Πάνω από 100.000 εργαζόμενοι της Delta έλαβαν μπόνους, που ανέρχεται στο 10% περίπου του ετήσιου μισθού τους.
Η πληρωμή είναι αυξημένη κατά 146% από την καταβολή συμμετοχής στα κέρδη του προηγούμενου έτους και πολύ πάνω από τα 108 εκατομμύρια δολάρια για το 2021. Δεν υπήρξε κατανομή κερδών για το 2020 λόγω των ζημιών ρεκόρ του αερομεταφορέα από τη βουτιά της ζήτησης για πτήσεις κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους της πανδημίας.
Αυτή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πληρωμή από τη Delta από τη διανομή κερδών, μετά το ρεκόρ των 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων που πλήρωσε το 2019. Εκείνο το μπόνους ισοδυναμούσε περίπου με δύο μήνες αμοιβής ανά εργαζόμενο.
Μόνο 20% των εργαζομένων σε συνδικάτα
Μόνο το 20% περίπου των εργαζομένων της Delta ανήκουν σε συνδικάτα, κυρίως οι 18.500 πιλότοι της. Ο Σύλλογος Αεροσυνοδών προσπαθούσε να οργανώσει τις αεροσυνοδούς του, μέχρι στιγμής χωρίς επιτυχία.
Τα σχέδια κατανομής κερδών έγιναν πιο κοινά στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών μετά από μια σειρά από πτωχεύσεις και χρόνια απωλειών χρημάτων, καθώς και από την ενοποίηση στον κλάδο στις αρχές αυτού του αιώνα. Τα συνδικάτα, ενοχλημένα από παραχωρήσεις που εγκατέλειψαν κατά τη διάρκεια της χρεοκοπίας, συμφώνησαν στα σχέδια κατανομής των κερδών ως τρόπο να ανακτήσουν μερικά από τα προνόμια που είχαν χάσει τα μέλη.
Η Delta, η οποία δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Delta και της Northwest Airlines καθώς βγήκαν από τη χρεοκοπία, έχει το πιο γενναιόδωρο σχέδιο κατανομής των κερδών όσον αφορά στο ποσοστό των κερδών που καταβάλλονται στους εργαζομένους.
Προτίμηση σύνδεσης αποδοχών με εταιρικά κέρδη
Η διοίκηση γενικά προτιμά να έχει περισσότερες αποδοχές εργαζομένων συνδεδεμένες με τα κέρδη επειδή περιορίζει το κόστος εργασίας της κατά τη διάρκεια ετών που αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα. Σε μια μη συνδικαλιστική εταιρεία μπορεί να ορίσει τους όρους αποζημίωσης χωρίς διαπραγματεύσεις. Τα συνδικάτα γενικά πιέζουν για περισσότερες αποζημιώσεις να αποτελούν μέρος των τυπικών συντελεστών αμοιβής, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να μην πληγώνονται από την οικονομική ύφεση.
Υπάρχουν όμως συμβάσεις συνδικαλιστικών οργανώσεων που περιλαμβάνουν πληρωμές επιμερισμού κερδών, συμπεριλαμβανομένων των πιλότων της Delta, οι οποίοι έχουν την ίδια φόρμουλα κατανομής των κερδών με τους υπαλλήλους που δεν συνδικαλίζονται, καθώς και ορισμένους συνδικαλισμένους υπαλλήλους σε άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Επιπλέον, τα μέλη του συνδικάτου United Auto Workers στη General Motors έλαβαν μέση πληρωμή μεριδίου κερδών $12.250 για το 2023 και τα μέλη της UAW στη Ford έλαβαν κατά μέσο όρο $10.416, παρά το κόστος της απεργίας που έκανε η UAW και στις δύο εταιρείες που μείωσαν τα κέρδη τους. Η μέση πληρωμή μεριδίου κερδών ανήλθε σε περίπου $14.000 για τους υπαλλήλους της Delta.
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμοί: Άλλαξε χέρια το ακίνητο της ιστορικής «Μπριτάννια» στη Ν. Φιλαδέλφεια (pics)
ΑΑΔΕ: Ψάχνει να εισπράξει 65 δισ. ευρώ μέσα στο 2024
200 χιλιόμετρα πάνω από τον ωκεανό: Ο εντυπωσιακός «πλωτός» αυτοκινητόδρομος των ΗΠΑ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ