search icon

Επιχειρήσεις

Παράσχης (Ελ. Βενιζέλος): Στους 30 εκατ. οι επιβάτες φέτος – Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις για τα έσοδα

Τα έσοδα φέτος αναμένονται αυξημένα σε σχέση με τα αρχικώς προσδοκώμενα, κατά την εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο

Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις για τα αποτελέσματα του 2024 η Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών, με δεδομένο το ρεκόρ της επιβατικής κίνησης που σημείωσε το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας το πρώτο τρίμηνο.

Ετσι, τα έσοδα φέτος, οπότε το αεροδρόμιο υπολογίζει να προσεγγίσει τα 30 εκατ. συνολικής επιβατικής κίνησης αναμένονται αυξημένα σε σχέση με τα αρχικώς προσδοκώμενα, κατά την εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά πριν από λίγο ο διευθύνων σύμβουλος κ. Γιάννης Παράσχης.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών είχε το α’ τρίμηνο του 2024, 5,2 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 16,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Τόσο η επιβατική κίνηση του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού αυξήθηκε, κατά 10,3% και κατά 19,4% αντίστοιχα, ενώ άνοδο της τάξης του 12,8% σημείωσαν και οι πτήσεις το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Σημειωτέον ότι ο ΔΑΑ απορροφά το 38% της συνολικής κίνησης των ελληνικών αεροδρομίων.

Η λειτουργική κερδοφορία θα συνεχίσει να κινείται σε επίπεδα πάνω από 60%, ενώ όσον αφορά στην στρατηγική για περαιτέρω ανάπτυξη το 2024, αυτή βασίζεται σε ό,τι έχει να κάνει με την «ήπια» όπως χαρακτηρίστηκε αύξηση των αεροπορικών δραστηριοτήτων, καταρχάς, στην επέκταση και τα πλάνα ανάπτυξης εγχώριων αερομεταφορέων -όπως έγινε πρόσφατα με την Aegean, που ανακοίνωσε την προσθήκη στον στόλο αεροσκαφών μεγαλύτερων αποστάσεων, επίσης την στενή παρακολούθηση της δυναμικής νέων και αναδυόμενων αγορών. Επιπλέον, ο κ. Παράσχης έκανε λόγο για διατήρηση της ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής, επίτευξη της μέγιστης σωρευτικής απόδοσης αεροπορικών δραστηριοτήτων 15% επί του καταβεβλημένου κεφαλαίου.

Ως προς τις ευκαιρίες για αύξηση των εσόδων από μη αεροπορικές δραστηριότητες, ο ίδιος έκανε λόγο για αύξηση εμπορικών χώρων άνω του 60%, αλλά και την κατασκευή πολυώροφου κτιρίου στάθμευσης οχημάτων.

Ως προς το χωροταξικό σχέδιο (master plan) τριών φάσεων ήδη εγκεκριμένο από τη Ρυθμιστική αρχή για την επέκταση του αεροδρομίου σε πρώτη φάση έως 33 εκατ. επιβάτες, ο ΔΑΑ βρίσκεται στη φάση επιλογής μελετητών για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη του master plan. Μάλιστα, ο ΔΑΑ εκτιμά ότι η χρηματοδότηση για την πρώτη φάση επέκτασης (τα απαιτούμενα κεφάλαια αντιστοιχούν σε 650 εκατ. ευρώ) θα προέλθει από τράπεζες με ανταγωνιστικούς όρους και ήδη πραγματοποιούνται επαφές με εγχώρια και ξένα πιστωτικά ιδρύματα.

Διαβάστε ακόμη: 

Mytilineos: Dual Listing σε Λονδίνο και Αθήνα

Εpsilon Νet: Διαπραγματεύσεις για στρατηγική συνεργασία με ξένο επενδυτή

Αλκοόλ – ηλεκτρονικό τσιγάρο: Ανησυχητικά ποσοστά κατανάλωσης στα παιδιά 11-15 ετών – Tι ζητά ο ΠΟΥ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version