Στα 32,2 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις της Παπουτσάνης το α΄εξάμηνο του 2023 παρουσιάζοντας μείωση κατά 4%, ενώ η αξία των εξαγωγών ανήλθε σε 18 εκατ. ευρώ έναντι 22,2 εκατ. ευρώ αντίστοιχο εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίωσε η εταιρεία, όπως επισημαίνεται το 24% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Eιδικότερα αναφέρει η σχετική ανακοίνωση:
«Η Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, κορυφαία ελληνική βιομηχανία σαπώνων και υγρών καλλυντικών στην Ελλάδα και μία εκ των μεγαλύτερων παραγωγών στην Ευρώπη, ανακοινώνει τον κύκλο εργασιών για το Α’ Εξάμηνο 2023.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών παρουσιάζει μείωση κατά 4% με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται σε 32,2 εκατ. ευρώ έναντι 33,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Η αξία των εξαγωγών ανήλθε κατά την τρέχουσα περίοδο σε 18,0 εκατ. ευρώ έναντι 22,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, μειωμένη κατά 18% αντιπροσωπεύοντας το 56% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 24% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 21% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 39% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 16% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας
Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 51% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, παρά τη σημαντική πτώση της αγοράς του αντισηπτικού στο οργανωμένο λιανεμπόριο (-56% για το τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό).
Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων ανέρχεται σε 76% και οφείλεται κατά το ήμισυ περίπου στη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας ΑΡΚΑΔΙ, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της Παπουτσάνης. Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗ κερδίζουν σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και παράλληλα έχουν υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό με πολύ καλές προοπτικές.
Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων αναπτύχθηκαν κατά 1% σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις πρώτου εξαμήνου του 2022, με τις εγχώριες πωλήσεις να αυξάνονται κατά 35% σε σχέση με πέρυσι, καλύπτοντας μέρος της υποχώρησης των πωλήσεων στο εξωτερικό, οι οποίες έρχονται να συγκριθούν με ένα πολύ υψηλό πρώτο εξάμηνο του 2022 λόγω του ανοίγματος των επαγγελματικών ταξιδίων και της τουριστικής αγοράς, έπειτα από δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας.
Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής περιορίστηκαν κατά 15%, τάση που οδηγείται από τις πωλήσεις εξωτερικού. Στις αγορές του εξωτερικού, και κυρίως στην Ευρώπη, οι τιμές πώλησης των προϊόντων δείχνουν τάση σταθεροποίησης, σε υψηλά όμως επίπεδα τιμών, γεγονός που έχει οδηγήσει τις πολυεθνικές εταιρείες αλλά και τους λοιπούς πελάτες να επανακαθορίσουν τη στρατηγική και το προϊοντικό τους Portfolio, προχωρώντας σε κάποιες περιπτώσεις σε κατάργηση πωλούμενων κωδικών. Βραχυπρόθεσμα αυτές οι κινήσεις αποτυπώνουν μείωση της ζήτησης. Παράλληλα η Εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για νέες συνεργασίες, ενέργειες που εφόσον ολοκληρωθούν θετικά, θα ενισχύσουν σημαντικά την κατηγορία.
Αντίστοιχα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης με ενδεχόμενες νέες συνεργασίες.
Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Στη συγκεκριμένη κατηγορία, που αφορά στο μεγαλύτερο μέρος της πελάτες του εξωτερικού, το πρώτο εξάμηνο του 2023 σημειώθηκε μείωση κατά 27%, η οποία οφείλεται κυρίως στη μη πώληση των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στην ΝΑ Ασία. Κατά το 2022, η Παπουτσάνης, αξιοποιώντας το αυξημένο μεταφορικό κόστος και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις από Ασία, εξυπηρέτησε ένα μέρος των συνολικών αναγκών της Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής σε αντίστοιχες σαπωνόμαζες. Οι τιμές στα μεταφορικά κόστη και οι χρόνοι παράδοσης από Ασία έχουν πλέον εξομαλυνθεί, ωστόσο η συγκεκριμένη κάλυψη αναγκών «άφησε» στην Παπουτσάνης συνεργασίες με δυναμική που θα ενισχύσουν την κατηγορία.
Ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε:
«Επενδύουμε συνεχώς σε νέα, ποιοτικά και εξειδικευμένα προϊόντα αλλά και στην εξαγωγική μας δραστηριότητα, συνεχίζοντας, παρά τις προκλήσεις, το αναπτυξιακό μας πλάνο και ενισχύοντας τις θετικές προοπτικές και για τους τέσσερεις τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται η Εταιρεία. Παράλληλα, έχοντας πρακτικά ολοκληρώσει το εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα της τελευταίας τριετίας, είμαστε σε θέση να εξετάσουμε και διεκδικήσουμε με σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας νέα μεγάλα project».
Διαβάστε ακόμη:
Νέα έξοδος στις αγορές με 15ετές ομόλογο
Καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων: Τα 10 χειρότερα και τα 10 καλύτερα αεροδρόμια στην Ευρώπη
Ακτοπλοΐα: Έρχεται κυβερνητική παρέμβαση για τις τιμές στα εισιτήρια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ