Το τέλος της πανδημίας μπορεί να απέχει ακόμα, ωστόσο χθες η διοίκηση της Πλαστικά Θράκης έσπευσε να ανακοινώσει ότι η μεγάλη ενίσχυση που λάμβανε η κερδοφορία του Ομίλου εδώ και δύο χρόνια απ’ τις μάσκες προστασίας, δεν είναι πλέον διατηρήσιμη και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να επαναληφθεί φέτος.
Μία εκτίμηση εξάλλου που με βάση την πορεία της μετοχής το τελευταίο χρονικό διάστημα, φαίνεται ότι το επενδυτικό κοινό είχε προεξοφλήσει.
«Τα προϊόντα για τον COVID19 ενίσχυσε σημαντικά την κερδοφορία του ομιλου τα προηγούμενα δύο χρόνια. Αυτό πλέον δεν περιμένουμε να επαναληφθεί φέτος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Δημήτρης Μαλάμος κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με αναλυτές. «Παρ’ όλα αυτά λόγω της αναδιάρθρωσης που έχουμε ξεκινήσει ήδη απ’ το 2015 εξακολουθούμε να περιμένουμε βελτίωση της κερδοφορίας σε σύγκριση με το προ COVID19 επίπεδα, της χρήσης του 2019», τόνισε.
«Τα προϊόντα γύρω απ’ τον COVID19 θα συνεχίσουν να αποτελούν μία κερδοφόρα δραστηριότητα, όχι όμως σημαντική» διευκρίνισε ο κ. Μαλάμος. «Εκτός κι αν υπάρχει πάλι έξαρση των κρουσμάτων και της πανδημίας», έσπευσε να προσθέσει.
Ο ίδιος πάντως σε γενικές γραμμές εμφανίστηκε καθησυχαστικός επιχειρώντας να προτάξει τις στρατηγικές κινήσεις και τις επενδύσεις που κάνει η εισηγμένη για την ανάπτυξη των «παραδοσιακών» δραστηριοτήτων της, πλαστικά και αγροτικά προϊόντα. Μάλιστα γνωστοποίησε ότι για φέτος η εισηγμένη θα τρέξει επενδύσεις συνολικού ύψους 42,2 εκατ. ευρώ.
«Το 80% των επενδύσεων μας κατευθύνεται σε νέα προϊόντα, είτε σε υφιστάμενες κατηγορίες είτε σε νέες που επιχειρούμε να δημιουργήσουμε, και το 20% στην ανανέωση ή τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενου μηχανολογικού εξοπλισμού και υποδομών», εξήγησε ο κ. Μαλάμος αφού πρώτα παρουσίασε τις αρχές της στρατηγικής του Ομίλου Πλαστικά Θράκης που κινούνται σε δύο άξονες: τη δημιουργία μεγαλύτερης αξίας μέσα απ’ την αναδιάρθρωση υφιστάμενων δομών και την επέκταση προϊόντων, και σε νέες δραστηριότητες που μπορεί να έρθουν ακόμα και με εξαγορές. Για το ενδεχόμενο μίας νέας εξαγοράς πάντως ο κ. Μαλάμος ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει τώρα κάτι στα σκαριά.
Ο κ. Μαλάμος υπογράμμισε ότι ο όμιλος μετακυλύει το μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους που αντιμετωπίζει απ’ την ενέργεια, τις αυξημένες πρώτες ύλες και τα μεταφορικά στους πελάτες τους, τονίζοντας πως δεν έχει άλλη επιλογή ώστε να διατηρήσει τα περιθώρια κέρδους.
Αν και παραδέχθηκε ότι πλέον είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλέψει κανείς την πορεία των τιμών των πρώτων υλών, των μεταφορικών και του ενεργειακού κόστους σε βάθος μήνα, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου θα δείξουν μία ισχυρή σταθερότητα, παρά τις αναταράξεις.
«Η κερδοφορία θα παρουσιάσει βελτίωση σε σχέση με το 2019», είπε ο κ. Μαλάμος εκτιμώντας πως μία επίδοση 45 εκατ. ευρώ στο EBITDA από τις «παραδοσιακές» κατηγορίες προϊόντων «είναι διατηρήσιμη και μπορεί να βελτιωθεί».
Αναφορικά με την Θερμοκήπια Θράκης ο κ. Μαλάμος υπογράμμισε ότι ο όμιλος αναμένει σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας κυρίως απ’ την απόδοση των επενδύσεων σε νέα θερμοκήπια που έχουν ολοκληρωθεί.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος είχε ανακοινώσει για το α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, μείωση του κύκλου εργασιών στα 106,3 εκατ. ευρώ, από 111,4 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Αντίστοιχα τα EBITDA υποχώρησαν στα 15,5 εκατ. ευρώ, από 35,9 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, και τα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) στα 10,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 6,4 εκατ. προήλθαν απ’ τις «παραδοσιακές» κατηγορίες και τα 4,3 εκατ. ευρώ απ’ τα προϊόντα που συνδέονται με τον COVID19. Το καθαρό χρέος του ομίλου ήταν στα 12,4 εκατ. ευρώ με την επισήμανση όμως ότι έχει ξεκινήσει ήδη το φετινό πρόγραμμα των επενδύσεων ύψους 42,2 εκατ. ευρώ.
Ερωτηθείς για την έκθεση του ομίλου στη ρωσική και ουκρανική αγορά ο κ. Μαλάμος σημείωσε ότι αυτή είναι περιορισμένη φθάνοντας μόλις στο 0,6% επί του συνολικού κύκλου εργασιών.
Σε ο,τι αφορά τα δάνεια του ομίλου ο κ. Μαλάμος αποκάλυψε πως η διοίκηση διερευνά επιλογές σε ασφαλιστικά προϊόντα προκειμένου να προφυλαχθεί απ’ την διαφαινόμενη αύξηση των επιτοκίων.
Τέλος ο κ. Μαλάμος ρωτήθηκε και για την κεφαλαιοποίηση του ομίλου στον απόηχο των πιέσεων που έχει δεχθεί το τελευταίο διάστημα η μετοχή. «Νοιώθουμε ότι είναι σημαντικά χαμηλότερη απ’ αυτό που πρέπει. Ως Όμιλος και ως διοίκηση προσπαθούμε να υλοποιήσουμε το στρατηγικό σχέδιο, με όλες τις απαραίτητες κινήσεις, για να ενισχύσουμε την αξία», απάντησε.
Διαβάστε ακόμη
H TUI αναμένει «δυνατό καλοκαίρι» στα ταξίδια το 2022 (γράφημα)
«Κλείδωσε» για όλο το 2022 ο μειωμένος ΦΠΑ σε εστίαση, τουρισμό και μεταφορές