Σε συμφωνία για την απόκτηση ποσοστού άνω του 30% του Αστέρα Βουλιαγμένης έχει καταλήξει, σύμφωνα με πληροφορίες που μένει να επιβεβαιωθούν, ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου.

Επί του παρόντος δεν είναι σαφές εάν το ποσοστό αυτό αφορά τη συμμετοχή της τουρκικής Dogus (33%) ή εάν πρόκειται για μερίδιο των Αράβων ιδιοκτητών, ενώ για το τίμημα γίνεται λόγος πως κινείται στην περιοχή των 300 εκατ. ευρώ.

Το εμβληματικό συγκρότημα από το 2016 βρίσκεται στην ιδιοκτησία επενδυτικής κοινοπραξίας η οποία είχε πλειοδοτήσει στον σχετικό διαγωνισμό. H επενδυτική κοινοπραξία, με τη συμμετοχή ισχυρών αραβικών κεφαλαίων από το Αμπού Ντάμπι, το Ντουμπάι, το Κουβέιτ και άλλα εμιράτα υπό την εταιρεία AGC Equity Partners, αλλά και του Τούρκου Φερίτ Σαχένκ της Dogus Group, κατέβαλε το ποσό των 393,1 εκατ. ευρώ, αποκτώντας τότε ποσοστό 88,5% των μετοχών της Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης ΑΞΕ.

Σημειώνεται πως ο κ. Προκοπίου πρόσφατα απέκτησε επίσης συμμετοχή και στο project του Ελληνικού που υλοποιεί η Lamda Development. Ο γνωστός εφοπλιστής επενδύει 120 εκατ. ευρώ, όπως ανακοινώθηκε το Σεπτέμβριο, ενώ η συνολική επένδυσή του στο Ελληνικό θα φτάσει στα 500 εκατ. Ευρώ. Συγκεκριμένα η στρατηγική συνεργασία περιλαμβάνει δύο σκέλη: τη συμφωνία για την απόκτηση ποσοστού αξίας 25 εκατ. ευρώ της LAMDA Development σε εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας του κ. Προκοπίου, αλλά και σε ένα ευρύτερο πλαίσιο το πλάνο για αναπτύξεις συνολικά 86.000 τ.μ. ως προς τη δομήσιμη επιφάνεια εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου. Με βάση τον σχεδιασμό, στην πλευρά Προκοπίου θα περάσουν τέσσερα οικοδομικά τετράγωνα στην περιοχή κοντά στο IRC και στο Γκολφ της Γλυφάδας.

Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου

Ο Γιώργος Προκοπίου έχει εξελιχθεί σε μία γνώριμη φιγούρα για το ευρύτερο κοινό. Γνωστός στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία ήρθε στο προσκήνιο όταν αγόρασε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Είναι ο πολιτικός μηχανικός που αγάπησε τα πλοία με την «πρώτη ματιά» όπως έχει  αποκαλύψει ο ίδιος. Εχεις τρεις ναυτιλιακές του εταιρείες, Dynacom – Dynagas – Sea Traders. Είναι ένα από τα κορυφαία πρόσωπα του επιχειρείν.

Εγινε ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που έστειλε δεξαμενόπλοιό του, το οποίο βρισκόταν στο Port Said της Αιγύπτου να παραλάβει πετρέλαιο από τους αντικαθεστωτικούς στη Λιβύη στην πρώτη τους εξαγωγή από την ημέρα  που ξέσπασε ο εμφύλιος πόλεμος. Η αξία του φορτίου είχε εκτιμηθεί   στα 125 εκατομμύρια δολάρια.

Μπροστάρης σχεδόν παντού, ο Γιώργος Προκοπίου έχει ένα όραμα. Η Ελλάδα, εκτός από την ποντοπόρο ναυτιλία όπου είναι κυρίαρχη δύναμη παγκοσμίως, να κατακτήσει και άλλες κορυφές όπως της ναυπηγικής βιομηχανίας και του yachting.

Ο Γιώργος Προκοπίου είναι γέννημα θρέμμα Γλυφαδιώτης. Ο πατέρας του ήταν ένας από τους πιο γνωστούς «στεριανούς» επιχειρηματίες της Αθήνας. Ο ίδιος σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Το όνειρό του όμως είχε το χρώμα του γαλάζιου. Μαζί με τον αδελφό του Δημήτρη, ο οποίος ελέγχει τη ναυτιλιακή εταιρεία Cetrofin, βασιζόμενοι σε κεφάλαια από το real estate στο οποίο δραστηριοποιούνταν η οικογένειά του, δημιούργησαν έναν ισχυρό στόλο κάτω από το σινιάλο της Dynacom. Αγόρασε το πρώτο του πλοίο το 1971. Ηταν ένα δεξαμενόπλοιο με το όνομα «Pennsylvania» χωρητικότητας 55.000 τόνων. Οπως ο ίδιος παραδέχεται, η πρώτη του αγάπη ήταν τα δεξαμενόπλοια.

Το 1996 τα δύο αδέλφια χάραξαν τη δική τους πορεία, διατηρώντας όμως πάρα πολύ καλές σχέσεις μεταξύ τους. Ο χωρισμός τους ήταν καθαρά μία επιχειρηματική απόφαση.

Οπως δηλώνει, η αγάπη του για τη θάλασσα είναι παθολογική. Είναι δεινός ιστιοπλόος. Κάθε καλοκαίρι περνάει τις διακοπές του με την οικογένειά του αρμενίζοντας στις ελληνικές θάλασσες και απολαμβάνοντας τις ομορφιές των νησιών.

Η αγάπη του για το υγρό στοιχείο τον έκανε να ασχοληθεί πριν από χρόνια και με το άθλημα της υδατοσφαίρισης. Μαζί με τον πολύ καλό του φίλο, τον Νίκο Τσάκο, είχαν αναλάβει την τύχη της ομάδας της Χίου. Δεν ήταν λίγες οι φορές που έπαιρναν το ιδιωτικό τζετ και πετάγονται στη Χίο για να παρακολουθήσουν αγώνα.

Το 2010, τα φώτα της δημοσιότητας στράφηκαν επάνω του όταν έγινε γνωστό ότι ναυπηγεί ένα πλωτό θηρίο 106 μέτρων σε ναυπηγεία της Ιταλίας. Το ονόμασε «Dream», γιατί το κατασκεύασε όπως το είχε ονειρευτεί.

Η Κίνα

Ο Γ.Προκοπίου είναι από τους Έλληνες εφοπλιστές που έκαναν άνοιγμα στην Κίνα για λάβουν χρηματοδότηση  για την ναυπήγηση πλοίων  σε κινεζικές γιάρδες. Ήταν ένας από τους 15 Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι  στις αρχές του 2011 επισκέφθηκαν την Κίνα  με επικεφαλής τον τότε  υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη. Μεταξύ των εφοπλιστών ήταν  ο Παναγιώτης Τσάκος,  ο Θεόδωρος Βενιάμης πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και  ο Γιάννης Αγγελικούσης.

Το real estate

Ο  Γιώργος Προκοπίου έχει ίσως το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο με επενδύσεις στο real estate, μακράν, από όλους τους Έλληνες επιχειρηματίες  και εφοπλιστές που ασχολούνται με τον τομέα αυτό.

Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές, μεγαλώνοντας την οικογενειακή παράδοση. Έχει  τα «φιλέτα» στα νότια προάστια, στο κέντρο της Αθήνας, σε νησιά, στη Μεσόγειο, στη Νέα Υόρκη  και ανά τον κόσμο.

Το φθινόπωρο του 2014 γράφτηκε στα διεθνή ΜΜΕ  ότι πλήρωσε  σχεδόν 20.000.000 δολάρια  για να αποκτήσει   διαμέρισμα στο συγκρότημα One Hyde Park του Knightsbridge. Πρόκειται για το πρότζεκτ που εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν οι αδερφοί Νικ και Κρίστιαν Κάντι, σε συνεργασία με εταιρία συμφερόντων του Χαμάντ Αλ Θάνι, πρώην ηγέτη  του Κατάρ.

Το διαμέρισμα βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες στον ένατο όροφο του συγκροτήματος, εκτείνεται σε 3.500 τ.μ., διαθέτει τέσσερις κρεβατοκάμαρες και έχει εκπληκτική θέα στο Hyde Park.

Σε αστικό μύθο εξελίχθηκε η εμπλοκή του ονόματός του στην αγορά της   περίφημης Villa Christina στο jet set θέρετρο του Portofinο στην ιταλική Ριβιέρα. Πριν από περίπου  οκτώ χρόνια πήρε έκταση το θέμα στα ΜΜΕ και φέρεται να τη διεκδίκησε από τον Σίλβιο Μπερλουσκόνι και τελικά να την απέκτησε  αντί 25 εκατ. ευρώ. Ο Έλληνας πλοιοκτήτης το είχε διαψεύσει τότε όμως πέρασε τελικά στην ιστορία σαν μία από τις μεγαλύτερες αγορές που είχε κάνει.

Διαβάστε ακόμη

Campari: Βουτιά 14,8% για τη μετοχή μετά τα απογοητευτικά κέρδη

Roller Coaster με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Από μειώσεις 36% έως αυξήσεις 48%

Κλιματική κρίση: Θάνατοι ρεκόρ από καύσωνα το 2022 – Πάνω από 68.000 οι νεκροί στην Ευρώπη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα