Σε ποσοστό 41,8% τα εμπορικά καταστήματα της χώρας λειτουργούν χωρίς ψηφιακή παρουσία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) να σχολιάζει ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, ο εμπορικός κόσμος έχει ακόμη δρόμο να διανύσει σε επίπεδο ψηφιοποίησης.
Όπως διαπιστώνει ο ΣΕΠΕ καταλυτικά λειτούργησε και συνεχίζει να λειτουργεί η πανδημία ωθώντας τις εμπορικές επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ψηφιακά κανάλια πωλήσεων. Πλέον, 6 στα 10 εμπορικά καταστήματα της Αθήνας δηλώνουν ότι διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πωλήσεων (58,2%).
Στο μεταξύ, όπως διαπιστώνει έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), το ψηφιακό κανάλι αγορών λειτούργησε ευεργετικά στην πορεία των πωλήσεων των εμπορικών επιχειρήσεων. Οι συμμετέχουσες στην έρευνα εμπορικές επιχειρήσεις απαντούν ότι ξεκίνησαν ή αύξησαν εντυπωσιακά τις ηλεκτρονικές τους πωλήσεις με αφορμή την πανδημία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την έρευνα, από τα καταστήματα που διαθέτουν κανάλι ψηφιακών πωλήσεων, μόλις το 9,8% δήλωσε ότι το ποσοστό του τζίρου, που αναλογεί στις e-πωλήσεις, είναι ελάχιστο. Σχεδόν το ένα τρίτο (28,9%) απάντησε ότι το ποσοστό του τζίρου, που προέρχεται από e-πωλήσεις, είναι 1-5%.
Στο μεταξύ για το 21,1% των εμπορικών επιχειρήσεων της Αθήνας, που έχουν ηλεκτρονικές πωλήσεις, το ποσοστό του τζίρου που αναλογεί στις e-πωλήσεις, είναι 6-10%, ενώ το 16,2% απάντησε 11-15% στην ίδια ερώτηση.
Online πωλήσεις
Πάντως, υπάρχουν και κάποιες, λίγες ποσοστιαία, εμπορικές επιχειρήσεις της Αθήνας, που βασίζουν μεγάλο τμήμα του τζίρου τους στις online αγορές: το 2,9% απαντά ότι το ποσοστό του τζίρου που αναλογεί στις e-πωλήσεις είναι 16-20%, ενώ ένα 1% δηλώνει ότι αυτό το ποσοστό διαμορφώνεται σε 21-25%.
Τέλος, το 2,9% απαντά ότι το ποσοστό του τζίρου που αναλογεί στις e-πωλήσεις, είναι 26-30%, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 8%, που απαντά ότι το ποσοστό του τζίρου που προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο κυμαίνεται μεταξύ 31% και 50%.
Υπάρχει δε και ένα πολύ μικρό ποσοστό εμπορικών επιχειρήσεων, της τάξης του 1%, για το οποίο το online κανάλι εισφέρει ποσοστό τζίρου άνω του 50% στον τζίρο.
Θερινές εκπτώσεις
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας του ΕΣΑ, 1 στους 3 δήλωσε καλύτερο τζίρο το 2021 από το 2020 και αντίστοιχα η ίδια αναλογία ισχύει και για όσους δήλωσαν ίδιο και χειρότερο τζίρο. Δεδομένων των συνθηκών, αυτή η επίδοση εμπνέει συγκρατημένη αισιοδοξία.
Ωστόσο, οι πωλήσεις του 2021 σε σύγκριση με το 2019 “είναι αποκαρδιωτικές και αποτελούν ξεκάθαρη απόδειξη ότι η επαναφορά στην κανονικότητα έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει”, αναφέρουν οι αναλυτές. Όπως εκτιμά η μελέτη, 8 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν χειρότερα αποτελέσματα, ενώ μόλις ένα ισχνό ποσοστό 2,4% δήλωσε καλύτερο τζίρο το 2021 σε σύγκριση με το 2019.
Nα σημειωθεί ότι, στο πλαίσιο της συμφωνίας συνεργασίας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η έρευνα τέθηκε υπό την αιγίδα του ΟΠΑ και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα.
Διαβάστε ακόμα:
Ελίζαμπεθ Χολμς: Αρχίζει η δίκη της γυναίκας που έστησε τη μεγαλύτερη επιχειρηματική απάτη στις ΗΠΑ
Πώς η Ελλάδα έγινε προορισμός «μαγνήτης» για τα mega yachts αυτό το καλοκαίρι