search icon

Επιχειρήσεις

Παμίνος Κυρκίνης: Τα 7 δισ. ευρώ της μικρής λιανικής ο νέος στόχος του efood

Συγκροτεί τα δικά του μίνι μάρκετ λανσάροντας τη νέα υπηρεσία efood market για delivery προϊόντων σε μόλις 25 λεπτά – Από πού ξεκινά η νέα υπηρεσία και οι επόμενοι στόχοι

Το μεγάλο βήμα, που άνοιξε το οργανωμένο λιανεμπόριο στις πλατφόρμες delivery, έγινε στην αρχή της πανδημίας όταν efood και Σκλαβενίτης προχώρησαν στην πρώτη του είδους συμφωνία. Τώρα το efood πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα συγκροτώντας τα δικά του μινι μάρκετ με στόχο να διεισδύσει και στη μικρή λιανική.

Μία κίνηση που είχε προαναγγείλει – μεταξύ άλλων – ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της efood Παμίνος Κυρκίνης όταν τον περασμένο Οκτώβριο μιλούσε στο business stories και το newmoney.

Η νέα υπηρεσία, ονομάζεται efood market και υπόσχεται στους καταναλωτές ότι θα παραλαμβάνουν στην πόρτα τους τα μικρά καθημερινά ψώνια που θα χρειαστούν εντός 25 λεπτών.

Η νέα υπηρεσία ξεκινά πιλοτικά απ’ την Αγία Παρασκευή και στόχος είναι, όπως λένε κύκλοι της εταιρείας στο newmoney, η κάλυψη ολόκληρης της Αττικής εντός τριμήνου.

Πως θα γίνει αυτό; Με τη δημιουργία τοπικών «dark stores» του efood που θα είναι διάσπαρτα σε όλη την Αττική.

Έτσι, οι χρήστες στο efood market θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 1.000+ προϊόντα, από σνακ και είδη περιπτέρου μέχρι φρέσκα φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά. Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη από τις 08:30 έως τις 22:30, καθημερινά αλλά και Σαββατοκύριακα.

Τα 7 δισ.

Η επένδυση αυτή του Παμίνου Κυρκίνη και της ομάδας του efood στο αποκαλούμενο «q-commerce» (σσ το «γρήγορο εμπόριο»), στον στόλο και στις last mile παραδόσεις έχει ως βασικό στόχο να «πατήσει» πάνω στα 7 δισ ευρώ που εκτιμάται ότι τζιράρει ετησίως η «μικρή λιανική» στη χώρα (περίπτερα, ψιλικά, μίνι μάρκετ κοκ) και να διεκδικήσει ακόμα περισσότερα για την ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία.

Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney μάλιστα το 2020 η εταιρεία κατάφερε να κλείσει με εντυπωσιακά υψηλό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης επιβεβαιώνοντας για ακόμα μία φορά το χαρακτηρισμό «κοπτήριο χρήματος» μιας και τα περιθώρια κέρδους είναι ιδιαίτερα μεγάλα.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις η Online Delivery, η εταιρεία πίσω απ’ τη διάσημη πλατφόρμα, είχε το 2019 κύκλο εργασιών 43,17 εκατ. ευρώ (από 28,78 εκατ. ευρώ το 2018), καθαρή κερδοφορία 16,8 εκατ. ευρώ (από 10,3 εκατ. το 2018), η καθαρή της θέση ήταν 19,3 εκατ. ευρώ και παράλληλα δεν είχε τραπεζικό δανεισμό!

Φέτος, λόγω της πανδημίας που έδωσε τεράστια ώθηση στα ψηφιακά κανάλια πώλησης, οι εργασίες της Online Delivery «εκτοξεύτηκαν» μαζί και με τη διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών της σε μία ευρεία γκάμα καταστημάτων, από τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης ως αρτοποιία, ζαχαροπλαστεία… πλέον και περίπτερα!

Μαζί με αυτά πολλαπλασιάζονται και οι αγγελίες της εταιρείας για προσλήψεις, κυρίως στο κομμάτι του delivery. «Προσλαμβάνουμε άμεσα σε Μαρούσι, Χαλάνδρι, Χολαργός, Κηφισιά, Βριλήσσια, Βύρωνας Νέα Σμύρνη, Φάληρο, Άλιμος, Γλυφάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά η ιστοσελίδα.

Σημειωτέον ότι η Online Delivery με τη γνωστοποίηση της νέας υπηρεσίας efood market έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι αυτή δεν έρχεται σε σύγκρουση με τις υπηρεσίες που αφορούν την αλυσίδα Σκλαβενίτης.

Σημειώνει μάλιστα ότι «η στρατηγική συνεργασία με την αλυσίδα supermarket ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, αλλά και η προσθήκη ακόμα περισσότερων κατηγοριών delivery (ζαχαροπλαστεία, μανάβικα, ιχθυοπωλεία, κάβες, αρτοποιεία) συνεχίζονται με κέντρο τους καταναλωτές και την ανάγκη τους για ποικιλία και ευκολία».

Βέβαια, το ίδιο δεν μπορεί να ισχυριστεί για τα αρκετά μίνι μάρκετ που έχουν σπεύσει να ενταχθούν στο marketplace «agora» του efood, τα οποία ξαφνικά θα έχουν να αντιμετωπίσουν ανταγωνισμό εκ των έσω.

Με μηχανάκια και …πατίνια παραδόσεις εντός 30’

«Το quick commerce αναπτύσσεται ραγδαία στις παγκόσμιες αγορές και, όπως αποκαλύπτει και η ίδια η λέξη, εστιάζει στην ταχύτητα. Πιστεύουμε πως οι δυνατότητες στον συγκεκριμένο κλάδο είναι απεριόριστες και προσωπικά είμαι ενθουσιασμένος που δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση», έλεγε ο Παμίνος Κυρκίνης στη συνέντευξη του τον περασμένο Οκτώβριο.

Και εξηγούσε: «Η επόμενη μέρα για το delivery στην Ελλάδα είναι να προσφέρουμε ό,τι χρειάζονται οι χρήστες μας στον ελάχιστο χρόνο. Στο πλαίσιο αυτό, προσθέτουμε νέες κατηγορίες, όπως ζαχαροπλαστεία, μανάβικα, ιχθυοπωλεία, κάβες και αρτοποιεία και εμπλουτίζουμε την ποικιλία των προϊόντων που οι χρήστες μπορούν να βρουν στην πλατφόρμα μας πέρα από το φαγητό, βάσει των καθημερινών τους αναγκών. Σύντομα μάλιστα θα δείτε ακόμα περισσότερες νέες κατηγορίες προϊόντων. Στη συνέχεια με τη δυναμική στελέχωση του στόλου μας στοχεύουμε να εξυπηρετούμε όλες τις παραγγελίες -πέραν του φαγητού- με χρόνο παράδοσης κατά μέσο όρο λιγότερο από 30 λεπτά ανάλογα με την τοποθεσία. Μάλιστα, παράλληλα με τα μηχανάκια έχουμε εισαγάγει στο δυναμικό μας ποδήλατα, ενώ στα άμεσα σχέδια υλοποίησης είναι το delivery με ηλεκτρικά μηχανάκια και πατίνια, αποδεικνύοντας στην πράξη την υπεύθυνη στάση μας προς το περιβάλλον. Φυσικά σε αυτό το νέο μοντέλο η τεχνολογία είναι απαραίτητο συστατικό για να καταφέρουμε να διατηρήσουμε μια τέλεια διαδικασία και να βελτιστοποιούμε συνεχώς τη διαχείριση και τον συγχρονισμό παραγγελιοληψίας και διανομής».

Διαβάστε περισσότερα

Σκάνδαλο: Πώς η βασίλισσα Ελισάβετ άλλαξε νόμο για να μην αποκαλυφθεί η περιουσία της

Οι «χρυσές» business του Γιάννη Αντετοκούνμπο – Ο ΜVΡ του ΝΒΑ σκοράρει εντός και εκτός γηπέδων

Αγγελόπουλοι: Ανατροπή για την διαχείριση της περιουσίας στο Εφετείο

Exit mobile version