O μετασχηματισμός και η ενδυνάμωση της ΑΒ Βασιλόπουλος ώστε να ηγείται σε ένα μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον αποτελεί κυρίαρχο στόχο, σύμφωνα με τον Brand President της εταιρείας Νίκο Λαβίδα.

«Εχουμε καταρτίσει ένα επιχειρηματικό και επενδυτικό πρόγραμμα με στόχο να προσφέρουμε το καλύτερο για τον καταναλωτή σε επίπεδο προϊόντων, υπηρεσιών και εμπειρία αγορών, διατηρώντας πάντα τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής. Ετσι, από την αρχή του έτους μειώσαμε τις τιμές σε επιπλέον 3.000 προϊόντα καθημερινής χρήσης, ενώ παρείχαμε εγγύηση χαμηλής τιμής σε 1.000 από αυτά για πολλαπλές κατηγορίες προϊόντων. Αυτή την περίοδο που μιλάμε μειώνουμε ακόμη περισσότερο το καλάθι της αγοράς για πολλαπλές κατηγορίες προϊόντων, επιστρέφοντας στους καταναλωτές 3ευρες και 6ευρες επιταγές για επόμενη αγορά τους», σημειώνει ο ίδιος κληθείς να σχολιάσει την εξέλιξη του πλάνου ανάπτυξης της αλυσίδας. «Παράλληλα, η εγγύτητα και η ευελιξία των αγορών είναι κάτι που έχουμε εντάξει στα αναπτυξιακά μας πλάνα. Το ηλεκτρονικό κανάλι ενισχύεται περαιτέρω με τις κατ’ οίκον παραδόσεις και μετά την πολύ επιτυχημένη συνεργασία μας με τη Wolt, προχωρήσαμε σε συνεργασία με το efood».

Σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η ανάπτυξη καταστημάτων franchise. «Δημιουργούμε μια σχέση που ωφελεί πελάτες, προμηθευτές και την κοινωνία ευρύτερα», σημειώνει ο κ. Λαβίδας. «Διευκολύνουμε τον καταναλωτή να κάνει τα ψώνια του εύκολα και γρήγορα. Ενισχύουμε την τοπική οικονομία, προωθούμε την επιχειρηματικότητα και προσφέρουμε θέσεις εργασίας».

Παράλληλα η αλυσίδα ενισχύει πολλαπλώς τους παραγωγούς. «Η στήριξη της τοπικής κοινωνίας και των ντόπιων παραγωγών είναι στις προτεραιότητές μας. Συνεργαζόμαστε με εγχώριους παραγωγούς υποστηρίζοντάς τους πολυεπίπεδα. Αξιοποιούμε τις αποθήκες μας στη Σίνδο εξάγοντας ελληνικά φρούτα, λαχανικά και άλλα προϊόντα στην Τσεχία, στη Ρουμανία και τη Σερβία, με εκτιμώμενες εξαγωγές 70.000-80.000 τόνων ετησίως. Μέρος του πλάνου μας αποτελεί και η ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας, της οποίας μεγάλο ποσοστό είναι προϊόντα από τοπικούς παραγωγούς», λέει ο κ. Λαβίδας.

«Τέλος, έχουμε θέσει στόχους για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων και της χρήσης πλαστικών κατά 50% έως το 2025, ενώ πήραμε μια νέα πρωτοβουλία να παροτρύνουμε τους προμηθευτές μας να μετρήσουν το ανθρακικό αποτύπωμά τους και να μειώσουμε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Μέσα από τον ιστότοπο ΑΒ Climate Hub, μπορούν όλοι οι προμηθευτές μας να ενημερωθούν και να δουν βήμα-βήμα τι χρειάζεται για τη μείωση των εκπομπών τους», τονίζει ο κ. Λαβίδας.

O επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος εκτιμά ότι παρά τα ανοιχτά μέτωπα και τις προκλήσεις σε διεθνές επίπεδο ο πληθωρισμός πλέον θα είναι αισθητά μικρότερος σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια. Kαταναλωτικές συνήθειες που διαμορφώθηκαν την τελευταία διετία όμως δύσκολα θα αλλάξουν, όπως η στροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. «Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διατηρούν σημαντικό μερίδιο (24%) στην αγορά και εκτιμούμε πως θα ξεπεράσουν το 30% την επόμενη τριετία. Στην ΑΒ Βασιλόπουλος δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας με ποιοτικά προϊόντα, έχοντας λανσάρει σχεδόν 1.000 νέους κωδικούς τον τελευταίο χρόνο, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσουν ακόμα 1.500 την επόμενη διετία. Στόχος μας είναι να παρέχουμε τα πιο ποιοτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της αγοράς στην καλύτερη δυνατή τιμή».

«Στην ΑΒ Βασιλόπουλος δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας με ποιοτικά προϊόντα, έχοντας λανσάρει σχεδόν 1.000 νέους κωδικούς τον τελευταίο χρόνο»

Ο κ. Λαβίδας σπεύδει μάλιστα να απαντήσει και στον ανταγωνισμό αναφορικά με συγκριτικές λίστες φθηνών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. «Οταν μπαίνουμε σε συγκρίσεις θα πρέπει να συγκρίνουμε όμοια προϊόντα, συσκευασίες, αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους. Για παράδειγμα, δεν μπορούμε να συγκρίνουμε την τιμή από μια συσκευασία φιστικιών Καλιφόρνιας 500 γρ. μιας αλυσίδας με μια συσκευασία φιστικιών Αιγίνης 250 γρ. άλλης αλυσίδας. Στην ΑΒ προσπαθούμε να προσφέρουμε την καλύτερη ποιότητα προϊόντων στην καλύτερη τιμή και να επιστρέφει ο καταναλωτής σε εμάς για τις αγορές του. Με αυτό και σε συνδυασμό με τις προσφορές μας και τις επιστροφές των 3 και 6 ευρώ ο πελάτης είναι διπλά ωφελημένος. Γιατί πιστεύουμε πως στο καλό που έχουμε να προσφέρουμε το καλύτερο είναι η τιμή και το όφελος των αγορών που μπορούμε να παρέχουμε στον πελάτη».

Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις της αλυσίδας ο κ. Λαβίδας σημειώνει ότι, αν και η εκκίνηση του α’ τριμήνου δεν ήταν ιδιαίτερα καλή, έχει παρατηρηθεί σταθεροποίηση στην πορεία. «Σήμερα μπορούμε να κάνουμε λόγο για εξισορρόπηση των μεριδίων μας που αποτελεί και τον βασικό μας στόχο. Ωστόσο, η αγορά μετά από αρκετά χρόνια ανάπτυξης δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Συγκεκριμένα, σε σχέση με προηγούμενη χρονιά παρατηρείται αύξηση πωλήσεων κατά 3,1% το α’ πεντάμηνο του 2024, αλλά σε αισθητά χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια (+9,3% σε αξία το α’ πεντάμηνο του 2023 σε σχέση με το 2022). Στοίχημα για την αγορά είναι η ανάπτυξη των όγκων, ώστε να συγκρατηθούν οι αξιακές πωλήσεις, δεδομένων των αποπληθωριστικών τάσεων».

Κλείνοντας τον ρωτάμε για τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας. «Τα μέτρα, όπως το καλάθι του νοικοκυριού, μπορεί φαινομενικά να έχουν ωφελήσει το καταναλωτικό κοινό, ωστόσο έχουν παραμείνει αρκετό χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να μη λύνουν μακροπρόθεσμα το πρόβλημα της ακρίβειας. Από ένα σημείο και μετά λειτουργούν ως τροχοπέδη. Ενα μέτρο που θα βοηθούσε ουσιαστικά την τόνωση της αγοράς είναι η μείωση του ΦΠΑ», καταλήγει.

Διαβάστε ακόμη:

Τεχνολογικό black out: Μια ενημέρωση ρουτίνας με παγκόσμιες συνέπειες – Πότε θα αποκατασταθούν οι υπηρεσίες 

Kίνητρα για εισαγωγή μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Χρηματιστήριο

Ο Μπάιντεν αναρρώνει απομονωμένος και οι Δημοκρατικοί ζητούν την απόσυρσή του

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ