Ο James Dyson, εφερεύτης της ηλεκτρικής σκούπας χωρίς σακούλα και ιδιοκτήτης της ομώνυμης εταιρίας ανέστειλε ως εμπορικά μη βιώσιμο το σχέδιο της εταιρίας του για την κατασκευή ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Όπως μεταδίδει το Reuters, o Dyson δήλωσε ότι οι μηχανικοί του κατασκεύασαν ένα “φανταστικό αυτοκίνητο” και το project δεν αναστέλλεται λόγω αποτυχιών στην έρευνα ή την ανάπτυξη. Όπως είπε στο προσωπικό της εταιρίας την Πέμπτη “Ωστόσο, αν και προσπαθήσαμε πολύ σκληρά σε όλη τη διαδικασία ανάπτυξης, απλά δεν μπορούμε πλέον να βρούμε έναν τρόπο ώστε να το καταστήσουμε εμπορικά βιώσιμο”.
Όπως συμπλήρωσε η εταιρεία προσπάθησε να βρει έναν αγοραστή για το project, αλλά και αυτή η προσπάθεια απέτυχε.
Η Dyson είχε ανακοινώσει πριν από δύο χρόνια ότι οι μηχανικοί της αξιοποιώντας την τεχνογνωσία τους στις μπαταρίες και τους ηλεκτρικούς κινητήρες εργάζονταν για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Η εταιρεία εκτιμούσε ότι η τεχνογνωσία της θα της έδινε το πλεονέκτημα στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η αναστολή του έργου αποδεικνύει, όπως αναφέρει το Reuters, ότι υποτίμησε την πολυπλοκότητα και το κόστος έναρξης μιας εταιρείας αυτοκινήτων από το μηδέν.
Η αμερικανική Tesla είναι ο μόνος νέος μεγάλος παίκτης που έχει εισέλθει στην αγορά και ενώ έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια δεν έχει ακόμη παρουσιάσει μια απολύτως κερδοφόρα χρονιά.
Οι κατασκευαστές συμβατικών αυτοκινήτων έχουν επιταχύνει τις επενδύσεις σε ηλεκτροκινητήρες ώστε να ανταποκριθούν στην αυστηροποίηση των κανόνων κατά της ρύπανσης.
Η Volkswagen, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής επιβατικών αυτοκινήτων στον κόσμο, επενδύει 80 δισ. ευρώ για τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Dyson σχεδίαζε να ξεκινήσει την παραγωγή των πρώτων αυτοκινητών της το 2021. Περίπου 500 μηχανικοί εργάζονταν στο έργο, με την εταιρία να ανακοινώνει ότι καταβάλλει προσπάθειες ώστε να απορροφηθούν σε άλλες μονάδες.