Θύμα του σκληρού ανταγωνισμού από το ηλεκτρονικό εμπόριο έπεσε η γνωστή αμερικανική αλυσίδα καταστημάτων ένδυσης Forever 21, καθώς τα ξημερώματα ανακοίνωσε ότι κατέθεσε αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς πτώχευσης προκειμένου να αναδιαρθρώσει τις δραστηριότητές της στο εσωτερικό. Η αλυσίδα σχεδιάζει να κλείσει το μεγαλύτερο μέρος των καταστημάτων της σε Ευρώπη και Ασία, θα συνεχίσει πάντως να λειτουργεί σε Μεξικό και Νότια Αμερική.
Η γνωστή εταιρεία που διαθέτει στην αγορά τo μπραντ Apparel έχει παρουσία και στην Ελλάδα, καθώς το 2017 άνοιξε κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην οδό Ερμού.
Με περισσότερα από 750 καταστήματα σε 49 χώρες, η «Forever 21» υπήρξε το 2016 η 5η μεγαλύτερη εταιρεία λιανεμπορίου των ΗΠΑ, στο χώρο της μόδας. Ιδρύθηκε το 1984 και έχει την έδρα της στο Λος Άντζελες.
Κι όμως σε αντίθεση με την δυσοίωνη πορεία της Forever 2 αρκετές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου νεανικής ένδυσης φαίνεται να κάνουν θραύση!
Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία Boohoo με έδρα το Μάντσεστερ, αποκάλυψε ότι η αύξηση των πωλήσεών της θα ξεπεράσει τις προβλέψεις για το έτος. Η Boohoo η οποία πουλάει διεθνώς μέσω του διαδικτύου για τις ηλικίες των 16-30 ετών, συνεχίζει να διαγράφει μια άκρως εντυπωσιακή πορεία.
Η εταιρεία που υπάρχει εδώ και 13 χρόνια, η οποία είναι γνωστή για το ότι “πάντα φέρνει κάτι καινούργιο με πάνω από 100 νέα προϊόντα καθημερινά, προσφέροντάς σας τα πιο μοδάτα look με τα λιγότερα λεφτά”, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της – ανέφερε ότι τα ετήσια έσοδα της αυξάνονται με ρυθμό κοντά στο 33% με 38%, αντί του αναμενόμενου 25% έως 30% που ανέφερε νωρίτερα αυτό το έτος, σύμφωνα με το Reuters.
Ακόμα και η εταιρεία Missguided, που ανακοίνωσε πρόσφατα συνεργασία με τη Σόφια Ρίτσι, η οποία θα προστεθεί στον κατάλογο με τα διάσημα ονόματα που περιλαμβάνει τους Cardi B, τον star του Youtube, Jordan Lipscombe και την καλύτερη φίλη της Kylie Jenner, Στάση Καρανικολάου – τόνισε τις αυξανόμενες πωλήσεις στις αρχές του τρέχοντος έτους. Για το έτος που έληξε την 1η Απριλίου 2018, ο online λιανοπωλητής νεανικής μόδας ανακοίνωσε αύξηση των εσόδων στα 215,9 εκατομμύρια λίρες (266,8 εκατομμύρια δολάρια) σε σύγκριση με 205,8 εκατομμύρια λίρες (254,3 δολάρια) για το προηγούμενο έτος.
Η άνοδος και η επιτυχία εταιρειών γρήγορης ένδυσης όπως το Boohoo είναι σημαντική, καθώς δείχνει ότι παρά την αυξημένη προσοχή στους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς κινδύνους που συνδέονται με το μοντέλο ταχείας μόδας και την αύξηση των ευαισθητοποιημένων καταναλωτών, η υποτονική ανάπτυξη των πρώην πρωτοπόρων – Forever 21, H & M, Topshop και Primark – δεν αντιπροσωπεύει συνολικά ένα κίνημα κατά της γρήγορης μόδας, όπως έχουν αναφέρει ορισμένοι. Το αποτέλεσμα αυτό φαίνεται να προέκυψε από το γεγονός ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν τα λεφτά τους σε fast fashion ρούχα αλλά όχι σε αυτές τις εταιρείες.
Δεδομένου ότι μια σειρά ανταγωνιστών με χαμηλό κόστος, έχουν εισέλθει στην αγορά τα τελευταία χρόνια, ιδίως με τη μορφή της ψηφιακής αγοράς, είναι σημαντικά πιο ικανοί να δώσουν στους έφηβους και στους νέους αυτό που θέλουν από την άποψη των ρούχων, αλλά όχι μόνο αυτό καθώς επίσης, όσον αφορά στη συχνότητα των νέων εμπορευμάτων και στα μεγάλα μεγέθη, αυτά τα νέα ονόματα έχουν «τεράστια ανάπτυξη με στόχο νέους αγοραστές», όπως ισχυρίζεται ο Guardian.
Οι millennials καταναλωτές και η γενιά Gen-Z προτιμούν να αγοράζουν ρούχα από το τηλέφωνό τους και να ακολουθούν τις τάσεις βλέποντας τις influencers και τις διασημότητες και όχι την Vogue”, γεγονός που επέτρεψε σε νεότερα ονόματα να ξεχωρίζουν από παλαιότερες οντότητες όπως το Forever 21.
Ενώ η Boohoo και τα παρόμοια εμπορικά σήματα αναδεικνύονται σε έναν “φωτεινό σηματοδότη στον ανταγωνιστικό τομέα της λιανικής πώλησης”, ο Graham Spooner, αναλυτής επενδυτικών ερευνών στο Share Centre, δήλωσε στους Financial Times ότι οι παραδοσιακές μάρκες γρήγορης μόδας πληρώνουν το τίμημα της αργής εξέλιξης στον ψηφιακό χώρο.