Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, κατακτώντας μεγαλύτερο μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά.
Σύμφωνα με τη NielsenIQ, οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη έφτασαν τα 352 δισ. ευρώ το 2024, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς κατά 0,11 ποσοστιαίες μονάδες από το 2023.
Η έρευνα της NielsenIQ για το PLMA’s 2025 International Private Label Yearbook δείχνει ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε 9 από τις 17 ευρωπαϊκές αγορές.
Οι χώρες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στις ιδιωτικές ετικέτες
- Ισπανία: +1,2 ποσοστιαίες μονάδες
- Τσεχία: +0,5 π.μ.
- Πορτογαλία: +0,4 π.μ.
- Γαλλία: +0,4 π.μ.
- Η Ελβετία διατηρεί την πρωτοκαθεδρία με 52% μερίδιο αγοράς στις ιδιωτικές ετικέτες, ενώ Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία συγκεντρώνουν συνολικά 39,7%.
Ανάκαμψη στα παντοπωλεία
Μετά από μια πτώση το 2023, ο κλάδος των παντοπωλείων ανακάμπτει το 2024 με αύξηση στις συνολικές πωλήσεις μονάδων κατά 1,27% (5,24 δισ. επιπλέον μονάδες). Οι ιδιωτικές ετικέτες ευθύνονται για το 75% της ανάπτυξης, γεγονός που υπογραμμίζει τη δυναμική τους στον κλάδο.
Οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο τις ιδιωτικές ετικέτες
Η αντίληψη των καταναλωτών αλλάζει:
- το 50% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν συχνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
- το 40% είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα, αν τα προϊόντα είναι υψηλότερης ποιότητας.
Οι κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη
- Διατηρημένα τρόφιμα
- Ζαχαροπλαστική & σνακ
- Ευπαθή τρόφιμα
- Συνολικά, οι τρεις αυτές κατηγορίες αντιπροσωπεύουν το 46,8% του μεριδίου της ιδιωτικής ετικέτας στην αξία των πωλήσεων (221 δισ. ευρώ).
Τα μεγαλύτερα κέρδη ανά χώρα και κατηγορία
Στις μεγάλες αγορές (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία), η μεγαλύτερη ανάπτυξη σημειώθηκε σε:
- Διατηρημένα τρόφιμα
- Αλκοολούχα ποτά
- Στην Ισπανία και την Πορτογαλία, η αύξηση του μεριδίου επικεντρώθηκε στα κατεψυγμένα τρόφιμα.
Ιδιωτικές ετικέτες: Το μέλλον της λιανικής στην Ευρώπη
Έρευνα της PLMA αποκάλυψε ότι 9 στους 10 επαγγελματίες του κλάδου αναμένουν συνεχή ανάπτυξη των ιδιωτικών ετικετών λόγω:
- Μεταβαλλόμενων καταναλωτικών προτιμήσεων
- Ελκυστικής σχέσης τιμής-ποιότητας
- Τάσης προς premium προϊόντα
- Το 2024, οι συνολικές πωλήσεις ιδιωτικής ετικέτας στις 17 ευρωπαϊκές χώρες αυξήθηκαν κατά 9,5 δισ. ευρώ, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα και τις προοπτικές του κλάδου.
Διαβάστε ακόμη
Ανασχηματισμός: Ανακοινώθηκε η νέα κυβέρνηση – Όλα τα ονόματα
Aegean: Οκτώ νέα αεροσκάφη Airbus A321 neo στον στόλο της (πίνακας)
Χρυσός: Σπάει το φράγμα των $3.000 με ώθηση από το δασμολογικό κρεσέντο Τραμπ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα