search icon

Επιχειρήσεις

Πλαστικά Θράκης: Aύξηση 89,4% στα κέρδη προ φόρων από τα προ πανδημίας επίπεδα

Στα 316,1 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις της εισηγμένης στο εννεάμηνο, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στα 32,2 εκατ. ευρώ

Τα οικονομικά του αποτελέσματα για το εννεάμηνο 2022 παρουσίασε ο όμιλος Πλαστικά Θράκης, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 89,4% στα Κέρδη προ Φόρων (ΕΒΤ) από το παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο προϊόντων, συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα, ήτοι με το εννεάμηνο του 2019.

Σύμφωνα με την εταιρική ανακοίνωση, ο Όμιλος παρουσίασε Κύκλο Εργασιών από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ύψους €316,1 εκατ., μειωμένος κατά 7,5% σε σχέση με τις πωλήσεις του Εννεαμήνου του προηγούμενου έτους, οι οποίες ανήλθαν σε €341,6 εκατ., ενώ τα Κέρδη προ Φόρων (ΕΒΤ) από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε €32,2 εκατ. σε σχέση με €81 εκατ. το εννεάμηνο του 2021, λόγω της σημαντικής μείωσης των πωλήσεων προϊόντων προστασίας από τον COVID-19.

Πιο αναλυτικά, από τα €32,2 εκατ., τα €22,3 εκατ. αφορούν το παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο προϊόντων, τα €5,3 εκατ. αφορούν πωλήσεις προϊόντων που σχετίζονται με την προσωπική προστασία από τον COVID-19, ενώ διαμορφώθηκαν και έκτακτα κέρδη ύψους €4,6 εκατ.

Συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα, ήτοι με το εννεάμηνο του 2019, όπου υπάρχει άμεση συγκρισιμότητα, τα Κέρδη προ Φόρων (ΕΒΤ) από το παραδοσιακό χαρτοφυλάκιο προϊόντων παρουσιάζουν αύξηση κατά 89,4%, καταδεικνύοντας τη σημαντικά αυξημένη κερδοφορία, παρά τις εξαιρετικά αρνητικές συνθήκες που επικράτησαν στην παγκόσμια αγορά στο Εννεάμηνο του 2022, της μειωμένης ζήτησης και του εξαιρετικά αυξημένου κόστους α’ υλών, ενέργειας και μεταφορικών.

Ειδικότερα, στον πίνακα παρουσιάζονται τα βασικά οικονομικά μεγέθη του Ομίλου για το εννεαμήνο του 2022, από συνεχιζόμενες δραστηριότητες, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Επισημαίνεται ότι οι διακοπτόμενες δραστηριότητες αφορούν στη διακοπή της παραγωγικής λειτουργίας της θυγατρικής του Ομίλου στην Αμερική, Thrace Linq Inc.

Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2022 παρατηρήθηκαν τα ακόλουθα:

• Σταθερή ζήτηση για προϊόντα του κλάδου των κατασκευών.

• Σταθερή ζήτηση για προϊόντα που απευθύνονται στον κλάδο των υποδομών και των μεγάλων έργων.

• Υστέρηση στη ζήτηση στα περισσότερα προϊόντα του αγροτικού τομέα.

• Σταθερή ζήτηση για προϊόντα που απευθύνονται στον τομέα της συσκευασίας.

• Σημαντικά περιορισμένη ζήτηση στα προϊόντα που σχετίζονται με την πανδημία COVID-19.

• Περιορισμένη πτώση του κόστους των πρώτων υλών.

• Σημαντικά αυξημένο κόστος ενέργειας, σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησης του Ομίλου με σημαντικές διακυμάνσεις από μήνα σε μήνα.

• Σταθερά αυξημένο μεταφορικό κόστος, με μικρή αποκλιμάκωση σε συγκεκριμένες διαδρομές.

• Σημαντικά αυξημένο κόστος β’ υλών και υλικών συσκευασίας.

Προοπτικές του ομίλου

Αναφορικά με τις προοπτικές για το υπόλοιπο του έτους, η Διοίκηση παρακολουθεί στενά τις μακροοικονομικές εξελίξεις, σε παγκόσμια κλίμακα, οι οποίες εξακολουθούν να χαρακτηρίζονται από τις σημαντικά αυξητικές πληθωριστικές τάσεις, σε όλο το εύρος της οικονομίας, αλλά και σε όλα τα κόστη που αποτελούν την κοστολογική βάση της βιομηχανίας και τη συνεχιζόμενη επιβράδυνση σε επίπεδο ζήτησης, η οποία εξακολουθεί να επιδεινώνει σημαντικά το οικονομικό περιβάλλον.

Αναφορικά με το τέταρτο τρίμηνο του 2022, η Διοίκηση του Ομίλου παρακολουθεί και προσαρμόζεται στο μέτρο του εφικτού, στις αλλαγές που διαμορφώνονται σε μακροοικονομικό επίπεδο και στις σαφώς δυσχερέστερες συνθήκες, συγκριτικά από τους προηγούμενους μήνες του έτους, λαμβάνοντας μέτρα για να επιτύχει τη δυνατόν καλύτερη οικονομική απόδοση, με παράλληλη διαχείριση των επιχειρησιακών κινδύνων που προκύπτουν.

Exit mobile version