search icon

Επιχειρήσεις

Θερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινούν, μέχρι πότε θα διαρκέσουν – Οσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Ποια η διαφορά ανάμεσα σε εκπτώσεις και προσφορές

Στις 8 Ιουλίου ξεκινούν φέτος οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι και τις 31 Αυγούστου.

Τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά τη δεύτερη Κυριακή του Ιουλίου, δηλαδή στις 14/7.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, σε ό,τι αφορά τις Κυριακές, επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των καταστημάτων ως εξής:

Οδηγίες για τους καταναλωτές

Οι καταναλωτές θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή και στις θερινές εκπτώσεις. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή τουλάχιστον στο 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται. Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από … % έως … %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Σε περίπτωση ελέγχου, οι καταστηματάρχες θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.

Διαφορά εκπτώσεων και προσφορών

Οι εκπτώσεις συνήθως αφορούν τα προϊόντα της θερινής σεζόν, ενώ οι προσφορές είθισται να αφορούν μη εποχικά είδη και συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Στις προσφορές, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να έχουν αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι πραγματοποιούνται προσφορές, ενώ στα προϊόντα θα πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς, και σε καμία περίπτωση το ποσοστό έκπτωσης.

Οι καταναλωτές, όπως ορίζεται από το άρθρο 1 του ν. 2251/94, έχουν κάθε δικαίωμα να ρωτούν για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος και οι έμποροι έχουν την υποχρέωση να απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα.

Διαβάστε ακόμη 

Γιατί οι τραπεζίτες επιστρέφουν στο Λονδίνο 

Μ. Τσαμάζ: Παραδίδω έναν ισχυρό ΟΤΕ 

Nike: Η μειωμένη ζήτηση βούλιαξε τις μετοχές – Ποιες μάρκες «έριξαν» τις πωλήσεις 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version