Επενδύσεις περίπου 17 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει το νέο στρατηγικό πλάνο της εταιρείας ιχθυοκαλλιέργειας Philosofish που φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε κορυφαίο brand με έμφαση στη βιωσιμότητα, την άριστη ποιότητα και την τεχνογνωσία εστιάζοντας στα μεταποιημένα προϊόντα.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ επικαλούμενο δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου, Νίκου Λυμπέρη στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης στον ιχθυογεννητικό σταθμό στις Τάπιες, Φθιώτιδας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Απριλίου, το business plan της εταιρείας για τα έτη 2022 και 2023 περιλαμβάνει επενδύσεις 17 εκατ. ευρώ σε ιχθυογενετικές μονάδες, σταθμούς, συσκευαστήρια, μηχανήματα, τεχνολογία, νέα σκάφη συλλογής ψαριών, πιστοποίηση και εκσυγχρονισμό.
Η Philosofish απασχολεί περισσότερους από 550 εργαζόμενους και αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο ιχθυοκαλλιεργητή της Μεσογείου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τον πέμπτο μεγαλύτερο διεθνώς. Ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στον κλάδο της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας το 2015 όταν το επενδυτικό fund Diorasis, ελληνικών συμφερόντων, εξαγόρασε τις Υδατοκαλλιέργειες «Μπιτσάκος». Δεύτερος μεγάλος σταθμός για την ανάπτυξη της εταιρείας ήταν η απόκτηση το 2019 των περιουσιακών στοιχείων των εταιρειών «Νηρεύς» και «Σελόντα» όταν αυτές συγχωνεύθηκαν με την «Ανδρομέδα».
Πλέον η παραγωγή της αγγίζει τους 20.000 τόνους ετησίως και διοχετεύει τα προϊόντα της σε 27 χώρες με σημαντικότερες την Ιταλία και την Ισπανία οι οποίες απορροφούν πάνω από το 50% της παραγωγής. Οι μονάδες της αποτελούνται από 4 εκκολαπτήρια και 27 φάρμες στην Βόρεια Εύβοια, τον Μαλιακό, την Λάρυμνα και την Ρόδο. Διαθέτει ένα κέντρο έρευνας και ανάπτυξης (R&D), ένα σταθμό μεταποίησης, ένα σταθμό διαλογής καθώς και παρουσία σε όλα τα logistics hubs στην Ελλάδα.
Το 2022 η Philosofish παρουσίασε πωλήσεις 100 εκατ. ευρώ ενώ εφέτος εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 125 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία είναι αμιγώς εξαγωγική με το 90% της παραγωγής να διοχετεύεται στο εξωτερικό. Στην ελληνική αγορά συνεργάζεται με επιχειρήσεις HoReCa και χονδρεμπόρους. Επίσης συνεργάζεται με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες αλυσίδες προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία της στη λιανική.
Η ανάπτυξη της Philosofish εφέτος θα βασιστεί στην κύρια καταναλωτική τάση που αποτελούν τα αποστεωμένα, απεντερωμένα και φιλεταρισμένα ψάρια που πωλούνται σε περιβάλλον τροποποιημένης ατμόσφαιρας (MAP). Μάλιστα, πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά της εταιρείας μεταποίησης και συσκευασίας καπνιστού σολομού Aurora Salmon. Με την απόκτηση της μεταποιητικής μονάδας της Aurora Salmon, η Philosofish στοχεύει να εξυπηρετήσει τις ανάγκες απεντέρωσης, φιλετοποίησης και όλων των λοιπών ενεργειών που σχετίζονται με την επεξεργασία και συσκευασία φρέσκων ψαριών. Επίσης έχει αγοραστεί μια γραμμή συσκευασίας για προϊόντα σε τροποποιημένη ατμόσφαιρα, η εγκατάσταση της οποίας θα ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι.
Η Philosofish εφαρμόζει ολοκληρωμένο καθετοποιημένο σύστημα ελέγχου ποιότητας. Συγκεκριμένα, προβαίνει σε ελέγχους των προϊόντων σε όλα τα στάδια, από την παραγωγή μέχρι την διανομή στον πελάτη ενώ εφαρμόζει αυστηρό ποιοτικό έλεγχο στα τελικά προϊόντα της, τις ιχθυοτροφές, τους γόνους και τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας.
Την ίδια στιγμή, χρησιμοποιώντας την πιο προηγμένη τεχνολογία στον κλάδο, η Philosofish προχώρησε πρόσφατα στην παραγγελία δύο υβριδικής τεχνολογίας φορτηγίδων για την κάλυψη των αναγκών μεταφοράς και διανομής των ζωοτροφών της. Οι φορτηγίδες έχουν σχεδιαστεί σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία AKVA με στόχο να καλύψουν τις ιδιαίτερες απαιτήσεις ιχθυοκαλλιέργειας της Μεσογείου και περιλαμβάνουν υβριδικές μπαταρίες, που αποτελούν μια αξιόπιστη, φιλική προς το περιβάλλον και χαμηλής στάθμης θορύβου, ενεργειακή λύση. Σκοπός της Philosofish είναι να αποκτήσει απομακρυσμένο έλεγχο της σίτισης των ψαριών με τη βοήθεια ψηφιακών λύσεων επενδύοντας συνεχώς στην υψηλή ποιότητα των ψαριών της, που προέρχονται από τους 4 υπερσύγχρονους ιχθυογεννητικούς σταθμούς.
Διαβάστε ακόμη