Ισχυρή αύξηση της τάξης του 13,4% παρουσιάζει ο δείκτης του κύκλου εργασιών στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών και υπηρεσιών κρατήσεων το δεύτερο τρίμηνο του 2019, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη αύξηση β’ τριμήνου της τελευταίας πενταετίας τουλάχιστον, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού FedHATTA.
Παράλληλα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης είναι ο υψηλότερος της τελευταίες πενταετίας, ενδεικτικό της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν στη χώρα μας αλλά και της αύξησης της ζήτησης των Ελλήνων για οργανωμένες διακοπές σε Ελλάδα και εξωτερικό έπειτα από μια μεγάλη περίοδο στασιμότητας των κρατήσεων στα χρόνια μετά την κρίση.
Συγκεκριμένα, ο δείκτης β’ τριμήνου του 2019 διαμορφώνεται στις 146,6 μονάδες, έναντι 129,3 μονάδων την αντίστοιχη περίοδο του 2018, 114,9 μονάδων το 2017, 107,7 μονάδων το 2016 και 114,2 μονάδων το 2015.
Ο δείκτης άρχισε να ανεβαίνει από το 2017, ενώ τα προηγούμενα έτη βρισκόταν σε αρνητικό έδαφος, δείχνοντας άνοδο της ζήτησης για ταξίδια μέσω τουριστικών γραφείων.
Ο πρόεδρος της FedHATTA, δήλωσε: «Τα άκρως ενθαρρυντικά αποτελέσματα της ΕΛΣΤΑΤ για τον κύκλο εργασιών των δραστηριοτήτων που συνδέονται με τα τουριστικά γραφεία δικαιώνουν τις συστηματικές προσπάθειες της Ομοσπονδίας να αναδεικνύει και να προωθεί σε κάθε επίπεδο τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις και παράλληλα υπογραμμίζει το ρόλο των τουριστικών γραφείων ως βασικών διακινητών του τουρισμού.
“Τα εξαιρετικά αυτά αποτελέσματα, ιδιαίτερα μετά την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, συμβάλλουν σημαντικά στην αποκατάσταση των ζημιών που είχε υποστεί ο κλάδος, διορθώνοντας την πορεία τους και σηματοδοτώντας την επιστροφή σε υγιείς ρυθμούς αγοράς.
Στο πλαίσιο αυτό, είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνονται στο τουριστικό πακέτο, πέραν των υπηρεσιών φιλοξενίας και εστίασης, και οι τουριστικές μεταφορές (μεταφορές από και προς το αεροδρόμιο, ημερήσιες εκδρομές κτλ.) σε ποσοστό 13% του ΦΠΑ, ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω η δυναμική του ελληνικού τουριστικού πακέτου σε σύγκριση με το αντίστοιχο προϊόν από ανταγωνιστικές χώρες”.