«Πατάει γκάζι» η Μοτοδυναμική σε όλα τα μέτωπα των δραστηριοτήτων της και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα φαίνεται ότι θα μπορέσει να καταρρίψει τις αντίστοιχες περσινές επιδόσεις της, σε μια χρονιά ρεκόρ όπως ήταν και το 2022.
«Εύκολα, νομίζω, θα μπορέσουμε να σπάσουμε φέτος τα ρεκόρ πωλήσεων και κερδοφορίας. Δεν θέλω να πω αυτή την στιγμή ακριβή νούμερα. Θα μιλήσουμε για την πλήρη εικόνα του έτους, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η χρήση. Τα αποτελέσματά μας είναι υγιή σε όλες τις κατηγορίες.
Το 2022 ο πήχης ανέβηκε πολύ, αλλά ήδη στο 9μηνο οι φετινές πωλήσεις είναι πολύ κοντά στις περσινές ετήσιες», ανέφερε χαρακτηριστικά, ανάμεσα σε άλλα, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, Πάρης Κυριακόπουλος κατά την διάρκεια της σημερινής διαδικτυακής ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 9μήνου του 2023, παρόντος και του Οικονομικού Διευθυντή Δημήτρη Μποζά.
Η διοίκηση της Μοτοδυναμικής εξήγησε ότι η πορεία του 4ου τριμήνου χαρακτηρίζεται από μια εποχικότητα και κατά κύριο λόγο η κερδοφορία διαμορφώνεται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό της έως τους πρώτους αυτούς εννέα μήνες της χρήσης.
Στο συγκεκριμένο διάστημα οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 23,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 και ανήλθαν στα 126,5 εκατ. ευρώ.
Τα EBITDA στα 25,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 13% και τα αποτελέσματα μετά από φόρους 10,8 εκατ. ευρώ, με αύξηση 23,2% από το 2022.
Επισημάνθηκε ότι όλες οι επιμέρους δραστηριότητες συνεισέφεραν στην κερδοφόρα ανάπτυξη του ομίλου, δηλαδή:
Οι πωλήσεις της Yamaha (δίκυκλα και προϊόντα θάλασσας σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία) με 59,5 εκατ. ευρώ (+17,3%), της Porsche με 26,8 εκατ. ευρώ (+34,5%), ενώ η Sixt είδε τα έσοδα από τις ενοικιάσεις αυτοκίνητων να ανέρχονται στα 34,9 εκατ. ευρώ (+8,5%) και τις πωλήσεις αυτοκινήτων στα 6 εκατ. ευρώ.
Όλα αυτά, όταν στο σύνολο της χρήσης του 2022 ο κύκλος εργασιών εκτινάχθηκε στα 132 εκατ. ευρώ και το 2023, στο 9μηνο βρίσκεται κιόλας στα 126,5 εκατ. ευρώ.
Τονίστηκε, ακόμα, ότι το σκηνικό στην αγορά αλλάζει και οδεύει προς την κανονικότητα, καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα ομαλοποιείται και δεν θα υπάρξουν οι καθυστερήσεις των προηγούμενων μηνών στις παραδόσεις.
Κάτι το οποίο βοηθά μεν να δημιουργηθούν τα απαραίτητα αποθέματα για να καλυφθεί η ζήτηση, όπως σχολιάσθηκε, αλλά προκαλεί σε ορισμένες περιπτώσεις –όπως στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων- πιέσεις στις τιμές και στα περιθώρια κέρδους σε κάποιες κατηγορίες.
Δεν απέκλεισε η ηγεσία του ομίλου την πιθανότητα στοχευμένων προσφορών, έκανε λόγο για μια ιδιαίτερα συμφέρουσα συμφωνία ως προς την εξαγορά του 19,5% της Λάιον Ρένταλ έναντι ποσού 7,7 εκατ. ευρώ χωρίς δανεισμό, απάντησε ερωτηθείσα σχετικά για το ενδεχόμενο νέων αντιπροσωπειών ότι πάντα παρακολουθεί την αγορά και μίλησε, επίσης, για τις υψηλές προσδοκίες από τις πωλήσεις του νέου μοντέλου Porsche Cayenne στο τελευταίο τετράμηνο.
Διαβάστε ακόμη
Deutsche Bank: Το ΧΑ ξεπερνά και τις γεωπολιτικές δυσκολίες – Δεύτερη αγορά σε αποδόσεις το 2023
Γ. Γλου: Χωρίς…μνηστήρα έμεινε η βίλα στην Καστέλα (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ