search icon

Επιχειρήσεις

Όμιλος Goldair: Τα μεγάλα στοιχήματα και η είσοδος σε νέες αγορές

Θετικός ο απολογισμός του 2021 – Τι έρχεται το 2022 με «ορόσημα» το Θριάσιο και τα λιμάνια – Ποια επενδυτικά σχέδια δρομολογούνται από τις Goldair Handling και Goldair Cargo

Με θετικό πρόσημο κλείνει ο Όμιλος Goldair το 2021, παρά τις πρωτόγνωρες καταστάσεις και αβεβαιότητες που κυριάρχησαν λόγω της πανδημίας.

Για την Goldair ήταν μια χρονιά ανάκαμψης και προσαρμογής στη νέα εποχή για τον επιχειρηματικό κόσμο.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρεται σχετικά, ο Όμιλος συντήρησε δυναμικά όσα έχουν επιτευχθεί μέχρι σήμερα, αναπτύσσοντας νέες στρατηγικές συνεργασίες και προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις στους κλάδους που δραστηριοποιούνται οι εταιρείες του.

Ειδικότερα, στα μέσα του 2021, με πρόθεση να συμπληρώσει το πακέτο των υπηρεσιών που προσφέρει στον κλάδο του Τουρισμού, ανακοίνωσε το νέο του εγχείρημα, την Travelair Travel – Experience – Enjoy, ένα σύγχρονο ταξιδιωτικό γραφείο.

Παρόλο που η εταιρεία ξεκίνησε στο μέσον της χρονιάς, ολοκληρώνει τον πρώτο της οικονομικό κύκλο με θετικό πρόσημο, δημιουργώντας γερά θεμέλια και κλίμα αισιοδοξίας για τις επόμενες χρονιές για τη μετέπειτα πορεία της.

Σημάδια ανάκαμψης σε σχέση με το 2020

Σημάδια ανάκαμψης σε σχέση με το 2020 παρουσίασαν οι 4 αγορές που δραστηριοποιείται η Goldair Handling, ωστόσο η συνολική κίνηση υστερεί σημαντικά σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα, στην ελληνική αγορά, το 2021 χαρακτηρίστηκε από τη μικτή εικόνα των 2 εξαμήνων.

Στο πρώτο εξάμηνο, ο αριθμός των πτήσεων κυμάνθηκε στο 35% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ως αποτέλεσμα των ταξιδιωτικών περιορισμών αλλά και της καθυστερημένης έναρξης της τουριστικής περιόδου.

Στις αρχές Ιουλίου σημειώθηκε σημαντική αύξηση των πτήσεων, απότοκος της βελτιωμένης τουριστικής κίνησης που παρατηρήθηκε στη χώρα, σε ποσοστό ανάκτησης 75 – 80% του αριθμού πτήσεων σε σχέση πάντα με το 2019. Μεσοσταθμικά, το 2021, πραγματοποιήθηκαν το 67% των πτήσεων σεσχέση με το 2019, ενώ σε σχέση με το 2020, η κίνηση αυξήθηκε κατά 41%.

Όσον αφορά τις αγορές της Βουλγαρίας και της Κύπρου, το αντίστοιχο πτητικό έργο υστέρησε αυτού της ελληνικής αγοράς, με αποτέλεσμα και οι δύο αγορές αθροιστικά να εξυπηρετήσουν λίγο περισσότερο από το 50% των πτήσεων σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, η κίνηση παρουσιάστηκε αυξημένη σε σχέση με το 2020, κατά 24%.

Επίσης, κατά τον δεύτερο χρόνο εξυπηρέτησης των ΑμεΑ στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης, παρατηρήθηκε αργή ανάκτηση της επιβατικής κίνησης, η οποία ήταν θετική (+28%) σε σχέση με το 2020, αλλά αρκετά χαμηλά (-66%) σε σχέση με το 2019.

Στα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας, παραμένει έντονο το ενδιαφέρον για περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό και βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών στις αγορές της Κροατίας και της Σερβίας, με σκοπό την είσοδό της σ’ αυτές.

Παράλληλα, θα πραγματοποιήσει σημαντική επένδυση στην αγορά επίγειου εξοπλισμού, νεότερης γενιάς και πράσινης τεχνολογίας, στο πλαίσιο του πρόσφατου διαγωνισμού για την ανανέωση της άδειας δραστηριοποίησης στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».

Τέλος, το 2021 βρίσκει την Goldair Handling στην Ινδία και συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο της Bagdogra, πραγματοποιώντας το πρώτο της βήμα σ’ αυτήν τη σημαντική και ανερχόμενη αγορά, αναμένοντας την είσοδό της εντός του 1ου τριμήνου του 2022 στα αεροδρόμια Udaipur και Goa, μέσω του κοινοπρακτικού σχήματος LAS – Goldair Handling.

Σημειώνεται ότι η Goldair παρά τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες στον χώρο των αεροπορικών μεταφορών κατά τα τελευταία δυο έτη, κατάφερε εν μέσω της πανδημίας να αυξήσει περαιτέρω το πελατολόγιο της, τόσο στην αντιπροσώπευση αεροπορικών εταιρειών για επιβάτες, όσο και για εμπορεύματα, με την υπογραφή νέων συμβολαίων συνεργασίας.

Η εταιρεία παραμένει πρωτοπόρος στην ελληνική αγορά και στους δύο κλάδους, στους οποίους δραστηριοποιείται και συνεχίζει το πλάνο ανάπτυξης και βελτιστοποίησης των αποτελεσμάτων της, έχοντας παράλληλα προβεί σε επενδύσεις και σε ανανέωση των υποδομών της.

Το Θριάσιο και τα λιμάνια

Ο έτερος πυλώνας του Ομίλου, Goldair Cargo, ολοκληρώνει μια δυναμική χρονιά επενδύσεων και νέων συνεργασιών. Συγκεκριμένα, συνεχίζει στη δεύτερη φάση των διαγωνισμών για την αποκρατικοποίηση των Λιμένων Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, έχοντας συνάψει κοινοπραξίες υψηλού κύρους με ελληνικούς και διεθνείς πολυεθνικούς Ομίλους.

Επιπλέον, διπλασίασε τη μετοχική της παρουσία από το 20% στο 40% στη μεγαλύτερη επένδυση στον τομέα τον Logistics στην Ελλάδα σήμερα, στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Η ολοκλήρωσή του θα το καταστήσει το μεγαλύτερο κέντρο Logistics όλων των Βαλκανίων με σύγχρονες και «πράσινες» υποδομές, παρέχοντας τον κατάλληλο αποθηκευτικό χώρο εμπορευμάτων σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή μητρόπολη.

Ταυτόχρονα, η Goldair Cargo αναζητά διαρκώς νέες επενδυτικές ευκαιρίες στους τομείς των λιμένων και των logistics, ενώ σχεδιάζει και την είσοδό της σε νέες διεθνείς αγορές.

Διαβάστε ακόμη

UBS: Η θετική απόδοση των μετοχών θα συνεχιστεί και το 2022 – Ευρώπη και Ιαπωνία θα ξεπεράσουν τις ΗΠΑ σε αποδόσεις (πίνακες)

«Βουλιάζει» η ναυλαγορά των capesize φορτηγών – Μειώθηκε κατά 43,5% σε μέσα σε μία εβδομάδα

Κομισιόν: Σχέδιο €1,4 δισ. για ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ σε μη διασυνδεδεμένα νησιά στην Ελλάδα

 

Exit mobile version