Έπειτα από αρκετά χρόνια στο κόκκινο και μία περίοδο αναδιάρθρωσης των δομών της η Mars Hellas έχει καταφέρει πλέον να περάσει σε κερδοφόρα τροχιά σημειώνοντας ένα σημαντικό comeback και σε επίπεδο πωλήσεων κατά την τρέχουσα χρονιά.
Σύμφωνα με τη διοίκηση μάλιστα ο ρυθμός ανάπτυξης φέτος αναμένεται να κλείσει στο +8%.
«Κινηθήκαμε πιο ξεκάθαρα και στην κατεύθυνση της απλοποίησης των λειτουργιών μας», εξηγούσε στην πρώτη ενημερωτική συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους ο κ. Γιόνας Σάουμαν, που από το 2017 έχει αναλάβει τα ηνία της εταιρείας. Τα τελευταία δέκα χρόνια ανήκει στο δυναμικό της Mars έχοντας αναλάβει θέσεις ευθύνης στη Δανία και τη Σουηδία και δηλώνει ξετρελαμένος αυτός και η οικογένειά του με την Ελλάδα.
Ως χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας πάνω στην οποία στήθηκε η νέα στρατηγική ανέφερε μεταξύ άλλων την απλοποίηση της λειτουργίας των καναλιών διανομής με την αποκλειστική διάθεση των προϊόντων της εταιρείας από μόλις ένα διανομέα.
Παράλληλα όμως, όπως εξηγούσε η κα Γεωργία Καρούντζου, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων, η θετική πορεία της εταιρίας βασίζεται επίσης α) στα πολύ καλά προϊόντα, β) στην αξιοποίηση των νέων τάσεων της αγοράς με νέες γεύσεις και προωθητικές ενέργειες, και γ) στην προώθηση των εναλλακτικών με λιγότερη ζάχαρη.
Επιπρόσθετα η θετική πορεία φέτος συμπίπτει και με την ανάκαμψη της ζήτησης στο σύνολο των τεσσάρων αγορών που δραστηριοποιείται η εταιρεία: Σοκολάτα, τσίκλα, είδη διατροφής και προϊόντα για σκύλους και γάτες. Διαθέτει πολύ γνωστά εμπορικά σήματα όπως τις σοκολάτες Mars®, Snickers®, Twix®, Bounty®, M&M’s® και Maltesers®, το ρύζι και τις σάλτσες Uncle Ben’s®, τις τσίχλες Orbit® και 5®, και τέλος, τις τροφές για κατοικίδια Royal Canin®, Pedigree®, Whiskas®, Sheba®, Cesar® Nutro® και Catisfactions®.
Το πιο δυνατό κομμάτι της εταιρίας είναι αυτό των τροφών για κατοικίδια με μερίδιο επί του τζίρου στο 45%. Ακολουθεί η σοκολάτα με 30%, η τσίχλα και τα σκευάσματα φαγητού (ρύζι) να μοιράζονται στη μέση το υπόλοιπο μερίδιο. Ενδεικτικά το ρύζι Uncle Ben έχει μερίδιο 14% σε μια αγορά με πίτα 40 εκατομμυρίων ευρώ, όπου τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν ισχυρό μερίδιο. Στην τσίχλα η εταιρία ισορροπεί μετά από μια περίοδο που όλη η αγορά πιέστηκε. Αξιοσημείωτη επίσης είναι η ισχυρή δυναμική που εμφανίζουν τα παγωτά της Mars Hellas, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στην κατηγορία της σοκολάτας. Στη συγκεκριμένη αγορά, που φθάνει τα 240 εκατ. ευρώ, η εταιρεία κατέχει την τρίτη θέση στη χώρα μας
Η ελληνική θυγατρική αποτελεί και το cluster για την ανατ. Μεσόγειο (Mars East Med) έχοντας υπό την ευθύνη της τις αγορές της Κύπρου, της Μάλτας, του Ισραήλ και της Παλαιστίνης. Στην Ελλάδα και την Κύπρο καταγράφεται το μισό του τζίρου της Mars East Med που πέρυσι έφτασε τα 85 εκατομμύρια ευρώ.
«Ως οικογενειακή επιχείρηση ακολουθούμε Αρχές με μακροπρόθεσμη προοπτική και όχι με φόντο τις τριμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις, όπως κάνουν οι εισηγμένες εταιρείες», εξηγούσε ο κ. Σάουμαν τονίζοντας ότι ο εργαζόμενος αντιμετωπίζεται ως μέρος της οικογένειας Mars. Και αυτό καθώς η συνεργατικότητα και οι ευχαριστημένοι εργαζόμενοι θέτουν, όπως είπε τις βάσεις, για την καλή πορεία της εταιρείας μακροπρόθεσμα. Κάτι εξάλλου που φαίνεται και απ’ το γεγονός ότι η εταιρεία παραμένει στους δέκα καλύτερους εργοδότες.
Με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, οι πωλήσεις το 2017 είχαν μειωθεί κατά 5,47%, στα 40,86 εκατ. ευρώ από 43,23 εκατ. ευρώ που ήταν το 2016. Παράλληλα οι ζημιές έφτασαν στα 4,82 εκατ. ευρώ από 497.891 ευρώ που ήταν ένα χρόνο πριν. Επίσης και το 2018 η πορεία των πωλήσεων ήταν πτωτική κατα 7%, όπως είπε η διοίκηση της εταιρείας.
Η Mars ιδρύθηκε το 1911 στις ΗΠΑ από τον Φρανκ Μαρς που πειραματιζόταν τότε διάφορες συνταγές με σοκολάτα στην κουζίνα του σπιτιού του. Σήμερα δραστηριοποιείται σε πάνω από 80 χώρες, έχει 35 δισ δολάρια πωλήσεις και πάνω από 125.000 συνεργάτες παγκοσμίως. Το 55% των πωλήσεων της καταγράφεται στις ΗΠΑ και το 22% Ευρώπη με κράτη όπως η Γαλλία, η Ολλανδία, Ιταλία, η Ρωσία και το Ηνωμένο Βασίλειο να έχουν παραγωγικές μονάδες. Ερωτηθείς για το εάν υπάρχει κάποιο πλάνο για επένδυση στη χώρα μας στο παραγωγικό κομμάτι, ο κ. Σάουμαν πάντως τόνισε ότι δεν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός.
«Αυτό που θέλουμε για το 2020 είναι να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε με κερδοφόρο και σωστό τρόπο και πάντα με βάση τις Αξίες μας», κατέληξε ο κ. Σάουμαν.