«Επίθεση» σήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της HP Hellas κ. Νίκος Χρηστάκης με άμεσο στόχο την σημαντική διεύρυνση των μεριδίων της εταιρείας στην εγχώρια αγορά computing, η οποία τους τελευταίους μήνες βρίσκεται σε σημαντική πτώση που αγγίζει το 20%.
Κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους ο κ. Χρηστάκης επεσήμανε πως το σχέδιο που έχει ήδη ενεργοποιηθεί λειτουργεί σε πολλαπλά επίπεδα τόσο με πρωτοβουλίες της ελληνικής θυγατρικής όσο και με τις γενικές κατευθύνσεις που έχει δώσει η μητρική εταιρεία που αποκαλύπτουν και το μέλλον στην αγορά του τεχνολογικού hardware.
Σε ο,τι αφορά το κομμάτι της λιανικής, στα πλάνα της ΗΡ Hellas είναι η δημιουργία μέσα στους επόμενους μήνες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος για τους Έλληνες καταναλωτές. Αυτό όμως θα είναι το πρώτο βήμα για απευθείας πωλήσεις της εταιρείας μιας και όπως αποκάλυψε θα ακολουθήσει και η δημιουργία ενός φυσικού καταστήματος στην Αθήνα, όπου θα παρουσιάζεται η πλήρης γκάμα των προϊόντων της HP. Το κατάστημα σαφώς θα πουλάει τα προϊόντα της HP, εν τούτοις στόχος, όπως εξήγησε, είναι να αποτελέσει κατά βάση μία «βιτρίνα» ή ένας χώρος που ο καταναλωτής θα μπορεί να δει και να επεξεργαστεί τα προϊόντα. Ένα μοντέλο που σε δεύτερη φάση θα κριθεί εάν είναι δόκιμη η επέκταση του.
Την ίδια ώρα, όπως εξηγούσε ο ίδιος, η HP θα επιχειρήσει να έχει ακόμα πιο εμφατική παρουσία στα marketplaces, τα οποία και θα χρησιμοποιήσει ως «εργαλεία» για την προώθηση αποκλειστικών προσφορών.
Το ενδιαφέρον στοιχείο πάντως ήταν το πώς ετοιμάζεται η εταιρεία για το μέλλον της αγοράς. Και το μέλλον αυτό περνάει απ’ το χώρο του leasing. Όπως είπε ο κ. Χρηστάκης είναι ειλημμένη απόφαση απ’ την μητρική σε περίπου 1 με 1,5 χρόνο από τώρα να ενεργοποιηθεί και στην Ελλάδα υπηρεσία leasing hardware. Κάτι που σε πρώτη φάση θα ξεκινήσει απ’ το Β2Β και αργότερα θα επεκταθεί και στη λιανική, στον καταναλωτή. Κοινώς αντί πχ να αγοράζει ένα laptop κάποιος, θα μπορεί να το παίρνει με συγκεκριμένο συμβόλαιο με μηνιαίες δόσεις για κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και όταν λήγει το συμβόλαιο το laptop θα επιστρέφεται στην εταιρεία ώστε να «ανακυκλωθεί». Όπως έλεγε ο κ. Χρηστάκης με αυτό τον τρόπο θα λυθεί ένα μεγάλο πρόβλημα τόσο των επιχειρήσεων όσο και των νοικοκυριών που αφορά την ανάγκη αντικατάστασης που έχουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα πρωτίστως οι επιχειρήσεις και δευτερευόντως οι καταναλωτές. Προς το παρόν όπως είπε η ελληνική θυγατρική επεξεργάζεται το μοντέλο που μπορεί να λειτουργήσει η νέα υπηρεσία.
Σύμφωνα με τον κ. Χρηστάκη η αγορά των PCs απ’ το φθινόπωρο και έπειτα καταγράφει σημαντική πτώση που φθάνει το 20% στους οικιακούς καταναλωτές, κάτι ωστόσο που χαρακτήρισε λογικό μετά τη φρενίτιδα εν μέσω του κορονοϊού αλλά και τα διάφορα vouchers που δόθηκαν αργότερα για την απόκτηση hardware. Η πτώση πάντως είναι μικρότερη στην κατηγορία των PCs για επιχειρήσεις, κάτι που ο ίδιος απέδωσε στα έργα του δημοσίου τομέα που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και στις αναβαθμίσεις που κάνουν πολλές επιχειρήσεις στον εξοπλισμό τους.
Ακόμη, η ΗΡ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο χώρο των startups έχοντας προχωρήσει σε αρκετές σχετικές δράσεις, με «αιχμή» κυρίως την υποστήριξη του Elevate Greece. Μάλιστα, στο προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί μία συνεργασία της αμερικανικής πολυεθνικής με ελληνικό startup με τον κ. Χρηστάκη πάντως να μη δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.
Επίσης, στις προθέσεις της αμερικανικής εταιρείας είναι και η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της στη χώρα μας. Αυτή τη στιγμή, ο αριθμός των εργαζομένων ανέρχεται σε 77, εκ των οποίων οι 25 ασχολούνται με την ελληνική και κυπριακή αγορά, ενώ οι υπόλοιποι έχουν περιφερειακές θέσεις ευθύνης με έδρα την Αθήνα. Ο στόχος της HP είναι ο αριθμός αυτός να φθάσει τα 100 άτομα τα προσεχή χρόνια.
Όπως ανέφερε ο κ. Χρηστάκης, η HP δίνει έμφαση σε 5 τομείς: τα περιφερειακά, το Gaming, τις υπηρεσίες και λύσεις για το ανθρώπινο δυναμικό επιχειρήσεων, τις συνδρομητικές υπηρεσίες για καταναλωτές, τις βιομηχανικές λύσεις (industrial graphics) καθώς και εκείνον της προσωποποίησης και του 3D.
Διαβάστε ακόμη
Πληγή για τη ρευστότητα τα κρατικά «φέσια» €2 δισ. προς τους ιδιώτες