Με «γκάζι» -κυρίως- από τη Yamaha και δευτερευόντως από την Porsche η διοίκηση της Μοτοδυναμικής ευελπιστεί ότι το 2021 μπορεί να κάνει τη διαφορά παρά το πλήγμα της SIXT. Αυτό εξηγούσαν στην τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων ο Πρόεδρος της εταιρείας –και μεγαλύτερος μέτοχος – κ. Πάρης Κυριακόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Σωτήρης Χατζίκος υποσχόμενοι «θεαματικές εξελίξεις» απ’ το 2022. Φρόντισαν πάντως να προειδοποιήσουν πως ο μεγαλύτερος κίνδυνος που έχει να αντιμετωπίσει αυτή τη στιγμή η εισηγμένη είναι μία περαιτέρω μεγέθυνση της διαταραχής που έχει προκληθεί σε όλη την αλυσίδα της εφοδιαστικής αλυσίδας –φθάνοντας ως την παραγωγή – με μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Χατζίκος οι πωλήσεις προϊόντων Yamaha κατά το α’ εξάμηνο, που ολοκληρώνεται σε μία εβδομάδα, «τρέχουν» με ρυθμό 10% σε ο,τι αφορά τα προϊόντα θαλάσσης και 19% τα δίκυκλα. «Η Yamaha ‘πετάει’ (…) Για να είμαι ειλικρινής δεν το περιμέναμε τόσο. Δυστυχώς αυτό εντείνει το πρόβλημα των προμηθειών που φαινόταν ήδη απ’ τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς ότι θα είχαμε φέτος. Προς το παρόν έχουμε περιορισμένο πρόβλημα, η συνέχεια όμως είναι αυτή που μας προβληματίζει», είπε ο κ. Χατζίκος.
Σε ο,τι αφορά τις πωλήσεις Porsche σημείωσε ότι αυτές κινούνται σε θετικό ρυθμό σε σχέση με πέρυσι. «Η αγορά των αυτοκινήτων όμως δεν έχει φθάσει στα επίπεδα του 2019. Οι πωλήσεις είναι βελτιούμενες και προς το παρόν έχουμε αναταράξεις ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και το χρονισμό των παραδόσεων των αυτοκινήτων», σημείωσε.
Σημειωτέον ότι οι πωλήσεις Yamaha και Porsche ήταν αυτές που συγκράτησαν το 2020 τα μεγέθη της Μοτοδυναμική, αφού παρά το lockdown η ζήτηση είχε παραμείνει σταθερή. Μάλιστα, όπως παρατήρησε ο κ. Χατζίκος οι πωλήσεις αυτοκινήτων περιορίστηκαν στο τέλος της χρονιάς λόγω του «φρένου» που πάτησε η αυτοκινητοβιομηχανία στην παραγωγή λόγω της παγκόσμιας έλλειψης τσιπς. Κάτι που εξακολουθεί –συν τοις άλλοις (ακριβές πρώτες ύλες και μεταφορικά) – να επηρεάζει όλο τον κλάδο. Προειδοποίησε μάλιστα ότι σε best seller και δημοφιλή προϊόντα η ζήτηση σε ένα βαθμό θα μείνει ακάλυπτη, αν και εκτίμησε ότι τα νούμερα των πωλήσεων μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και αυτά του 2019.
Το μεγάλο πλήγμα της Μοτοδυναμική πέρυσι είχε προέλθει απ’ την εταιρεία ενοικιάσεως οχημάτων SIXT που πέρασε στην «ομπρέλα» της το 2018. Οι απώλειες της SIXT πέρυσι έφθασαν το 55%, γεγονός που παρέσυρε τελικά και την εισηγμένη στο να γράψει προ φόρων ζημιές 2 εκατ. ευρώ πέρυσι κυρίως μέσα από αποσβέσεις.
«Ήμασταν και παραμένουμε ευέλικτοι και προσαρμοστικοί ώστε όταν ξεκινήσει η άνοδος της αγοράς να απολαύσουμε τα οφέλη», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Χατζίκος.
«Η αντίδραση της εταιρείας ήταν εξαιρετική, ξεπερνώντας τις προσδοκίες. Τοποθετηθήκαμε καλά και όλοι οι κλάδοι μας είναι πλέον σε καλή κατάσταση, οργανωμένοι και έτοιμοι να υποδεχθούν τους πελάτες μας, κατά το πλείστον τουρίστες. Το μέλλον το βλέπουμε με συγκρατημένη αισιοδοξία, ωστόσο δεν εφησυχάζουμε», σημείωσε απ’ την πλευρά του ο κ. Κυριακόπουλος.
Ο κ. Χατζίκος σημείωσε πως ακόμα δεν υπάρχει ομαλότητα στις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις με την ελπίδα της εταιρείας να στρέφεται σε μία αυξημένη τουριστική κίνηση μετά τον Ιούλιο με τον κ. Κυριακόπουλο να εκτιμά ότι η σαιζόν φέτος θα μπορούσε να επιμηκυνθεί ως το Νοέμβριο.
Κατά τα λοιπά η ΓΣ αποφάσισε να εγκρίνει το σύνολο των θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης μεταξύ των οποίων τη διανομή μερίσματος 2 σεντς ανά μετοχή, τις αυξημένες αποδοχές του ΔΣ και των διευθυντικών στελεχών πέρυσι αλλά και την τροποποίηση της πολιτικής αμοιβών της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμη
Ο «delta τρόμος», οι 4 μνηστήρες της Εθνικής (μας πρήξατε, έλεος!) και τα… δυσκίνητα ακίνητα
Μεταβιβάζεται σήμερα το Ελληνικό στη Lamda Development
Apple: Το νέο, εντυπωσιακό κατάστημα-ναυαρχίδα σε θέατρο της δεκαετίας του 1920 (pics)