Ζητήματα που αφορούν το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση καταλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο ρόλο στο επιχειρείν, ενώ η κοινωνία, οι καταναλωτές, οι εργαζόμενοι και οι μέτοχοι αποζητούν έναν ενεργότερο ρόλο από τις επιχειρήσεις στην επίλυση αυτών των ζητημάτων, τόνισε ο Γιώργος Παπαδημητρίου, εταίρος της EY Ελλάδος και Regional Accounts Leader της EY στην περιοχή CESA, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Κατά τον χαιρετισμό του ως συντονιστής του πάνελ με θέμα «Βιωσιμότητα: καταλύτης αλλαγών για την επιχειρηματικότητα;», ο κ. Παπαδημητρίου επισήμανε πως «οι επιχειρήσεις αναμένεται, πλέον, να είναι όχι απλοί παρατηρητές, αλλά καταλύτες και κοινωνοί θετικών αλλαγών για όλους».
Από την πλευρά του, ο Μιχάλης Οικονομάκης, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης και του Ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος, κατά την τοποθέτησή του, δήλωσε ότι παρά τις προσπάθειες και τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται για την ανακύκλωση, τόσο από την Πολιτεία όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη μακριά από τους ευρωπαϊκούς στόχους. Ο κ. Οικονομάκης παρατήρησε ότι το ρυθμιστικό πλαίσιο για την ανακύκλωση είναι επαρκές, αλλά τόνισε την ανάγκη αναβάθμισής του με ένα Εθνικό Σχέδιο Δράσης, και με την παράλληλη ενδυνάμωση και ανάλογη κατάρτιση της δημόσιας διοίκησης, για την αποτελεσματική εφαρμογή του.
Στο πλαίσιο της εισήγησής του, ο Λυμπέρης Πολυχρονόπουλος, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Matrix Pack, αναφέρθηκε στη βιώσιμη ανάπτυξη ως μια «τεράστια ευκαιρία», αλλά και μεγάλη περιπέτεια, καταλήγοντας, όμως, ότι δημιουργεί νέες ευκαιρίες, που δε θα ήταν εφικτές με τους παραδοσιακούς τρόπους λειτουργίας. Παράλληλα, διαπίστωσε ότι η ευαισθητοποίηση των Ελλήνων γύρω από θέματα βιωσιμότητας είναι σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, δίνοντας ως παράδειγμα την ευρεία υιοθέτηση του χάρτινου καλαμακιού από την αγορά.
Ο Βασίλης Σταύρου, διευθύνων σύμβουλος και Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, δήλωσε ότι τους τελευταίους 14 μήνες η εταιρεία κλήθηκε να αντιμετωπίσει μία κρίση με υγειονομικές, λειτουργικές και κοινωνικές προεκτάσεις, και, ως αποτέλεσμα, αναζήτησε ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης με την κοινωνική συνεισφορά και τη βιωσιμότητα ως βασικά συστατικά του. Τόνισε, επίσης, ότι αυτό το νέο μοντέλο διακυβέρνησης δεν είναι απάντηση απλώς στην πανδημία, αλλά, αντιθέτως, ενδυναμώθηκε από αυτή, ενώ ειδική αναφορά έκανε και στη δέσμευση της εταιρείας για τη μείωση του πλαστικού και της σπατάλης τροφίμων.
Τις βασικές προκλήσεις της πράσινης ατζέντας των επιχειρήσεων, όπως το ανθρακικό αποτύπωμα της αποθήκευσης και διανομής και η ενίσχυση των τοπικών κοινοτήτων, ανέλυσε η κα Λένα Φιλίππου, Brand President & Chief Innovation Officer της KORRES, κατά την τοποθέτησή της, κάνοντας ειδική αναφορά στην κυκλική διαδικασία δημιουργίας των προϊόντων της εταιρείας. Η κα Φιλίππου παρατήρησε ότι τα brands έχουν κρίσιμο ρόλο να παίξουν στην προώθηση της βιωσιμότητας, καθώς μπορούν να δημιουργήσουν νέες καταναλωτικές συνήθειες και να επηρεάσουν τα δεδομένα της αγοράς, πριν ακόμη και από τις ρυθμιστικές αλλαγές, ενώ, καταλήγοντας, τόνισε ότι οι καταναλωτές δεν αγοράζουν μόνο το προϊόν, αλλά μαζί και το όραμα και ό,τι πρεσβεύει το κάθε brand.
Διαβάστε ακόμη:
Χαλάρωση του Συμφώνου Σταθερότητος η «συνταγή» για το χρέος και την Ανάκαμψη
Η Tesla αναστέλλει τις αγορές με bitcoin – Σοκ στην αγορά crypto
Τηλεϊατρική: Το νέο μεγάλο «στοίχημα» των big-tech πολυεθνικών