Ο Jaap Korteweg μεγάλωσε μέσα στη βιομηχανία κρέατος. Αυτό συμβαίνει όταν ζεις περιστοιχισμένος από αγελάδες σε ένα αγρόκτημα στην Ολλανδία.

Αλλά ο αγρότης ένατης γενιάς έχει ανταλλάξει τα ζώα σφαγής (και κατανάλωσης) με τα φυτά και έχει αναπτύξει μια διεθνή επιχειρηματική δραστηριότητα που ενισχύεται από την αυξανόμενη συνειδητοποίηση ότι μπορούμε όλοι να βοηθήσουμε τον πλανήτη περιορίζοντας την κατανάλωση κρέατος.

Την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, το 2010, ο Korteweg ίδρυσε την εταιρεία  Vegetarian Butcher στη Χάγη, με αποστολή να παράγει προϊόντα από λαχανικά που φαίνονται, έχουν γεύση και αίσθηση σαν πραγματικό κρέας.

Αυτή την εβδομάδα, το brand συνεργάστηκε με την Burger King για να φτιάξει το burger «Rebel Whopper» με βάση τα φυτά σε 2.500 εστιατόρια της εταιρείας σε 25 χώρες της Ευρώπης.

Το burger «rebel whopper»

 

“Ήμουν κολλημένος στη γεύση του κρέατος και η ιδέα μου ήταν πως μπορούμε να παράγουμε κρέας χωρίς ζώα με την ίδια γεύση, την ίδια υφή, την ίδια εμπειρία”, λέει ο Korteweg.

Η μέθοδος της παραγωγής τροφίμων της εταιρείας αναπτύχθηκε με επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Wageningen – και χρησιμοποιεί ένα κλάσμα της τροφής που απαιτείται για την παραγωγή κρέατος από ένα ζώο.

Για κάθε 1 kg βοείου κρέατος, χρειάζονται σχεδόν 3 kg τροφή ανθρώπινης κατανάλωσης για τη διατροφή της αγελάδας.

Ο Korteweg λέει: “Ονειρευόμουν μια μηχανή που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στη θέση των ζώων – για να παράγουμε κρέας από αυτό που ταΐζουμε τα ζώα. Από τα φασόλια, το σιτάρι, τα μπιζέλια που βάζουμε στη μηχανή, μπορούμε να παράγουμε ένα πολύ νόστιμο φυτικό κρέας”.

Η εταιρεία, η οποία αγοράστηκε από την Unilever το 2018, κέρδισε βραβεία και οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Όταν ο Ferran Adrià, ο πρώην επικεφαλής σεφ του ισπανικού εστιατορίου ElBulli με τρία αστέρια Michelin, δοκίμασε το Vegan NOChicken Chunks της εταιρείας (το οποίο παρασκευάζεται με συμπύκνωμα πρωτεΐνης σόγιας), το 2011, ενθουσιάστηκε: “Αυτό είναι πιο τρυφερό από χοιρινό και πιο ζουμερό από κοτόπουλο”, είπε.

Μεταξύ των συστατικών που χρησιμοποιούνται στα προϊόντα της εταιρείας είναι τα φασόλια και οι ίνες μπαμπού στο mc2 NOChicken Burger και το κρεμμύδι και η σκόνη καρότου στα λουκάνικα Little Willies.

“Στου ανθρώπου αρέσει το κρέας”, λέει ο Korteweg. “Αλλά δεν είναι απαραίτητο να ζούμε χωρίς αυτό, μπορούμε να τρώμε όσο το κρέας θέλουμε, χωρίς τη χρήση ζώων”.

Η τάση του κρέατος, που μοιάζει πολύ με κρέας σε γεύση και υφή, αλλά δεν είναι, έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της στην Ελλάδα φέτος, καθώς η χορτοφαγία γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής. Το γνωστό στο εξωτερικό Beyond Burger της Beyond Meat άρχισε να διατίθεται στα ελληνικά καταστήματα φέτος.

Το σύγχρονο αυτό θαύμα είναι 100% vegan και η παραγωγή του δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.