Τις πιθανές ενέργειες που μπορεί να αναλάβουν οι μεγάλες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες της χώρας λόγω των ειδικών αναγκών που προκαλούν τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, συζήτησε σήμερα σε τηλεδιάσκεψη η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τους διευθύνοντες συμβούλους του τηλεπικοινωνιακού κλάδου.

Συμφωνήθηκε οι δύο πλευρές να παραμένουν σε διαρκή επικοινωνία προκειμένου να διασφαλίζεται στον μέγιστο δυνατό βαθμό η αποτελεσματική λειτουργία των λύσεων τηλεργασίας που χρησιμοποιούν τόσο φορείς του Δημοσίου όσο και μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα, καθώς και όλες οι σχετικές υπηρεσίες επικοινωνίας που παρέχονται προς τους πολίτες.

Στη συζήτηση, στην οποία συμμετείχαν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Αντώνης Τζωρτζακάκης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ, ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάς Χάρης Μπρουμίδης, ο διευθύνων σύμβουλος της Wind Ελλάς Νάσος Ζαρκαλής και ο διευθύνων σύμβουλος της Forthnet Πάνος Παπαδόπουλος, έγινε επισκόπηση των δεδομένων και εξετάστηκαν ενέργειες για τη διαχείριση του αναμενόμενου αυξημένου φόρτου στα δίκτυα και τη διασφάλιση της ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας των τηλεπικοινωνιακών υποδομών.

Με δεδομένο ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρώπινης επικοινωνίας αυτή καλείται να διεκπεραιώνεται σχεδόν εξολοκλήρου μέσω της τεχνολογίας και των δικτύων, συνιστάται στους πολίτες να κάνουν υπεύθυνη χρήση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, προκειμένου να αποφεύγονται πιθανά φαινόμενα τοπικής υπερφόρτωσης στα δίκτυα. Σε κάθε περίπτωση, η Πολιτεία παρακολουθεί από κοντά την κατάσταση και πώς επηρεάζεται η λειτουργία των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, προκειμένου να παρεμβαίνει ουσιαστικά και εφόσον αυτό καθίσταται αναγκαίο.Υπενθυμίζεται επίσης, πως το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εγκαινίασε σήμερα την πρωτοβουλία #DigitalSolidarityGR, μέσω της οποίας καλεί τις επιχειρήσεις τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα να εξετάσουν ποιες από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους που παρέχονται με συνδρομή, μπορούν να διατεθούν δωρεάν για όσο διάστημα διαρκούν τα έκτακτα μέτρα.