Την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την πώληση Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) που βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2014.
Για την διευκόλυνση της διαγωνιστικής διαδικασίας ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας κατέθεσε χθες στην Βουλή ειδική νομοθετική ρύθμιση που στοχεύει στην απρόσκοπτη διενέργεια δημόσιων πλειοδοτικών διαγωνισμών εκκρεμουσών διαδικασιών ειδικής εκκαθάρισης, όπως δηλαδή η περίπτωση της ΕΛΒΟ.
Μετά από δύο άγονους διαγωνισμούς η κυβέρνηση επιχειρεί να πουλήσει το 79% των μετοχών της ΕΛΒΟ. Ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό είχαν εκφράσει τόσο ελληνικές, όσο και διεθνείς εταιρείες.
Από τη χώρα μας, ως ενδιαφερόμενες εταιρείες φέρονταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το Kouimtzis Group, ενώ η ΕΛΒΟ είχε προσελκύσει και διεθνείς εταιρείες όπως οι Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (Γερμανία), Plasan (Ισραήλ) και Paramount Group (Νότιος Αφρική).
Εσχάτως, είχαν υπάρξει πληροφορίες για ενδιαφέρον από φίρμες όπως οι Tata, Intracom Defence, αλλά και ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των βαρέων οχημάτων.
Η ΕΛΒΟ διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία (οι εγκαταστάσεις της στη βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης εκτείνονται σε έκταση 270 στρεμμάτων, με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τ.μ.), σημαντικό εξοπλισμό, δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, όπως το σήμα και ο διακριτικός τίτλος «ΕΛΒΟ», καθώς και σημαντική τεχνογνωσία, σχέδια, άδειες και πατέντες.
Μάλιστα, βάσει των όρων της εκκαθάρισης, το δημόσιο μπορεί να κρατήσει ποσοστό 21% έναντι της πιστοποιημένης γραμμής κατασκευής των αρμάτων Λέοπαρντ που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, στη δεκαετία του 2000.