Πριν από έναν μήνα, πολλοί εξακολουθούσαν να ελπίζουν για καλύτερες συγκριτικά πάντα, ημέρες της ναυλαγοράς το τελευταίο τρίμηνο του 2020, δεδομένης της καλής δυναμικής που υπήρχε στις περισσότερες κατηγορίες πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Ειδικά η Κίνα ήταν η ατμομηχανή αυτής της ανοδικής πορείας αφού η βιομηχανία της λειτουργεί κανονικά και εισάγει πρώτες ύλες. Επίσης είχε αυξήσει τις εισαγωγές της σιτηρά και ζωοτροφές από τη Βραζιλία κατά 26% και ειδικά στα capesize φορτηγά 170.000 τόνων χωρητικότητας.
Τώρα όμως υπάρχουν ανησυχίες και οι αναλυτές συνιστούν αυτοσυγκράτηση στις προβλέψεις.
Μέσα σε μόλις μία εβδομάδα ήτοι από τις 9 Οκτωβρίου έως στις 16 Οκτωβρίου ο δείκτης BDI σημείωσε πτώση κατά 21,9% από τις 1.892 μονάδες στις 1.477.
Η απότομη διόρθωση φαίνεται να διαψεύδει τους αισιόδοξους και μάλιστα πολύ νωρίς , μόλις στις πρώτες ημέρες του τελευταίου τριμήνου.
Το πρόβλημα με την πανδημία δείχνει να είναι πολύ βαθύτερο από όσο νόμιζαν κάποιοι αναλυτές και επιχειρηματίες και κυβερνήσεις.
Η κατηγορία φορτηγών πλοίων που είχε κατάφερε να κρατήσει το κεφάλι της έξω από το νερό αν και οριακά ήταν εκείνη των Capesizes xωρητικότητας 180.000 τόνων. Στις αρχές του καλοκαιριού είχε ξεπεράσει τις 4.000 μονάδες φθάνοντας τις 4.440. Μέσα στον Ιούλιο έφθασε και τις 3.025 μονάδες για να πέσει κοντά στις 2.000.
Την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου αυξήθηκε κατά 53,4% από τις 1.960 μονάδες στις 2.915.
Όμως τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου σημείωσε μία μεγάλη πτώση σε ποσοστό 32,3% από τις 3.555 στις 2.406. Αιτία είναι το περιορισμένο ενδιαφέρον πλέον από την Κίνα για εισαγωγή σιτηρών και ζωοτροφών από τη Βραζιλία.
Ακολουθούν:
– τα Panamaxes που είδαν την ναυλαγορά τους να πέφτει κατά 8,1% από τις 1.439 στις 1.323 με ημερήσιο ναύλο από 4.131-22.523 δολάρια
– τα Supramax με μείωση του δείκτη ναυλαγοράς κατά 0,6% από τις 982 στις 976 και ημερήσιο ναύλο από 3.710 δολάρια έως 25.211 δολάρια και
-τα Handysize με αύξηση της ναυλαγοράς κατά 0,7% από τις 595 στις 599 και ημερήσιο ναύλο από 7.925 δολάρια έως 15.093 δολάρια.