Με «όπλο» την πλεονάζουσα ρευστότητα τους, που ειδικά εν μέσω της πανδημίας έχει ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, αλλά και την ευκαιρία των μεγάλων αλλαγών στο τραπεζικό σύστημα με τον περιορισμό του δικτύου καταστημάτων και ΑΤΜs, οι πρώτες, τραπεζικές υπηρεσίες από σούπερ μάρκετ είναι γεγονός!
Υπηρεσίες στοιχειώδεις που αφορούν ανάληψη ή ακόμα και κατάθεση ποσών μέσω των ταμείων τους και οι οποίες έχουν καταστεί εφικτές χάρη στις fintech υπηρεσίες που διαταράσσουν το χρηματοοικονομικό σύστημα παγκοσμίως.
Σε αυτό το νέο πεδίο δραστηριότητας για τα ελληνικά δεδομένα στο χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου βγαίνουν μπροστά δύο αλυσίδες. Η MyMarket της οικογένειας Παντελιάδη, με επικεφαλής τον Αριστοτέλη Παντελιάδη, και η Bazaar της οικογένειας Βερούκα.
Η πρώτη, σε συνεργασία με την Viva Wallet, που πλέον απ’ το περασμένο καλοκαίρι έχει λάβει τραπεζική άδεια, παρέχει τη δυνατότητα ανάληψης μετρητών από τα ταμεία των 225 καταστημάτων της με τη χρήση καρτών Visa και Mastercard οποιασδήποτε Τράπεζας.
Η διαδικασία μάλιστα είναι αρκετά απλή αφού ο πελάτης τοποθετεί την κάρτα του στο Viva Wallet τερματικό στο ταμείου του σούπερ μάρκετ, πληκτρολογεί το επιθυμητό ποσό μέχρι 100 ευρώ και εισάγει το PIN του. Εφόσον το ποσό υπάρχει διαθέσιμο στον λογαριασμό του, λαμβάνει από το ταμείο τα χρήματα σε μετρητά.
Σε ότι αφορά στο κόστος της υπηρεσίας αυτό κυμαίνεται από μηδενικό έως και ελάχιστα πάνω από 1 ευρώ και έχει να κάνει με την πολιτική προμηθειών στις διατραπεζικές συναλλαγές της εκάστοτε τράπεζας.
Δυνατότητα κατάθεσης η My Market δεν δίδει. Αυτό όμως που προσφέρει είναι η δυνατότητα πληρωμών περισσότερων από 260 διαφορετικών λογαριασμών (όπως ΔΕΚΟ, Εταιρειών Κινητής και Σταθερής Τηλεφωνίας, Τελών Κυκλοφορίας, Ασφαλιστικών εταιρειών κ.α.), εξόφληση εμπόρων που συνεργάζονται με τη Viva Wallet, αγορές εισιτηρίων κοκ
Την ίδια ώρα η αλυσίδα Bazaar του Ομίλου Βερούκα έχει ξεκινήσει συνεργασία με την γερμανική εταιρεία Viafintech προσφέροντας στους πελάτες την υπηρεσία viacash. Μέσω αυτής ο καταναλωτής θα μπορεί να κάνει ανάληψη αλλά και να καταθέτει χρήματα στον τραπεζικό του λογαριασμό με χρήση του smartphone του στα 110 καταστήματα που διαθέτει η αλυσίδα Bazaar σε όλη την Ελλάδα. Το μέγιστο όριο ανάληψης έχει οριστεί σε 300 ευρώ και το μέγιστο όριο κατάθεσης σε 999 ευρώ.
Η συγκεκριμένη υπηρεσία αφορά ήδη τους κατόχους λογαριασμού στην γερμανική ψηφιακή τράπεζα Ν26, που πλέον στην Ελλάδα δεν είναι και λίγοι. Ωστόσο η Viafintech που από πέρυσι δραστηριοποιείται και στη χώρα μας φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλα, εγχώρια τραπεζικά ιδρύματα.
Ο καταναλωτής θα πρέπει να κατεβάσει στο κινητό του την εφαρμογή της αντίστοιχης τράπεζας και από το μενού της εφαρμογής της τράπεζας θα μπορεί να επιλέγει την εν λόγω υπηρεσία. Μόλις επιλέξει την υπηρεσία, θα διαλέγει εάν θέλει να κάνει ανάληψη ή κατάθεση και θα συμπληρώνει το ποσό που επιθυμεί. Αυτομάτως θα βλέπει στο κινητό του έναν γραμμωτό κώδικα (barcode), τον οποίο θα επιδεικνύει στο ταμείο του καταστήματος και θα ολοκληρώνει τη συναλλαγή του.
Για τις αλυσίδες λιανικής η επέκταση σε αυτού του είδους τις υπηρεσίες έχει δύο αντικειμενικούς στόχους. Αφενός να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες αυξάνοντας την κίνηση αλλά και την αγοραστική δυναμική που υπάρχει στα καταστήματα τους. Αφετέρου να καρπωθούν μία μικρή προμήθεια ή και ελάφρυνση των χρεώσεων που έχουν οι ίδιες απ’ τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα.
Διαβάστε ακόμη
Λάρα Μπαράζι Γερουλάνου: Μια κυρία στα… βαθιά των ιχθυοκαλλιεργειών
«Μπόνους» για τα τεκμήρια οι χρηματικές ενισχύσεις της πανδημίας