρέμο Μάσαλα. Στο πλαίσιο αυτό, ο σχεδιασμός για τoν Thomas Cook περιλαμβάνει την ένταξη και άλλων μονάδων ανά την Ελλάδα, με στόχο δέκα επιπλέον ξενοδοχείων έως το 2018. «Το ενδιαφέρον του ομίλου αφορά μονάδες σε δημοφιλή νησιά και προορισμούς ανά την Ελλάδα για όλα τα ξενοδοχειακά μας brands», αναφέρει ο κ. Μάσαλα. Στο ερώτημα αν ο όμιλος θα συζητούσε ακόμη και την εξαγορά ξενοδοχειακών μονάδων στην ελληνική αγορά, στο πλαίσιο και της εκκαθάρισης των κόκκινων δανείων από πλευράς των τραπεζών, ο ίδιος επισημαίνει ότι «είμαστε ανοιχτοί σε κάθε είδους συζητήσεις και επαφές που αφορούν ακόμη και εξαγορές ξενοδοχείων στην Ελλάδα, αρκεί τα ξενοδοχεία αυτά να πληρούν τα κριτήρια που έχουμε θέσει με βάση το προφίλ των πελατών μας».

Σημειώνεται εδώ ότι από το σύνολο των 189 ξενοδοχείων που συνδέονται με τον γνωστό τουριστικό οργανισμό στις αγορές όπου δραστηριοποιείται (κυρίως μέσω franchise ή συμβάσεων διαχείρισης και λιγότερα ιδιόκτητα), τα 49 βρίσκονται στην Ελλάδα. Σε Βαλεαρίδες και Κανάρια νησιά διαθέτει αντίστοιχα 31 και 17 ξενοδοχεία, στην Τουρκία -η οποία είναι και η τρίτη σημαντικότερη αγορά για τον όμιλο- 45 μονάδες, ενώ σε άλλες αγορές της Μεσογείου, όπως η Κύπρος, 9 ξενοδοχεία. Ο αντίστοιχος συνολικός αριθμός των ξενοδοχείων που λειτουργούσαν υπό τη σκέπη του ομίλου ήταν 137 το καλοκαίρι του 2014 και 70 το καλοκαίρι του 2013, νούμερα ενδεικτικά της ανάπτυξης που έχει παρουσιάσει ο γνωστός ταξιδιωτικός οργανισμός τα τελευταία χρόνια.

Με ιστορία από το 1841, ο όμιλος Thomas Cook είναι ένας από τους πλέον ισχυρούς παίκτες παγκοσμίως σε ταξίδια αναψυχής με ετήσιες πωλήσεις ύψους 9,6 δισ. ευρώ και περί τους 23.000 εργαζομένους, ενώ λειτουργεί σε 15 χώρες-αγορές. Αποτελεί έναν εκ των δύο κορυφαίων σε έσοδα στην κατηγορία των ταξιδιωτικών οργανισμών στην Ευρώπη, με τον οποίο έρχονται μάλιστα σε επαφή εκατομμύρια εν δυνάμει ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια του κύκλου ταξιδιού, μέσω διαφόρων καναλιών, ενώ ο στόλος της Thomas Cook Airlines αριθμεί 92 αεροσκάφη. Το site του ομίλου επισκέπτονται σε μηνιαία βάση 12 εκατομμύρια μοναδικοί επισκέπτες, το δίκτυο συνεργατών του περιλαμβάνει 12.000 ταξιδιωτικούς πράκτορες, στη βάση δεδομένων του διαθέτει 15 εκατομμύρια προφίλ πελατών, ενώ 23 εκατομμύρια ταξιδιώτες κάνουν τις διακοπές τους σε διάφορα θέρετρα σε όλο τον κόσμο έχοντας χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες του Thomas Cook.

Το νέο brand Casa Cook, με χαρακτήρα «μποέμ», που ξεκινά σε λίγες ημέρες από τη Ρόδο έρχεται να συμπληρώσει την προσφερόμενη γκάμα από πλευράς του γνωστού ταξιδιωτικού οργανισμού στην κατηγορία των design ξενοδοχείων. «Το νέο brand απευθύνεται σε ένα αστικό κοινό που ζει σήμερα στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις -Παρίσι, Λονδίνο, Βερολίνο κ.α.- και επιζητεί έναν πιο χαλαρό τρόπο διακοπών με πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

To ελληνικό Casa Cook θα είναι το πρώτο και το μοναδικό που θα λειτουργήσει για τη θερινή σεζόν του 2016, ενώ έως το καλοκαίρι του 2017 θα ακολουθήσουν τουλάχιστον δύο ή τρία ακόμη ξενοδοχείο κάτω από την ίδια ομπρέλα. Εχουμε ήδη βολιδοσκοπήσει και άλλες αγορές, όπως αυτή της Μαγιόρκα, για το ίδιο brand», αναφέρει ο κ. Μάσαλα, ο οποίος πάντως αποφεύγει να σχολιάσει τις πληροφορίες που φέρουν τον όμιλο να βρίσκεται πολύ κοντά στην ένταξη μιας ακόμη μονάδας στη χώρα μας, υπό τη νέα αλυσίδα, αυτή τη φορά στην Πελοπόννησο.

10-11-NEW

Η ασφάλεια και το Προσφυγικό

Πώς διαμορφώνονται φέτος οι τάσεις για τη χώρα μας, με βάση τις κρατήσεις από έναν τουριστικό οργανισμό ο οποίος διαθέτει μία πελατεία 23 εκατομμυρίων τουριστών;

Τα μηνύματα από τις κρατήσεις για όλες τις αγορές, με βάση και τα επίσημα στοιχεία που γνωστοποίησε προς το τέλος του περασμένου Μαρτίου ο εισηγμένος στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου όμιλος, παραπέμπουν στην τήρηση στάσης αναμονής από πλευράς των Ευρωπαίων τουριστών, οι οποίοι καθυστερούν όσο το δυνατόν περισσότερο τις κρατήσεις τους λόγω της γενικότερης αβεβαιότητας. Εξ ου και η οριακή υστέρηση στις συνολικές κρατήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Επίσης, παρατηρείται μία μετατόπιση της ζήτησης από προορισμούς οι οποίοι αντιμετώπισαν θέματα ασφαλείας, όπως η Τουρκία, σε αυτούς στη Δυτική Μεσόγειο, με επίκεντρο την Ισπανία, η οποία αναδεικνύεται η μεγάλη κερδισμένη, αλλά και σε μακρινούς προορισμούς, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ και η Κούβα. Ο κ. Μάσαλα εκτιμά ότι ο απολογισμός για την Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι θα παραμείνει θετικός, όπως και την προηγούμενη χρονιά, με το σκεπτικό ότι η χώρα μας αποτελεί έναν από τους πλέον ασφαλείς προορισμούς στις συνειδήσεις των ξένων ταξιδιωτών.

Την ίδια στιγμή, οι πιο δυνατές αγορές για τον Thomas Cook στη χώρα μας είναι αυτή τη στιγμή η Κρήτη και η Ρόδος: «Η εικόνα που υπάρχει στο εξωτερικό για την Ελλάδα είναι ότι είναι ασφαλής και φιλική για τον ξένο επισκέπτη. Το θέμα της προσφυγικής κρίσης δεν φαίνεται να επηρεάζει ιδιαίτερα τη ζήτηση απ’ ό,τι βλέπουμε εμείς πέρα από τις τυχόν επιπτώσεις που μπορεί να έχει σε συγκεκριμένες περιοχές στο εσωτερικό της χώρας».

Το Casa Cook της Ρόδου 

f2hotel

Οσον αφορά το νέο brand Casa Cook, που τοποθετείται τώρα στην παγκόσμια τουριστική αγορά, η πρώτη μονάδα ξεκινάει τη λειτουργία της στην Ελλάδα τον Μάιο στη Ρόδο, στο πρώην «Sunprime Resort White Pearl», το οποίο ανήκει στην οικογένεια Πλανή και έχει ενταχθεί στη νέα αλυσίδα μέσω franchise. Το πλήρως ανακαινισμένο, καινοτόμο θέρετρο «Casa Cook» βρίσκεται στα Κολύμπια, στην ανατολική πλευρά του νησιού, και απέχει 700 μ. από την παραλία της περιοχής, 6 χλμ. από τη γνωστή παραλία Τσαμπίκα και 30 χλμ. από το αεροδρόμιο.

Πρόκειται για ένα κατεξοχήν boutique ξενοδοχείο που «φέρνει μια αστική αίσθηση και ένα μποέμ πνεύμα στην παραλία». Το ξενοδοχείο δεν ανήκει στην κατηγορία των οικογενειακών, απευθύνεται μόνο σε ενήλικες και οι τιμές των δωματίων, συμπεριλαμβανομένου του πρωινού, ξεκινούν από 100 ευρώ τη βραδιά. Επισημαίνεται ότι το «Casa Cook» Ρόδου δημιουργήθηκε από το Thomas Cook Group Plc σε συνεργασία με μια ομάδα συμβούλων από την κατηγορία premium lifestyle υπό τον Μίκαελ Σίκινγκερ των Lambs & Lions, σε στενή συνεργασία με τη διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων Αναμπελ Κουτούκου και την αρχιτέκτονα Βάνα Περνάρι.

Το πρώτο ξενοδοχείο της νέας αλυσίδας αποτελείται από 90 δωμάτια και δύο σουίτες, κατανεμημένα σε μικρά λευκά κτίρια που πλαισιώνονται από πλούσια βλάστηση, ξύλινες γέφυρες και πισίνες για κάθε δωμάτιο. Η νέα μονάδα προσφέρει εμπνευσμένο και εκλεκτικό ντιζάιν σε όλους τους χώρους, vintage έπιπλα, χειροποίητα κομμάτια, καμβάδες και πολύχρωμες εκτυπώσεις ώστε να αποδίδεται το μποέμ στυλ του ξενοδοχείου, το οποίο διαθέτει επίσης ποδήλατα, γυμναστήριο, δυνατότητα για υπαίθρια γιόγκα κ.ά.

pinakas2918292

Το πρόγραμμα προβολής της Ελλάδας από κοινού με τον ΕΟΤ

Ο Τhomas Cook θα είναι φέτος ένας από τους βασικούς ξένους εταίρους του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό, σε ένα κοινό πρόγραμμα για το 2016, ύψους 1,26 εκατ. ευρώ, το κόστος του οποίου θα μοιραστεί εξ ημισείας. Με βάση τα στοιχεία του ΕΟΤ, η συνεργασία του με τον Thomas Cook, κατά το 2015, με την καμπάνια «Why holidays were invented», στις αγορές των Μεγάλης Βρετανίας, Γερμανίας, Γαλλίας, Βελγίου, Ολλανδίας, Πολωνίας, Τσεχίας, Ουγγαρίας και Σουηδίας «είχε πολύ καλά αποτελέσματα τόσο σε επίπεδο κρατήσεων όσο και σε επίπεδο κάλυψης, αλληλεπίδρασης και δημοσιότητας για την Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, 2 εκατομμύρια επιβάτες πραγματοποίησαν κρατήσεις για την Ελλάδα μέσω του Thomas Cook, υπήρξε 16% αύξηση της αναζήτησης ελληνικών προορισμών μέσω του site thomascook.com, ενώ 50% του κοινού που είδε την καμπάνια επέστρεψε στο συγκεκριμένο site σε λιγότερο από 24 ώρες. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 48,5 εκατομμύρια στοχευόμενες διαφημιστικές εμφανίσεις, 1,33 εκατομμύρια καταναλωτές επισκέφτηκαν την εφαρμογή που είχε αναπτυχθεί στο πλαίσιο της καμπάνιας “Why holidays were invented”, η οποία μέσω των social media είχε ως αποτέλεσμα 35.818 post likes, comments και shares, ενώ 11.917 καταναλωτές συμμετείχαν στον διαγωνισμό για την Ελλάδα που υλοποιήθηκε μέσω social media. Στις οθόνες των καταστημάτων του Thomas Cook πραγματοποιήθηκαν 3 εκατομμύρια προβολές των διαφημίσεων της Ελλάδας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο ΕΟΤ στη σχετική απόφαση της 4ης Απριλίου για την από κοινού προβολή.

Σημειωτέον ότι αντίστοιχο πρόγραμμα κοινής προβολής αλλά υψηλότερου προϋπολογισμού, της τάξεως των 2,4 εκατ. ευρώ, έχει εγκρίνει φέτος ο ΕΟΤ και για άλλους μικρότερους αλλά και μεγαλύτερους tour operators, μεταξύ των οποίων ο ταξιδιωτικός κολοσσός TUI, με οικονομική συμμετοχή για τον ΕΟΤ στο 1,2 εκατ. ευρώ και προβολή στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας, του Βελγίου κ.α.

f3pisin