Ένα σαφές στίγμα του στρατηγικού σχεδιασμού για τις retail και online δραστηριότητες του ΟΠΑΠ στο αμέσως επόμενο διάστημα έδωσε η διοίκηση του Οργανισμού, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με αναλυτές και επενδυτές που πραγματοποιήθηκε μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων 6μήνου 2021.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Γιάν Κάρας, τόνισε πως ο Οργανισμός εστίασε σε τρία σημεία, στη διατήρηση της ισχυρής θέσης και την περαιτέρω ψηφιοποίηση του δικτύου των καταστημάτων του ΟΠΑΠ, στην επέκταση της online παρουσίας του και την εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου του.
Αναλυτικά, ο κ. Κάρας ανέφερε πως ο Όμιλος θα δώσει έμφαση στα lottary games τα οποία έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, τα οποία και θα αναπτυχθούν στo διαδίκτυο, κάτι που αναμένεται μέσα στο 2022 για το Λόττο. Προανήγγειλε επίσης πως τα φυσικά καταστήματα του ομίλου αλλάζουν μορφή, συνδυάζοντας την ψυχαγωγία με την κοινωνική πλευρά των παιχνιδιών που δεν μπορεί να βρεθεί στο διαδίκτυο.
Στο πλαίσιο αυτό θα προωθηθεί το πρόγραμμα επιβράβευσης του ΟΠΑΠ, ενώ θα αυξηθούν και οι θεματικές εκδηλώσεις στα καταστήματα. Παράλληλα αναπτύσσεται ο συνδυασμός του φυσικού με το ψηφιακό για τη δημιουργία μιας «phygital» εμπειρίας για τους πελάτες και σύντομα θα είναι διαθέσιμο το »OPAP Store App» που, μεταξύ άλλων, θα επιτρέπει το παιχνίδι μέσα από την ηλεκτρονική συσκευή του πελάτη.
Ο κ. Κάρας τόνισε, πάντως, ότι ο όμιλος είναι σε θέση να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε αλλαγή προκύψει από την μετάλλαξη Δέλτα, σημειώνοντας πως δεν θα πρέπει να μιλάμε για επιστροφή στην κανονικότητα για τον ΟΠΑΠ αλλά για προσαρμογή στην «νέα κανονικότητα» (new normal) αφού λόγω κορωνοϊού υπάρχουν νέες συμπεριφορές και προτιμήσεις των παικτών.
Όπως σημειώθηκε στην παρουσίαση, στο τέλος του περασμένου Ιουνίου ο ΟΠΑΠ διέθετε 3.666 καταστήματα στην Ελλάδα και 201 στην Κύπρο, με 374 Play Stores. Ο Οργανισμός συνεχίζει το πλάνο για την δημιουργία νέων σημείων και την αναβάθμιση υφιστάμενων και είναι χαρακτηριστικό πως μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 συνολικά 140 σημεία ανακαινίστηκαν και προστέθηκαν στο δίκτυο.
Έκρηξη του online
Στην παρουσίαση αναπτύχθηκαν, επίσης, οι προτεραιότητες για τις online δραστηριότητες του ΟΠΑΠ. Ο κ. Karas τόνισε πως ο Οργανισμός κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική online αγορά, χάριν στη μακροπρόθεσμη, διπλή στρατηγική του («Dual Strategy»), καθώς η επένδυση στη Stoiximan συνεχίζει να αποδίδει, ενώ οι διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ ενισχύονται και διαφοροποιούνται περαιτέρω.
Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του Chief Online Officer του ΟΠΑΠ, Τζέιμς Κέργουεν, ο οποίος αποκάλυψε πως προτεραιότητα για τις διαδικτυακές δραστηριότητες της εταιρείας είναι η εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της, με στόχο την προσέλκυση νέων κοινών και τη σημαντική διεύρυνση του μεριδίου αγοράς της μέσα στην επόμενη πενταετία.
Με βάση τα στοιχεία που αποτυπώθηκαν στην παρουσίαση από τη διοίκηση του ΟΠΑΠ, η διαδικτυακή αγορά είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών, με το συνολικό μέγεθος της να αναμένεται να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2024.
Ο CEO της Οργανισμού ανέφερε πως η διείσδυση του διαδικτύου στα έσοδα του ΟΠΑΠ μέσω της OPAP Online και της Stoiximan βρίσκεται στο 29% και σε μακροπρόθεσμο επίπεδο αναμένεται να φτάσει το 35%. Συνολικά, το μερίδιο των δύο εταιρειών του ομίλου στην αγορά του διαδικτυακού στοιχήματος φτάνει το 49%.
Όσον αφορά στη Stoiximan, o Διευθύνων Σύμβουλος, Γιώργος Δασκάλακης, και ο Chief Financial Officer, Παύλος Κανελλόπουλος, παρουσίασαν τα αποτελέσματα και τις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας, και τόνισαν ότι εστιάζει στη διατήρηση της ηγετικής θέσης της στην online αγορά, την ανάπτυξη της πελατειακής βάσης της και την περαιτέρω αξιοποίηση των τεχνολογικών πλατφορμών της.
Ο CEO της Stoiximan/Kaizen Group σημείωσε πως η εταιρεία έχει μερίδιο 42% στην ελληνική αγορά, χωρίς να υπολογίζεται η γκρίζα αγορά. Σημείωσε πως ο όμιλος διαθέτει 700.000 unique players και στόχος είναι να φθάσει το 1 εκατομμύριο το 2022. ήδη η παρουσία του πέραν της Ελλάδας και της Κύπρου έχει επεκταθεί σε Ρουμανία, Πορτογαλία, Βραζιλία (είναι ένα test market για εμάς, είπε) και Γερμανία, με την αγορά της Πορτογαλίας να αναπτύσσεται γοργά και ήδη με το brand Betano να κατέχει μερίδι 15% στην τοπική αγορά. Για την Ελλάδα ο κ. Δασκαλάκης προέβλεψε πως τα επόμενα χρόνια ο ανταγωνισμός θα ενταθεί και σίγουρα η εταιρεία δεν μπορεί να ελέγχει τη μισή αγορά για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, τόνισε, «όσο μεγαλώνει η αγορά θα καταφέρνουμε να αυξήσουμε τις οικονομικές μας επιδόσεις».
Ιδιαίτερη αναφορά υπήρξε και στη σύμβαση για τη δεκαετή επέκταση (περίοδος 2020-2030) των αποκλειστικών δικαιωμάτων του ΟΠΑΠ επί 13 τυχερών παιχνιδιών (ΤΖΟΚΕΡ, ΚΙΝΟ, ΛΟΤΤΟ, Πάμε Στοίχημα κλπ.). Όπως έχει αναφέρει η διοίκηση του ΟΠΑΠ σε προγενέστερη τηλεδιάσκεψη, η σύμβαση έχει τεθεί σε εφαρμογή από τις 13 Οκτωβρίου 2020 και ο ΟΠΑΠ υλοποιεί τις συμβατικές υποχρεώσεις του.
Βάσει των όρων της σύμβασης, το Ελληνικό Δημόσιο έχει συμμετοχή ύψους 5% στα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) αυτών των 13 παιχνιδιών. Επίσης, ο ΟΠΑΠ έχει ήδη προκαταβάλει ποσό αξίας 1,83 δισ. ευρώ για τη συμμετοχή του Δημοσίου επί του GGR των 13 παιχνιδιών έως το 2030. Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ ενδέχεται να καταβάλλει πρόσθετο τίμημα στο τέλος της δεκαετίας, που θα υπολογίζεται και θα προσαρμόζεται ετησίως, βάσει του GGR των συγκεκριμένων παιχνιδιών.
Βάσει όλων αυτών, ο Chief Financial Officer του ΟΠΑΠ, Pavel Mucha σημείωσε ότι η εταιρεία προσφέρει διαχρονικά ισχυρές μερισματικές αποδόσεις στους μετόχους και τόνισε ότι η δέσμευση για τη δημιουργία αξίας παραμένει σταθερή. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση δεσμεύτηκε για τη διανομή ετήσιου μερίσματος τουλάχιστον 1 ευρώ ανά μετοχή τα επόμενα χρόνια, ενώ δεν απέκλεισε και τη πιθανότητα ειδικών μερισμάτων αν το επιτρέψουν οι συνθήκες.
Διαβάστε ακόμη:
Τι είδε η ηγεσία του ξενοδοχειακού κολοσσού της Accor στην Ελλάδα
Προς αξιοποίηση δεκάδες διατηρητέα του Δημοσίου στο κέντρο της Αθήνας (pics)