search icon

Επιχειρήσεις

Νίκος Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Πότε και πόσο θα μειώσουμε τις προμήθειες στα POS

Τον Μάιο οι ανακοινώσεις για μείωση των προμηθειών ενός από τους βασικούς παίκτες στον τομέα επεξεργασίας πληρωμών - «Αντιλαμβανόμαστε απόλυτα την ανάγκη των εμπόρων για χαμηλότερες χρεώσεις» λέει η Nexi

Ακόμα και αν το υπουργείο Οικονομικών δεν είχε προαναγγείλει νομοθετική ρύθμιση για μείωση κατά 50% στις προμήθειες των POS στις μικροσυναλλαγές, η Nexi Ελλάδας θα προχωρούσε η ίδια σε μείωση των χρεώσεων της, όπως αποκάλυψε στο newmoney ο γενικός εμπορικός διευθυντής της Nexi Ελλάδος, Νίκος Παπαδόγλου Digital Banking & Insurance Summit, που διοργάνωσε η Boussias events στο Costa Navarino. 

Οι σχετικές ανακοινώσεις της Nexi αναμένονται μέσα στον Μάιο και -σε κάποιες περιπτώσεις- θα φτάνουν έως και μηδενισμό των χρεώσεων.

«Αντιλαμβανόμαστε απόλυτα την ανάγκη των εμπόρων για χαμηλότερες χρεώσεις σε μικροπληρωμές αλλά και την προσπάθεια της κυβέρνησης να τους υποστηρίξει προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι θα προχωρήσουμε σε σχετικές ανακοινώσεις σύντομα, με μειώσεις των προμηθειών σε υψηλό ποσοστό, που- σε κάποιες περιπτώσεις- θα μηδενίζει το κόστος για συγκεκριμένες συναλλαγές» είπε ο Β. Παπαδόγλου.

Η Nexi Ελλάδας είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης POS στην Ελλάδα. Η Nexi Greece Processing Services  διεκπεραιώνει πληρωμές στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή για περίπου 400.000 εμπορικά καταστήματα, πολλαπλούς εκδότες καρτών και εκατομμύρια καταναλωτές. 

Όπως σημείωσε ο Ν. Παπαδόγλου, η εταιρεία επιδιώκει να παρέχει λύσεις ώστε όλο και περισσότερο η αγορά να αξιοποιεί τα οφέλη των ψηφιακών πληρωμών και να  μετασχηματιστεί παρέχοντας ευελιξία και ευκολία σε όλο και περισσότερες συναλλαγές. Για τον λόγο αυτό η Nexi ήταν εξαρχής θετική στην προοπτική μείωσης των προμηθειών στις μικροσυναλλαγές. 

Ωστόσο αυτό που τονίζει είναι ότι η εφαρμογή του μέτρου μπορεί να χρειαστεί έως και έξι μήνες για να υλοποιηθεί.

«Προκειμένου να υλοποιηθούν οι αλλαγές στα αυτοματοποιημένα συστήματα ψηφιακών συναλλαγών για συγκεκριμένες συναλλαγές και για συγκεκριμένους εμπόρους απαιτείται χρόνος» τόνισε. 

«Τεχνικά θα είναι μεγάλη πρόκληση, γιατί δεν μιλάμε για μια κάθετη ρύθμιση -και δεν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για κάθετη ρύθμιση, διότι δεν έχουν όλοι το ίδιο πρόβλημα. Για παράδειγμα, ο παραγωγός στη λαϊκή αγορά δεν αντιμετωπίζει τις ίδιες προκλήσεις με μία ανώνυμη εταιρεία που έχει franchise από αρτοποιεία. Τα προβλήματα εντοπίζονται κυρίως στις μικροπληρωμές στους μικρούς εμπόρους και εκεί πρέπει να βοηθήσουμε όλοι, ώστε να μπορέσουμε να στηρίξουμε την οικονομική τους βιωσιμότητα».

Ποια θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στην εφαρμογή του μέτρου;

«Καταρχάς, θα πρέπει να διαβάσουμε τι προβλέπει το συγκεκριμένο μέτρο. Αυτό που μέχρι τώρα έχουμε ακούσει είναι ότι θα υπάρξει -γενικά – μια μείωση 50%. Θα πρέπει να δούμε ποια τμήματα του εμπορίου θα καλύπτει το μέτρο. Δεν μπορώ να απαντήσω σε πόσο χρονικό διάστημα θα μπορέσει να εφαρμοστεί το μέτρο, γιατί δεν ξέρω ακόμα τις λεπτομέρειες. Μία απλή αλλαγή θα απαιτήσει περίπου 1-2 μήνες, όμως μία πιο σύνθετη αλλαγή θα χρειαστεί 3-6 μήνες. Προφανώς καταλαβαίνουμε τον υπουργό και την κυβέρνηση που επιθυμούν να κάνουμε κάτι γρήγορα. Νομίζω ότι αυτό θα γίνει έτσι κι αλλιώς και εύχομαι οι δικές μας ανακοινώσεις να είναι πολύ κοντά σε αυτό που σκοπεύει να νομοθετήσει η κυβέρνηση. 

Πιστεύω ότι πολλές φορές πρέπει να αφήνουμε την ελεύθερη αγορά να βρει εκείνη τους μηχανισμούς και τον τρόπο να δίνει λύσεις.

Οι προμήθειες στην Ελλάδα δεν είναι υψηλές σε σχέση με την Ευρώπη. Εκεί όπου υπάρχει  πρόβλημα είναι  στη μικρή λιανική, σε πολύ συγκεκριμένα προϊόντα όπως ο καπνός, οι εφημερίδες, όπου επιβάλλεται υψηλή φορολογία και το περιθώριο κέρδους είναι πολύ μικρό για τον έμπορο. »

Μειώσεις και στο κόστος των άμεσων πληρωμών

Εκτός από τις προμήθειες για τις συναλλαγές στα POS, το επόμενο διάστημα αναμένεται να μειωθεί και το κόστος των άμεσων πληρωμών (instant payments). Άμεσες πληρωμές θεωρούνται «οι λύσεις ηλεκτρονικών πληρωμών μικρής αξίας (λιανικής) που είναι διαθέσιμες 24/7/365 και επιτρέπουν την άμεση διατραπεζική εκκαθάριση μιας συναλλαγής και την πίστωση του λογαριασμού του δικαιούχου με επιβεβαίωση προς τον πληρωτή (εντός δευτερολέπτων), ανεξάρτητα από το υποκείμενο μέσο πληρωμής και τη διαδικασία εκκαθάρισης και διακανονισμού». 

Έως το 2025, οι άμεσες πληρωμές θα πρέπει να διατίθενται από τις ελληνικές τράπεζες σε κάθε κανάλι και με μικρότερο κόστος. 

«Οι άμεσες πληρωμές θα μπαίνουν όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά μας, ειδικά μετά τον Ιανουάριο του 2025» αναφέρει ο Ν. Παπαδόγλου. «Οι καταναλωτές πρέπει σιγά σιγά να τις μάθουν, καθώς δεν είναι το ίδιο εύκολες στην χρήση όσο είναι το να βγάζουμε την κάρτα από το πορτοφόλι μας και να πληρώνουμε με αυτή. Θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να διαδοθεί η χρήση τους. Σίγουρα όμως μπορεί να είναι το ίδιο ανταγωνιστικές, ίσως και περισσότερο, με τις υπόλοιπες μορφές πληρωμών, ειδικά για τη μικρή λιανική. »

Έως τα τέλη του Απριλίου, η Nexi θα παρουσιάσει μία νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου (payment gateway) με στόχο να βοηθήσει τις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις να αυξήσουν το ύψος των πληρωμών μέσα από το διαδίκτυο.

Διαβάστε ακόμη: 

Lavipharm: Sale and Leaseback του εργοστασίου και εξαγορές νέων φαρμάκων ενόψει

Τουρισμός: Αυξημένες κατά 15,7% οι διεθνείς αεροπορικές και οδικές αφίξεις το α’ 3μηνο στα 2,8 εκατομμύρια (πίνακας)

Voria: Στόχος η εκκίνηση το 2024 για το project των €250 εκατ. στο Μαρούσι – Ολοκλήρωση στην 3ετία (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version