Η ηγετική θέση που κατέχει η Profile σε διεθνές επίπεδο στο λογισμικό για τον χρηματοοικονομικό τομέα, με παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες, δεν αναιρεί τις φιλοδοξίες και τα σχέδιά της για την διατήρηση ενός ισχυρού αποτυπώματος και στα έργα για τον δημόσιο τομέα, χρηματοδοτούμενα από τους ευρωπαϊκούς πόρους.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ελληνικής εισηγμένης εταιρείας πληροφορικής Χαράλαμπος Στασινόπουλος, ανάμεσα σε άλλα, κατά τη διάρκεια της τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της, η Profile Software καταγράφει στο ενεργητικό της αυτή την εποχή ένα συνολικό ανεκτέλεστο συμβασιοποιημένων έργων αξίας 130 εκατ. ευρώ και παράλληλα διεκδικεί άλλα, σε διαγωνισμούς, ύψους άλλων 60 εκατ. ευρώ.

«Φουλ» ενεργή σε όλα τα μέτωπα, η Profile δεν σταματά να αναζητά στόχους για νέες εξαγορές άλλων εταιρειών στο εξωτερικό και μάλιστα αυτή τη φορά προσδιορίσθηκαν κάποιοι από αυτούς, με λίγο μεγαλύτερη… γεωγραφική ακρίβεια.
«Η στρατηγική της Profile βασίζεται σε μια ισορροπημένη ανάπτυξη όλων των προϊόντων σε μας σε μια ευρεία γεωγραφική διασπορά και σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση ο όμιλος να έχει ένα ανεκτέλεστο 130 εκατ. ευρώ για την επόμενη 3ετία περίπου. Αυτό έχει προκύψει από τη συστηματική δουλειά η οποία έχει γίνει τα τελευταία χρόνια σε όλα τα επίπεδα – και στο εξωτερικό.», ήταν το αρχικό σχόλιο του κ. Στασινόπουλου ενώπιον των μετόχων.
Έκανε λόγο στη συνέχεια για 3+1 προϊόντα και λύσεις, που μπορούν να αποφέρουν την ενίσχυση των δραστηριοτήτων της Profile και έναν πολύ μεγαλύτερο κύκλο εργασιών.

Σε πρόσφατη ενημέρωση των αναλυτών η διοίκηση είχε προβεί άλλωστε σε μια πρόβλεψη-στόχο για διπλασιασμό των εσόδων του ομίλου έως το 2026, σε σύγκριση με τα 30,1 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2023, με αντίστοιχη κερδοφορία.
Στα ορόσημα της Profile ο Χαράλαμπος Στασινόπουλος συμπεριέλαβε την ένταξη νέων πελατών στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας με αιχμή προϊόντα όπως το Finuevo και την υλοποίηση νέων σημαντικών έργων.
Στο διεθνές πελατολόγιο της πρόσθεσε πέρσι ακόμα ξένες τράπεζες ή άλλους οργανισμούς σε ηπείρους ή χώρες όπως η Αφρική, το Ηνωμένο Βασίλειο, στα νησιά Κέϊμαν και την Καραϊβική κ.λπ.

Στους 3 πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας πλην του Finuevo που έχει μεγάλη αποδοχή σε όλο τον κόσμο και την Ελλάδα και αναμένεται να δώσει πάρα πολλά σε αυτήν τα προσεχή χρόνια, περιλαμβάνονται επίσης οι λύσεις μεγάλης κλίμακας για φορείς του ελληνικού δημοσίου με προοπτικές επέκτασης της δραστηριότητας αυτής και στο εξωτερικό και το λανσάρισμα –πριν από λίγες εβδομάδες- και την προώθηση του AI.Adaptive είτε ως αυτόνομη λύση σε μεγάλους τραπεζικούς οργανισμούς είτε ενσωματωμένο στα βασικά της προϊόντα.
Σημαντικό μέρος της στρατηγικής του ομίλου αποτελούν σύμφωνα με τον Χαράλαμπο Στασινόπουλο και οι εξαγορές: «Το «+1» που ανέφερα πριν είναι τακτική της εταιρείας να παρακολουθεί την αγορά και να κάνει επιτυχημένες εξαγορές, όπως μέχρι τώρα σε Γαλλία με την Login και Σκανδιναβία με την Centevo, αλλά και να συνεχίσει να αναζητά νέες ευκαιρίες και όταν τις εντοπίσει σε στοχευμένες γεωγραφικές και προϊοντικές περιοχές, να πραγματοποιήσει την απαραίτητη κίνηση.».

Πλην της δυναμικής εισόδου στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης με το AI.Adaptive, η διοίκηση της Profile στέκεται στις προοπτικές και ενός άλλου νέου προϊόντος, του RegiStar, για διαχείριση μετοχολογίων, και στο εξωτερικό.
Επισήμανε επίσης την ευρύτερη δυναμική της στρατηγικής συνεργασίας με την Amazon, μετά και την ολοκλήρωση της μεταφοράς 65 πελατών από το Data Center του Euronext στη Σκανδιναβία -όπου εξαγοράσθηκε η Centevo- σε αυτό του αμερικανικού «κολοσσού» με σημαντικές καινοτομίες.

Από την πλευρά του, ο CEO του ομίλου Profile Ευάγγελος Αγγελίδης απέδωσε τη διαρκή και ραγδαία ανάπτυξη των μεγεθών του ομίλου ως αποτέλεσμα της εξωστρέφειάς της στον χρηματοοικονομικό κλάδο σε όλο σχεδόν τον πλανήτη, με πελάτες της σε πάνω από 50 χώρες, σε Ευρώπη, Ασία, Μέση Ανατολή, Αμερική και αλλού.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης αποκάλυψε ότι πέρσι η Profile υπέγραψε 45 νέες συμβάσεις, «ένας αριθμός ρεκόρ, 4 έργα το μήνα ή ένα καινούργιο project σχεδόν κάθε βδομάδα », όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελίδης και πρόσθεσε πως η συνολική αξία τους ξεπέρασε τα 75-80 εκατ. ευρώ, έναντι 50 εκατ. ευρώ των αντίστοιχων νέων συμφωνιών της προ-προηγούμενης χρονιάς (με αύξηση +50%).
Αναφέρθηκε ακόμα στην οικονομική ευρωστία του ομίλου, η οποία του παρέχει ασφάλεια, αλλά και τη δυνατότητα να υλοποιεί απρόσκοπτα τα επενδυτικά του πλάνα.

Η εκτίμηση της διοίκησης για τα έσοδα και την κερδοφορία τόσο του τριμήνου όσο και για το σύνολο του 2024 μιλά για νέο διψήφιο ποσοστό αύξησης.

Μεγάλα έργα σε Γαλλία, Αγγλία, Σκανδιναβία

Σε ερώτηση σχετικά με τις προσδοκίες της Profile για τις νέες αναθέσεις για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του δημόσιου τομέα, χρηματοδοτούμενων από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ, πέρα από όσα έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί, οι κ.κ. Στασινόπουλος και Αγγελίδης απάντησαν «…είμαστε σε διαγωνιστική διαδικασία, έχουμε υποβάλει δηλαδή προτάσεις και αναμένουμε τα αποτελέσματα, για έργα της τάξης των 60 εκατ. ευρώ.».
«Θα διεκδικήσουμε και άλλα, δεν σταμάτησε, επειδή το RRF περιορίζεται. Είναι και το ΕΣΠΑ και οι δημόσιες επενδύσεις.», συμπλήρωσε ο Χαράλαμπος Στασινόπουλος, διευκρινίζοντας ότι δίνεται έμφαση σε έργα για τον χρηματοοικονομικό κατά κύριο λόγο τομέα, όπου η Profile διαθέτει εμπειρία και τεχνογνωσία και επιπλέον ότι ο όμιλος «θα διεκδικήσει στοχευμένα, σε επιλεγμένες χώρες όπου έχουμε ήδη παρουσία, στη Γαλλία, την Αγγλία και τη Σκανδιναβία έργα μεγάλης κλίμακας, με κάποιους partners.».

«Βλέπει» ισπανόφωνες αγορές και Γερμανία

Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των νέων εξαγορών που σκοπεύει να κάνει ο ελληνικός όμιλος στο εξωτερικό η διοίκηση της εισηγμένης εξήγησε ότι «εξετάζει στόχους μόνο εκτός Ελλάδας, κυρίως στην Ευρώπη»:
«Η στρατηγική στις εξαγορές έχει δυο χαρακτηριστικά: το ένα είναι η συμπληρωματικότητα στα προϊόντα και στις λύσεις που παρέχουμε και το δεύτερο το γεωγραφικό κριτήριο ή και τα δυο μαζί. Στην ισπανόφωνη αγορά, για παράδειγμα, δεν έχουμε ελάχιστη, μικρή παρουσία. Η στη γερμανική αγορά, πάλι δεν διαθέτουμε μεγάλη παρουσία. Εκεί για να πας, πρέπει να το κάνεις μάλλον με εξαγορά, όπως το κάναμε με την Σκανδιναβία.».

Επισημάνθηκε ότι δεν υφίσταται συγκεκριμένος χρονικός ορίζοντας αυτή τη στιγμή για την υλοποίηση μιας νέας εξαγοράς, ωστόσο ο κ. Στασινόπουλος δεν αρνήθηκε ότι υπάρχουν ώριμες συζητήσεις με εταιρείες- υποψήφιους στόχους, χωρίς να είναι κάτι σε φάση ανακοινώσεων:
«Αυτά, μέχρι την τελευταία στιγμή, όταν κάνουμε τους ελέγχους και παρακολουθούμε τις λεπτομέρειες, αλλάζουν. Έχουμε φτάσει δυο φορές κοντά στο τέλος και κάτι γίνεται και δεν θέλουμε να προχωρήσουμε, γιατί δεν είναι προς το συμφέρον της εταιρείας. Στο ραντάρ μας για τη γεωγραφική κάλυψη των δραστηριοτήτων μας, είναι αυτές οι δυο περιοχές που προανέφερα.».

Διαβάστε ακόμη 

Ηλεκτρικό ρεύμα: Από τις πράσινες στις (ξεχασμένες) πορτοκαλί κιλοβατώρες  

Πετρέλαιο: Ποιοι και γιατί βλέπουν θερμό καλοκαίρι – Τι θα γίνει με τις τιμές 

Ίντερ Μιλάνου: Από «παιχνίδι» κινέζων δισεκατομμυριούχων σε χρεοκοπημένη «κοντέσσα» (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ