Να σπάσει την αντίληψη ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ένα «ακριβό» Σούπερ Μάρκετ, θα επιχειρήσει κατά προτεραιότητα η νέα διοίκηση της αλυσίδας, θέτοντας ως στρατηγική επιλογή μέσα στο πληθωριστικό σπιράλ να «εργαλειοποιήσει» περισσότερο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
«Είναι μία εσφαλμένη εντύπωση που δυστυχώς υπάρχει», σημείωσε στην πρώτη του δημόσια εμφάνιση ο νέος επικεφαλής της αλυσίδας κ. Νίκος Λαβίδας, υπογραμμίζοντας πως σήμερα η αλυσίδα διαθέτει 850 κωδικούς προϊόντων με τις πλέον ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς (σσ η συντριπτική πλειοψηφία είναι ιδιωτικής ετικέτας) με προοπτική να τους αυξήσει σύντομα σε 1.200 «καλύπτοντας κάθε ανάγκη του καταναλωτή», τόνισε.
«Η εντύπωση αυτή ίσως έχει διαμορφωθεί γιατί η ΑΒ Βασιλόπουλος πάντα έδινε προτεραιότητα ο καταναλωτής να έχει μία όμορφη αγοραστική εμπειρία μέσα από μία τεράστια γκάμα προϊόντων που μπορεί να ξεκινούσε απ’ το φθηνότερο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας φθάνοντας ως τις ακριβές ετικέτες των κρασιών, τα premium προϊόντα, και φτιάχνοντας καταστήματα ‘κοσμήματα’», τόνισε ο ίδιος.
Κάτι που έσπευσε να υπογραμμίσει πάντως πως δεν πρόκειται να αλλάξει σαν προσέγγιση παρά την «εργαλειοποίηση» των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στη σημερινή δύσκολη περίοδο.
«Αιχμή» τα PL
Κάτι βέβαια που φαίνεται και στο μίγμα του «καλαθιού του νοικοκυριού» που φτιάχνει η ΑΒ, όπου κυριαρχεί η ιδιωτική ετικέτα. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα η επιλογή τους για το «καλάθι του νοικοκυριού» εξάλλου ήταν η πλέον «ασφαλής» αφού η αλυσίδα μπορούσε να ξέρει μετά βεβαιότητας την κοστολογική εικόνα των συγκεκριμένων προϊόντων.
Ο κ. Λαβίδας επίσης παραδέχθηκε ότι στη σημερινή δύσκολη περίοδο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι αυτά που μπορούν να δώσουν το πλεονέκτημα στην αλυσίδα ώστε να καταφέρει να πετύχει το στόχο που έχει θέσει, να υπεραποδίδει έναντι της αγοράς.
«Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να έχουμε καλύτερες επιδόσεις απ’ την υπόλοιπη αγορά σε αυτές τις δυσχερείς συνθήκες», τόνισε προσδιορίζοντας πως το «στοίχημα» αυτό, για το οποίο είναι ενήμερη η μητρική, θα αρχίσει να «τρέχει» απ’ το 2023.
Ούτως ή άλλως οι εκτιμήσεις πρωτίστως για φέτος είναι για διατήρηση του κύκλου εργασιών περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2021, «ίσως και λίγο αυξημένα λόγω του πληθωρισμού», όπως είπε ο κ. Λαβίδας, αλλά με τους όγκους και την κερδοφορία χαμηλότερα, όπως παραδέχθηκε.
«Δεν θα γίνουμε hard discounters»
Ο κ. Λαβίδας πάντως αρκετές φορές διευκρίνισε πως ο στόχος δεν είναι η ΑΒ να εξελιχθεί σε hard discounter όπως πχ η Lidl, με την οποία διαγκωνίζονται για τη δεύτερη θέση στην αγορά. «Η μεγάλη ποικιλία που θέλει να έχουμε από το πιο φθηνό προϊόν ως το πιο εξεζητημένο θα συνεχιστεί. Το παν για εμάς είναι η εμπειρία του καταναλωτή κι αυτή θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε», τόνισε. Σε ο,τι αφορά το μερίδιο της ΑΒ στην αγορά σήμερα ο ίδιος είπε πως είναι αδύνατο να προσδιοριστεί, ιδίως καθώς η Lidl, δεν δίνει κάποιο στοιχείο για τις επιδόσεις της. «Και πάλι δεν έχει σημασία να λες είμαι πρώτος ή δεύτερος ή τρίτος», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ανατιμήσεις
Ο ίδιος πάντως περιέγραψε με μελανά χρώματα την πληθωριστική δυναμική, η οποία συνεχίζει ακάθεκτη. Αποκάλυψε μάλιστα ότι ο ρυθμός και το μέγεθος των ανατιμήσεων που ζητούν οι προμηθευτές της αλυσίδας δεν έχει περιοριστεί. Γι αυτό και εκτίμησε πως κάμψη του ρυθμού αύξησης του πληθωρισμού ίσως φανεί απ’ τον ερχόμενο Ιανουάριο – Φεβρουάριο. Κι αυτό επειδή η σύγκριση θα γίνεται με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, όταν δηλαδή και οι αλυσίδες είχαν ξεκινήσει να μετακυλύουν τα αυξημένα κόστη στον καταναλωτή.
Επενδύσεις 60 εκατ. στο δικτυο
Σε κάθε περίπτωση για την επίτευξη του στόχου αυτού, πέραν των προϊόντων, σημαντικό ρόλο θα παίξει και το δίκτυο. «Παραμένει στις προτεραιότητες μας η επέκταση του δικτύου των καταστημάτων», τόνισε σχετικά, τονίζοντας πως το 2023 θα υπάρξουν επενδύσεις περίπου 60 εκατ. ευρώ
Το επενδυτικό σχέδιο όπως είπε προβλέπει τη δημιουργία 10 νέων καταστημάτων σε περιοχές όπου η ΑΒ δεν έχει σήμερα παρουσία, κυρίως σε πόλεις της επαρχίας, χωρίς ωστόσο να τις κατονομάσει.
50 νέα καταστήματα franchise
Παράλληλα σημείωσε ότι θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο franchise, το οποίο ήδη αποφέρει ένα σημαντικό μέρος του συνολικού τζίρου, με το πλάνο να προβλέπει μέσα στο 2023 το άνοιγμα 50 νέων σημείων.
Εξαγορές
Στο κομμάτι των εξαγορών πάντως, ειδικά καθώς το τελευταίο διάστημα κυκλοφορούσε η πληροφορία για εξαγορά της μικρής αλυσίδας «Γέγος» (έχει έξι καταστήματα στην Αττική και έναν τζίρο κάπου 20 εκατ. ευρώ) ξεκαθάρισε ότι οι όποιες συζητήσεις μπορεί να έκανε η αλυσίδα για πιθανή εξαγορά έχουν «παγώσει» λόγω των συνθηκών. Ωστόσο τόνισε ότι η ΑΒ δεν λέει όχι στις ευκαιρίες που πιθανόν να παρουσιαστούν τονίζοντας μάλιστα ότι στο νέο περιβάλλον θα δοκιμαστούν οι αντοχές πολλών αλυσίδων.
e-shop
Επενδύσεις όμως και στο κομμάτι του e-shop καθώς όπως εξήγησε ο κ. Λαβίδας ήδη το Dark Store που έχει φτιάξει η αλυσίδα στου Ρέντη έχει φθάσει στο όριο της. «Εξετάζουμε τις επιλογές μας ή να δημιουργήσουμε ένα μεγαλύτερο ή να φτιάξουμε ένα δεύτερο», τόνισε αποκαλύπτοντας πως η ανάπτυξη του e-shop φέτος συνεχίζει με ρυθμό άνω του 20% και πως έχει φτάσει πλέον να παράγει το 3% του τζίρου της αλυσίδας.
Σημείωσε δε πως ήδη ζητούνται για πρόσληψη άλλα 30 άτομα για το e-shop.
Διαβάστε ακόμη
Στοχευμένες και χωρίς αναδρομική ισχύ οι αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες
Μητσοτάκης: Τα διλήμματα για τις εκλογές και η εξόρμηση στην κοινωνία
Σαρλ Μισέλ: Οι G20 συμφώνησαν στο προσχέδιο της τελικής ανακοίνωσης