search icon

Επιχειρήσεις

Qantas: Η αεροπορική «θάβει» στην έρημο το τελευταίο της Μπόινγκ 747 (Βίντεο)

Η αυστραλιανή αεροπορική θα μειώσει κατά 20% το προσωπικό της, ενώ έχει καθηλώσει τον στόλο των Airbus A380 για τα επόεμνα τρία χρόνια και εξετάζει να μην πραγματοποιήσει σχεδόν καθόλου διεθνείς πτήσεις έως τον Μάρτιο του 2021

Η Αυστραλία έκλεισε το τελευταίο κεφάλαιο σε μια ολόκληρη εποχή στην αεροπλοΐα, στέλνοντας για απόσυρση το τελευταίο της Μπόινγκ 747, που έχει λάβει την ονομασία «Βασίλισσα των Αιθέρων», στην έρημο Μοχάβε στην Καλιφόρνια, όπου θα διαλυθεί για να γίνει ανταλλακτικά.

Η αεροπορική εταιρεία Qantas, ναυαρχίδα της χώρας στην αεροπλοΐα, πρωτοξεκίνησε να χρησιμοποιεί τα συγκεκριμένα τζετ σχεδόν μισό αιώνα πριν και συγκεκριμένα το 1971.

Τώρα, σε μια εποχή που η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία είναι αντιμέτωπη με μια κρίση άνευ προηγουμένου λόγω της πανδημίας, οι κολοσσοί της αεροπλοΐας είναι αναγκασμένοι να φανταστούν και να σχεδιάσουν εκ νέου το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών.

Ο «αποχαιρετισμός» ήταν συναισθηματικά φορτισμένος και πραγματοποιήθηκε μια τελετή γεμάτη νοσταλγία με ποιήματα, βίντεο και εκατοντάδες φίλους του κόσμου της αεροπλοΐας και εργαζομένους της εταιρείας που συγκεντρώθηκαν για να πουν το τελευταίο αντίο. Ο κόσμος έγραψε μηνύματα στο κήτος του αεροσκάφους και ηλικιωμένοι Αβορίγινες έκαναν μια ειδική τελετή, όπως έγραψαν τα τοπικά ΜΜΕ..

Την ώρα που απομακρυνόταν το προς απόσυρση αεροσκάφος σχημάτισε στον ουρανό πάνω από τις ακτές της Αυστραλίας, το σχήμα ενός καγκουρό, της μασκότ της Qantas.

H απόσυρση των 747 της Qantas, έγινε έξι μήνες νωρίτερα εξαιτίας των επιπτώσεων του κορωνοϊού, ενώ η εταιρεία θα μειώσει κατά 20% το προσωπικό της. Εχει επίσης καθηλώσει τον στόλο των διώροφων Airbus A380 για τα επόεμνα τρία χρόνια, ενώ εξετάζει να μην πραγματοποιήσει σχεδόν καθόλου διεθνείς πτήσεις έως τον Μάρτιο του 2021.

Για την ιστορία, το πρώτο Μπόινγκ 747 πιστοποιήθηκε το 1969 και ήταν το πρώτο αεροσκάφος που ονομάστηκε «τζάμπο τζετ». Χωράει 366 επιβάτες. Μέχρι τον Ιούνιο του 2019, είχαν κατασκευαστεί 1.554 τέτοια αεροσκάφη.

Η μετοχή της εταιρείας, που είχε δεχτεί σφοδρό πλήγμα από τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα με Μπόινγκ 737 MAX, υποχώρησε κατά 45% από τις αρχές του έτους, καθώς δέχθηκε τη χαριστική βολή από την κρίση του κορωνοϊού. Τον Ιούνιο είχε 60 ακυρώσεις παραγγελιών, τον Μάιο 18, 108 ακυρώσεις τον Απρίλιο και 150 τον Μάρτιο.

Exit mobile version