Ένα ακόμη έτος ανάπτυξης αναμένει για το 2024 ο ΟΠΑΠ, στηριζόμενος τόσο στις retail, όσο και στις online δραστηριότητες του και αναμένοντας «ευνοϊκό άνεμο» από τις επερχόμενες μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις της χρονιάς, με αποκορύφωμα το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου που θα πραγματοποιηθεί στη Γερμανία.

Ο CEO του ΟΠΑΠ, Jan Karas, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της χρήσης σε αναλυτές, στάθηκε μεταξύ άλλων στο σχεδιασμό για τις Online δραστηριότητες που πέρυσι κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη. Όπως σημειώθηκε στην παρουσίαση, οι online δραστηριότητες ενισχύθηκαν κατά 25,2% σε ετήσια βάση, με τη βοήθεια και του διαδικτυακού καζίνο. Ένας επίσης από τους καταλύτες ήταν η αύξηση του GGR των παιχνιδιών αθλητικού στοιχηματισμού με αύξηση 6,9% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της ισχυρής επίδοσης του Powerspin και των Virtuals, καθώς και της ισχυρής συνεισφοράς του online. Παράλληλα, η βάση ενεργών πελατών τόσο για τη Stoiximan, όσο και για τις online πλατφόρμες του ΟΠΑΠ (Pamestoixima.gr και Opaponline.gr) συνέχισε να διευρύνεται. Στο πλαίσιο αυτό, ο CEO στάθηκε στη διάθεση της iLottery πλατφόρμας Opaponline.gr, που όπως τόνισε προσφέρει μια κορυφαία στο είδος της εμπειρία διασκέδασης.

Είχαν χαρακτηριστικό πως για τη διοίκηση του ΟΠΑΠ οι online δραστηριότητες αποτελούν βασικό πυλώνα ανάπτυξης και φιλοδοξία είναι ο ΟΠΑΠ να αποτελέσει νούμερο ένα επιλογή στο διαδικτυακό παιχνίδι στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, πρόθεση είναι το opaponline.gr να εξελιχθεί από απλώς «ποντάρετε σε ένα στοίχημα», σε μια πρόταση με περισσότερες επιλογές παιχνιδιού (προσφέροντας δωρεάν παιχνίδια και εντάσσοντας στοιχεία κοινωνικής δικτύωσης με σκοπό την αλληλεπίδραση των πελατών), συνοδευόμενη από ένα μοναδικό πρόγραμμα επιβράβευσης.

Όπως τόνισε ο κ. Karas απαντώντας σε ερώτηση αναλυτή, «η online πρόταση του ΟΠΑΠ βρίσκεται ακόμη στην αρχή, έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης και υπάρχει δρόμος για να γίνουμε online destination. Φέτος θα μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο με έμφαση στην αύξηση του ARPU (σ.σ. μέσο έσοδο ανά χρήστη) και της διείσδυσης μας στην αγορά».

Υπενθυμίζεται πως προ 12μήνου ο ΟΠΑΠ εγκαινίασε έναν νέο ψηφιακό διαδραστικό κόμβο ψυχαγωγίας, το OPAPonline.gr που φέρνει νέα παιχνίδια και αναζωογονεί τα ήδη υπάρχοντα, φιλοδοξώντας να γίνει μια πρωτοποριακή επωνυμία, υπό την οποία θα λειτουργούν όλες οι προσφορές παιχνιδιών αριθμολαχείων.

ΤΑ VLTs

Την ίδια στιγμή, στον ΟΠΑΠ υπάρχει ικανοποίηση για την πορεία των VLTs που έχουν ανακάμψει πλήρως έπειτα από την περίοδο των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας. Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) από τα VLTs το 2023 ανήλθαν πέρυσι σε 344,5 εκατ., αυξημένα κατά 8,2% σε ετήσια βάση (χρήση 2022: 318,4 εκατ.). Να σημειωθεί πως τα GGR από τα VLTs το δ’ τρίμηνο του 2023 κατέγραψαν ιστορικά υψηλή τριμηνιαία επίδοση και ανήλθαν σε 96,2 εκατ., αυξημένα κατά 3% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης ανανέωσης του στόλου των παιγνιομηχανημάτων με νέα σύγχρονα παιγνιομηχανήματα, ενώ εισήχθησαν και νέα παιχνίδια που συνέβαλαν στις αυξημένες επιδόσεις των παιχνιδιών PLAY.

Όπως αναφέρεται στην παρουσίαση, μέχρι σήμερα έχουν αντικατασταθεί πάνω από 8.900 παιγνιομηχανήματα, ενώ 80% των ενεργών παικτών είχαν εμπειρία των νέων μηχανημάτων μέχρι το τέλος του 2023. Συνολικά, σήμερα είναι διαθέσιμα 179 παιχνίδια VLTs στα 366 Play Stores που λειτουργούν στην ελληνική επικράτεια.

Οι προτεραιότητες στο επίγειο δίκτυο

Όσον αφορά στο επίγειο δίκτυο (ο ΟΠΑΠ διαθέτει 3.164 σημεία στην Ελλάδα), το 2024 θα συνεχιστεί η αναβάθμιση των καταστημάτων, ενώ οι βασικές εμπορικές προτεραιότητές για το 2024 αφορούν στην προώθηση του Eurojackpot με σκοπό να προσελκύσει νέους πελάτες και να αυξήσει την αφοσίωση των περιστασιακών παικτών, την καθιέρωση των νέων προτάσεων για τα Τζόκερ και Lotto, την ενίσχυση του Pame Stoixima Tipsters, της νέας ψηφιακής στοιχηματικής κοινότητας μέσω της εφαρμογής OPAPStore, την εξέλιξη των προγραμμάτων επιβράβευσης, και τον συνεχή εμπλουτισμό των παιχνιδιών του υπολοίπου χαρτοφυλακίου όπως KINO, PowerSpin, Virtuals και Scratch.

To guidance

Τούτων δοθέντων, η διοίκηση έχει τοποθετήσει το guidance για το 2024 στα 2,15 -2,2 δισ.ευρώ για το GGR, δηλαδή 3% – 5,5% έναντι της περυσινής χρήσης και στα 750 – 770 εκατ. ευρώ για το EBITDA, δηλαδή κατά 2,7% – 5,5% υψηλότερα. Τέλος, να σημειωθεί πως το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΠΑΠ προτείνει στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη διανομή μιας γενναιόδωρης συνολικής ανταμοιβής προς τους μετόχους, ύψους €1,85 ανά μετοχή. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται, το ήδη καταβληθέν προμέρισμα του €1 ανά μετοχή, υπόλοιπο μερίσματος ύψους €0,60 ανά μετοχή για το 2023 και €0,25 ανά μετοχή ως επιστροφή κεφαλαίου.

Διαβάστε ακόμη 

Γιάννης Μπούρας – Χρήστος Βάρσος: Το νέο στρατηγικό πλάνο της Sarantis, οι στόχοι 5ετίας και νέες εξαγορές

Lamda – Brooklane: Στο επόμενο βήμα η συνεργασία για τον Πύργο με το 4ο ξενοδοχείο στο Ελληνικό

Ταμείο Ανάκαμψης: 20 ορόσημα ως το Πάσχα για να μη χαθούν €3,3 δισ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ