Η έναρξη των στρατιωτικών επιχείρησεων της Τουρκίας στη βόρεια Συρία ανάγκασε τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen να «παγώσει» την απόφαση της για την κατασκευή του νέου εργοστασίου της στη χώρα αλλά, παράλληλα, άνοιξε τον δρόμο στους υπόλοιπους διεκδικητές της επένδυσης που δεν είναι άλλοι από τις Βαλκανικές χώρες. Η Βουλγαρία ήταν ήδη στη short list της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και έσπευσε να γνωστοποιήσει την αύξηση των παρεχόμενων κινήτρων για να κερδίσει την επένδυση.
Ακολούθησε η Ρουμανία που προτάσσει το γεγονός ότι ήδη κατασκευάζει αυτοκίνητα Dacia για τη γαλλική Renault ενώ φιλοξενεί και εργοστάσιο της Ford.
Σήμερα προστέθηκε στους μνηστήρες και η Σερβία που παρότι δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποστηρίζει ότι διαθέτει πολύ μεγαλύτερη βάση προμηθευτών από την γειτονική της Βουλγαρία.
Συγκεκριμένα ο Ίγκορ Βιγιάτοφ, επικεφαλής του σερβικού cluster αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε στο σερβικό πρακτορείο ειδήσεων Tanjug ότι η χώρα του έχει όλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι της Βουλγαρίας για να προσελκύσει τον γερμανικό “γίγαντα” αυτοκινήτων και να κατασκευάσει το νέο εργοστάσιο αυτοκινήτων στη δική του χώρα.
“Για να βεβαιωθεί ότι η VW θα αποφασίσει υπέρ της επένδυσης στη Σερβία, η κυβέρνηση πρέπει να προσφέρει στην εταιρεία όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, διάφορα κίνητρα που σχετίζονται με την ανάπτυξη της δραστηριότητάς του”, είπε ο κ. Βιγιάτοφ και πρόσθεσε ότι, “έχουμε όλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι της Βουλγαρίας, εκτός από το ότι δεν είμαστε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, έχουμε μια πολύ μεγαλύτερη βάση προμηθευτών (σ.σ. του κλάδου)”.
Χθες ο υπουργός Εμπορίου της Ρουμανίας Stefan Radu Oprea είχε δηλώσει στην ρουμανική εφημερίδα Ziarul Financiar ότι η χώρα του έχει ξεκινήσει νέες συνομιλίες με την Volkswagen.
“Η Ρουμανία έχει πολύ καλή τεχνική έκθεση αυτή τη στιγμή και δεν έχουμε πρόβλημα εργατικού δυναμικού” είπε ο υπουργός και υπενθύμισε ότι η χώρα του φιλοξενεί τους κατασκευαστές αυτοκινήτων Dacia, που ανήκουν στη γαλλική Renault (RENA.PA) και τη Ford Ρουμανίας (F.N), υπονοώντας προφανώς
Σημειώνεται ότι η αρχική πρόθεση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν να κατασκευάσει το νέο της εργοστάσιο στη Τουρκία και συγκεκριμένα στην πόλη Μανίσα, επενδύοντας 1,3 δισ. ευρώ. Το εργοστάσιο θα είχε παραγωγική δυναμικότητα περίπου 300.000 μονάδων και σύμφωνα με τους Τούρκους θα δημιουργούσε 5.000 θέσεις εργασίας.